Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

aeae skrev 2014-12-04 13:45:39 följande:

Bara jag som köpt färdigt alla julklappar? Ok, nästan då. 2 kvar  I år är jag ute i god tid.

Jag är väl halvvägs men känner mig nöjd med det. Vill inte vara klar för tidigt heller... Då hade det känts snopet nu
  • Eena

Oj... Gjorde en insats igår och nu idag på lunchen och plötsligt är jag klar med julklapparna. Skönt fast samtidigt snopet... Får kanske komplettera med något litet till nån...

Nästa fokus är att se till att allt är inslaget och börja fundera på rim. Sen måste jag köpa nya kulor till granen också "Tyvärr" hamnade mina gamla hos exet när vi separerade!

• Eena
    Aniiee skrev 2014-12-10 13:41:52 följande:

Jaha, nu är tråden fäst igen....

Väldigt irriterande! Varför blir det så?!

Idag ska barnen och jag baka pepparkakshus Siktar på att göra en borg i år. Hittade en mall som verkade hyfsat enkel.
  • Eena

Här finns ingen snö i sikte. Börjar mentalt ställa in mig på en grön jul Men nu har vi iaf en pepparkaksborg

• Eena
    Stjärnfall skrev 2014-12-11 20:16:45 följande:
    Jag tyckte det var sådär. Men har sett fram emot kvällens avsnitt med julgodis
    Jag såg igår och zappade mellan det och Ernst. Mös med glögg och pepparkaksskorpor.

Idag är det två veckor kvar till julafton! Tiden går alldeles för fort!! Är inte stressad men vill njuta mer...
  • Eena

Har nån här tips på en bra termometer för godiskok? Jag har en men den visar ibland för låg temp. vilket gör att det skiter sig....

• Eena
    Aniiee skrev 2014-12-12 21:35:24 följande:

Analog eller digital?

Analog: Tala Sockertermometer 

Digital: Mingle Sunartis

Båda är bra, men den analoga går bara 40-200, den digitala går -45 - 200, så jag skulle satsa på den digitala om du vill mäta andra saker också. DOCK kan man inte ha någondera i ugnen.

Finns hos bagaren och kocken.

Tack! Har en analog idag men tror att jag siktar på en digital nu.
  • Eena
    nozpa skrev 2014-12-14 19:04:32 följande:

Jaha, jag är ju då inte klar med mina julklappar ännu. Är nästan klar. Men har några till barnen kvar. Både mina och även kusiner till barnen.

Tjej snart 2 år.

Tjejer 3½ år.

Kille 6 år (något litet bara)

Behöver även tips till okänd tomte. Eller ja, en herre i 50 års åldern. Men det är grannen så vi känner inte honom så väl för att veta vad han gillar. Jo, han gillar skog och bilar.

Till småtjejerna hade jag köpt nån utklädnadsgrej eller låtsasmat alt koppar och fat. Sånt älskar min tjej på snart fyra och har gjort länge. Till killen kanske en bayblade? Älskas av många grabbar i den åldern. Annars funkar ju alltid lego...
  • Eena

Åh, vad tidiga alla är med granen! Blir alldeles avundsjuk. Jag får hem barnen på söndag och har lovat att vi då ska klä granen tillsammans....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!