• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2011-04-10 10:39:49 följande:
    SoMa72: Grattis i efterskott!!

Hoppas det har gått bra för alla som har haft ÄL nu Glad

Men jisses, har läst både i den här tråden och granntråden idag och förstått att det varit tjafs i helgen. Det är så tråkigt att se! Fina MCT- du har mitt stöd! Jag har inte sett alla inlägg men personangrepp ska ingen behöva tåla. Vad roligt du skriver förresten angående åktur med maken och att han helt plötsligt ville lyda läkaren! Jag skrattade mig dubbelvikt! Skrattande

Nu ska jag och sambon ut och gå. Ha en trevlig söndag alla fina vänner Solig
    Tack fina du!  Det blev inget nöjesåka, han somnade! dammit!

Jo de har rensat bort allt som skrevs.. utom nått av mina inlägg.. sammanfattningsvis så ansåg hon att jag var avundsjuk på henne och jag svarade att jag inte hade något att vara avundsjuk på varpå hon sa att jag ljög och att jag var avis på hennes pågående graviditet. Gjorde lite ont och fick mig se rött så jag sopade tillbaka en del... kan om jag blir arg..

Oh well.. idag är en ny dag och idag SKA jag nöjesåka!
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Pixan fasen vad jobbigt!! Skärpning kroppen!

Med mig är det okej! Trägen vinner om man säger så! Hahha! Hoppas på mens så man kan räkna ner till ägglossning snart!

• MCT79
    pixerpie skrev 2011-04-10 19:43:06 följande:
    Ja, MCT... skärpning kroppen... Och hoppas du snart är i en normal cykel med äl och allt. Du skulle få medicinerar mot dina sködkörtelvärden nu, eller? Levaxin?

Knaskroppar, är vi trötta på nu, SoMa. Kan vi inte bara få vara plus utan strul?? Har funderat på någon progesteronkräm jag med... Men vågar inte självmedicinera, gjorde ju det och sen har kroppen fått knas... Iof har det ju blivit lika mycket knas mha läkarns medicin också... Varför kan det inte få vara enkelt??
    Nope inget sånt alls på gång för min del... på tisdag eftermiddag har vi tid på jakobsberbs sjukhus för utredning..eller samtal iaf... hoppas hoppas...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-04-11 08:33:16 följande:
    Hej vänner!

Tittar in från tråden efter nästa tråd

Ni är alla fantastiska kvinnor och det ni nu går igenom är skit rent ut sagt, men ni kommer alla få era bebisar och när ni sitter där med era små, då kommer ni vara helt fantastiska föräldrar.

Jag vet. Även fast 2010 var ett helvetesår för oss med 4 mf på raken så sitter jag nu här med våran heffaklump i famnen och skulle inte vilja vara utan honom för allt i världen. Skit mf...absolut, men hade det inte blivit som det blev så hade det inte blivit som det blev nu och då hade vi ju inte fått just vår Vidar 

Det kommer att gå, ge absolut inte upp!

ps: och ett litet tips på vägen....glöm inte att leva också. Glömmer man det ser man sedan tillbaks på denna tid med enbart sorg, för förutom mf så blir det ju även förlorad tid. Man lever bara en gång...så trots motgångar, glöm inte att lyfta på huvudet mot solen och njut av värmen!

*stora stora kramar till er alla*
    Duh ar rätt Odd, jag älskar det här.. "life is what happens while we are busy making other plans.." Lite tänkvärt...=)
  • MCT79

Hahah vilken fart det är här idag! Det märks att ägglossningarna är över nu... Kul ni har tid med mig igen ! ;) ;) ;)

Cool

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-04-11 10:24:00 följande:
    Jag uppdaterar också listan.Då jag fick äl igår eller får idag. Hmm jag hade jätte ont i fredags men ingen sex är lite orolig att jag missade ägglossningen. Men tog ägglossningssprutan som bestämt så hoppas inte att äggen släppte i fredags :(  

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    24 april - meh84 (3:e försöket efter MA dec-10)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    MissT
    Simmarna lever ju ett tag också, ni missade säkert inte! Nu håller jag stenhårt för dig!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-04-11 11:08:25 följande:
    Ohh jag jag hoppas ju men va fasen att det ska vara så svårt. Ja ni vet ju hur jag menar. En kollega tittade i dag på mig och frågade om det inte var dax att jag ska bli gravid så gubben fick en liten bäbis nu när hans bror har fått en liten en? hmm fan vad drygt. Man vill ju bara be dem dra åt.......

Men som vanligt ljuger man och säger lite fint, haha nej inte baby nu, det är ju snart sommar och man kan inte vara gravid då. För då missar man ju alla feta fester som en 38 åring går på haha.

Nej denna månad ska det funka för oss alla och även för dig MCT för det kommer bita direkt vid nästa äl som en liten igel :)
    Men åååhh vilka korkade människor det finns... det är i sånadär lägen jag kan hålla käften utan vräker ur mig om missfallen. Folk i allmänhet och vissa i synnerhet ska lära sig hålla k-ften...

Vi får ordna en fest i sommar... "vi som väntar på plus-party!"

Såklart hoppas jag på att det tar sig direkt... sambon är däremot väldigt lydig när det kommer till hela "vänta två veckor till sex "vänta en cykel innan ni försöker igen"..
    Jag lyckades ju övertala till mys igår med genomruttna metoder (man övertalar väl valda delar först, sen sätter mam in nådastöten...psyket. ;)  ) men så börjar han smussla i sängbordet... kondom?!  wtf?!! PARAGRAFRYTTARE!!  Nåja... fick mys iaf... ;)

Man kanske ska punktera de där kådisarna... ;)
  • MCT79

Bara min kropp kvar nu då! KOOOOOM IIIGEEEEEEN!!!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 18:12:54 följande:
    Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!
    Fy f-n ha att ett så sent... orkar du berätta vad som hände? Beklagar massor! Här kommer du inse att det finns massor med stöd! Vi peppar varann hela tiden! =)
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-11 18:36:24 följande:
    Hade blödningar i stort sett sen början, blev inlagd med påverkad tapp (pga blödningarna) i v 16, låg inne i två omgångar och till och från såg det ljust ut, men sen gick vattnet för att blodet retat hål på hinnan och då föddes han efter 2 dagar :(

Har varit jättejobbigt, men det enda jag kan tänka på nu är att bli gravid! Vill ha en bebis i magen, känna den sparka, se hur magen växer, lägga märke till var den ligger på olika tider på dygnet.. Och så klart få hem en hel och frisk bebis till slut!
    Usch.. jag beklagar... men du är varmt välkommen här inne!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3