• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-03-23 18:29:31 följande:
    Hörrni brudar, jag vet att det känns totalt nattsvart för många av oss (tillhör verkligen den skaran själv i detta nu), MEN jag är likväl fast övertygad om att vi kommer att lyckas, så är det bara... Nu fortsätter vi kämpa tillsammans, OK?!
    Iphone är underbart nästan jämt...

Iaf håller jag med....alla här inne kommer en dag sitta med sitt lilla knyte!! Sådeså!
    nu jeklar...
  • MCT79
    MissT skrev 2011-03-23 20:45:13 följande:
    MCT79 - tack

Funderar dock på om jag ska avvakta några dagar med proveran. Jag har haft uvi känningar ett par dagar och idag blev det värre. Funderar på om jag kanske ska vänta några dagar för att se om jag behöver uppsöka läkare för medicin. Är osäker på om medicinerna kan slå ut varandra på något sätt. Någon som vet? Känns dumt att chansa. Dessutom har uvi varit mycket tidiga tecken på graviditet vid några tillfällen. Har känt av uvi innan jag plussat de två senaste gångerna. Tror dock inte att jag är gravid nu för vad jag vet så har jag inte haft ÄL och jag känner mig överhuvudtaget inte gravid. Men jag kanske ska vänta veckan ut och se vad som händer. Jobbigt...vet inte hur jag ska göra.....men jag vågar nog inte chansa-.....tänk om....

Här kommer ett par peppkramar från mig också. Snart är det våran tur. Vi ska banne mig lyckas!
    Jag hade nog väntat några dar,,, du har ju väntat jäääättelänge så några dar till för att vara på den säkra sidan gör kanske varken till eller från i det stora hela?
    Hoppas du är gravid!! Tänk om! Det kanske är lycko-pergotime jag hämtade ut! hahahah! ;)
    nu jeklar...
  • MCT79

Så var det på mitt jobb... när det kom ut om mitt utomkveds så kom det många och berättade att de hade haft ett eller flera mf.. så det är så mycket vanligare än vad man tror men man pratar inte om det... undrar varför??
    Den jag har som chef nu tillfälligt under min rehab kom och berättade att de har kämpat i många många år  med missfall och ivf och tillslut adopterat en kille från thailand som nu är 15...  så folk öppnade upp sig när jag öppnade upp mig..
    Det gjorde ju inte saker lättare för mig men det fick mig att tro på att en dag går det vägen...det har gjort det för andra så varför inte för mig..

nu jeklar...
  • MCT79

När jag rest mig igen och samlat lite mer kraft, kommer jag tillbaka och kämpar med er tjejer...

Fick veta vid läkarbesöket att det är ett MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....

Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..

det gick åt helvete...igen.
  • MCT79

Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((

det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-03-25 14:23:32 följande:
    Har fått mer brunt i trosskyddet så har inga förhoppningar
    Gaaah!! Jag hoppas det är ofarlig flytning bara!!!  Nu ska vi ha fler plus här!!!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-03-25 15:36:34 följande:
    MCT hur mår du?? Kram!
    Åt helvete...
  • MCT79

Sitter och läser alla skräckupplevelser kring cytotec... bra va?

• MCT79
    pixerpie skrev 2011-03-25 16:49:00 följande:
    MCT, kramar i massor! Det är INTE rättvisst!! Hur gick det med hästen? Kan du få ta den på foder nu istället??

Leava- helt otroligt hur fertila du och din man är!! Suck, vi är verkligen inga "frögurkor" här hemma...

Mimmi, vad tror du om mitt svar om bröllopet då folk frågar om barn?? Är ju en helt logiskt tanke att man "vill ta det i rätt ordning"!!! 

EGO!
     Om nu bara mensf-n kunde komma igång så jag kunde börja med pergo igen.. Eller kanske jag ska ta ett test... Kommer snart att "upptäcka" ommin väns IVF fungerade... Vi ska snart på after-work... Väntar att ta ett eget test, vill stanna i illusionen om att kanske,kanske... Och har det lytckats för dem känns det surt att veta att det är  def kört för mig om jag testar negativr!!

Ha en trevlig kväll!!
    Nej jag la ju ner hästgrejen... ångrar det lite nu men jag kunde ju inte veta.... Hästen är såld, jag kollade efter annonsen men jag kanske ska sätta upp lappar om att vara medryttare om inte annat...

Ang ditt test så hade jag nog väntat en kväll... drick måttligt i fall att.. men skulle din kompis inte röra alkohol så kanske det är mindre jobbigt för dig än om du precis testat negativt innan...?
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-03-25 18:17:13 följande:
    Mm ja jag vet, klart det ska men som sagt du vet själv. Orkar man en gång till...
    Jo,...det gör vi... så många gånger det krävs..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3