Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

Lena skrev 2013-12-13 17:17:52 följande:
    Vi köpte en jättebra tung fot på plantagen i fjol som kör krokar i stammen och har vajer emellan. Man spänner med en pedal.
    tack för tipset! Hittade en sån, dock ej på Plantagen utan Claes Olson. Men nu står granen där så fin
  • Eena
    Mariohn skrev 2013-12-17 21:48:29 följande:
    Jag är så glad att jag startade denna tråden :) Ni är så mysiga! Och nu är ni gravida också! Grattis till er som är det. Vilken fantastisk julklapp. Njut. Om ett par veckor kommer ni att bli sparkade från insidan :D <3
    Jag är också glad för att du gjorde det! Tänk att den har fått leva vidare så länge!
  • Eena
    Cajza85 skrev 2013-12-18 14:53:50 följande:
    Vi fick hämta ny gran igår då den andra började barra... Nu står den nya ute på altanen i färskt vatten i sin fot o får komma in ikväll för att kläs... Ngn mer som har riktig gran som tagit in den o klätt den?
    Jajamen, garnarna kom in redan i söndags. Vi har en liten bordsgran (adventsgran), en stor (typ 2,5-3 meter) nere i vår stora hall och en mindre (typ 1,5 m) uppe på övervåningen (barnens gran). ÄLSKAR riktiga granar och vi har så att vi kan hämta själva i skog.
  • Eena
    fluu skrev 2014-02-27 09:42:15 följande:
    Premiärade julmusik för i år nyss Oskyldig
    Haha, du är galen! Själv ser jag fram emot den stundande värmen och njuter av att det faktiskt börjar lukta vår.

• Eena
    Iida01 skrev 2014-07-02 10:51:18 följande:

Förra julen satt jag och drömde mig fram i livet tills när vi hade hus och skulle pynta, sätta upp julgran med mera. Inte trodde jag att jag inom några månader skulle sitta här som husägare utan att det skulle ta år, men nu gör jag det :D Vi kommer precis som novsep fira vår första jul i vårt alldeles egna hus. :D

Igår satt jag och sambon och kollade på tv när jag plötsligt kom på mig själv hur vi ska göra med ljusslingor på altanen och kände för första gången i år suget efter jul, ojojoj vad jag ser fram emot det!  

Grattis till husköpet! Jag har nyligen också flyttat och funderar en del på viktiga saker som var julgranen ska stå, vilka julgardiner som kan anpassas etc.
  • Eena
    GossipGirl skrev 2014-07-02 16:23:18 följande:
    Du får ha flera granar så slipper du tänka om ;)
    Så hade jag i förra huset som var stort! En stor i entrén och en mindre på övervåningen :) Plus en lite adventsgran i kruka. Men i det här blir det nog bara en.
  • Eena

Efter en fantastisk sommar som nått sitt slut känns det bra att blicka mot julen igen. Många nya frågor i år som nyseparerad. Hur gör man tex med paketkalendern när man inte har barnen varje vecka...? Måste nog börja med julbaket och sånt tidigare också så att man hinner med allt man vill göra tillsammans med barnen. 

Samtidigt har jag ett nytt hem som jag måste planera julpynt, gardiner etc till. Mycket angenämare problem :)

• Eena

Såg precis på Facebook att det är 20 fredagar kvar till jul Ett skämt från den som la upp det men jag blev lite glad

• Eena
    MissFrost skrev 2014-08-16 11:41:56 följande:
    Den personen som la upp det på Facebook kan inte ha koll. Jag var ju såklart tvungen att kolla så jag räknade faktiskt. Det är 18 fredagar kvar till jul Tomte
    Ah, ännu bättre juh! Och nu har det ju gått en vecka till så 17 fredagar nu då
  • Eena

Jag funderade på julbullar när jag var ute och gick härom dagen. Vad tror ni om att göra saffransbullar fyllda med pepparkaksdeg? Borde inte det kunna bli gott?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!