• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-02-08 15:54:50 följande:
    Håller med föregående talar, den här gången kommer det gå bra ska du se!

Ja, nån gång är det väl vår tur får jag hoppas... Vet inte om det blir nåt den här månaden heller, fick då inget utslag på äl-testet i söndags, då jag borde haft äl, men vi myser på.
    Mys på! Jag fick inget utslag i januari alls!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-08 15:44:31 följande:
    Åh, jag förstår hur du känner!! Men det kommer gå bra den här gången, så är det bara! Nu har du ju helt annan hjälp än förra gången ju! När får du gå på första VUL?
    Har ett den 17:e... om jag räknar från senaste mens så ska jag vara 6+4 då..
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-02-08 21:21:28 följande:
    Sugar: jag lovar
    Ord och inga visor...

SoMa till sambon... "Duuu... det är en tjej på nätet som säger att vi måste mysa idag......"  Cool
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:53:25 följande:
    Det där med stress... jag känner mig lite dubbel till det. De finns massor av kvinnor som blir våldtagna i krig runt om i världen. Vår stress är förmodligen en piss i missisippi jämfört med deras. Och ja, de blir gravida, visserligen högst oönskat men ändå, under otrolig stress. Och det talar emot stressteorin.

Det som talar för stressteorin är att just denna graviditet kom till världen när jag var övertygad om att åka tjejvasan och tänkte att "det gör inte så mycket om jag inte blir gravid just nu, för då kan jag ju träna hårt och köra tjejvasan". Jag tänkte att det skulle få bli antingen skidåkning eller en graviditet, och båda alternativen kändes riktigt bra just då. (Klart jag ville bli gravid, men samtidigt så kändes det helt okej om jag hade blivit gravid först i mars. )
    Samma för mig ju! Jag tog upp ridningen och hade ju tom bokat provridning för att köpa egen häst, fixat stallplats osv..... kände att jag var tvungen att GÖRA något med livet och inte bara vänta på mitt plus.

Nu blev allt lite snopet...
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-02-10 08:16:11 följande:
    Fasen jag har lite panik. Hoppas någon kan hjälpa mig. I lördags fick jag pos på cb ägglossningstest och vi sexade som vi skulle. Sen har jag fått utskrivet progresteron jag ska ta ett par dagar efter Ägglossning.. Så i tis kväll tog jag min första dos och ons morgon. Sen av någon anledning kollade jag med ägglossningstest igen och fick nu fullt utslag på testlagrets och cb. Va ... Då e det ju kört denna månad för progresteronet gör att simmarna inte kommer in.
    Jag har googlar som en galning om att pregresteronet kan göra pos på äl test men hittar nada. Fan hur kan man få två pos utslag på äl test ?????
    Låter jättekonstigt... kan tyvärr inte svara.. men om ni hade sex i lördags så lever ju simmarna några dagar också!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-02-10 09:05:50 följande:
    Nej inget gravhormon kvar i kroppen.
    Hade sex tis vid fem oxå och tog inte progreteronet förren 23
    Då tror jag du täckte in det bra!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-02-13 10:16:58 följande:
    Va spännande pixan!! Jag har aldrig fått ett extra streck om det inte har varit ngt där, så det låter mkt lovande tycker jag! Dock har jag aldrig läst av mina stickor efter 3 h heller.. Då vet du inte hur de såg ut inom testtiden? Ta ett nytt test så får du se..

Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???
    Berätta!!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-02-13 10:16:58 följande:
    Va spännande pixan!! Jag har aldrig fått ett extra streck om det inte har varit ngt där, så det låter mkt lovande tycker jag! Dock har jag aldrig läst av mina stickor efter 3 h heller.. Då vet du inte hur de såg ut inom testtiden? Ta ett nytt test så får du se..

Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???
    Har du progesteron utskrivet?
    Progesteron är ju ett "graviditetsbevarande hormon" som kroppen producerar själv. En orsak till tidiga missfall kan vara att man har för låg produktion av progesteron och därmed avbryts graviditeten. Det skadar alltså inte att ta det.
    När det gäller balans mellan östrogen och progesteron har jag däremot ingen aning...
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-02-13 17:34:46 följande:
    Ja, hoppas, hoppas, hoppas!! Hur långt gången är du nu då? Hjälp mig att tänka- vad ska jag tänka på nu då om det är en tidig graviditet?? Kaffe?? Motion?? Sex?? Mm, mm... Några tips?? Och progesteron, tycker du jag ska kämpa för att få det??

MCT!!
    Hur gjorde du med ridningen sedan?? Om jag testar positivt imorgon med, så har jag ju ridlektion på tisdag.... Kankse ska avboka tills efter vul... Fast å andra sidan så ska man ju leva normalt och å det tredje så hoppas jag ju på en frisk graviditet och med treåringen red jag ju in i v 24-26 någonting... Å, så mycket frågor!!!  
    Jag har ridit en gång till.. har frågat och alla säger att det absolut inte är nån fara, inte ens om man ramlar av såhär tidigt. Bebis/embryo är så skyddad och kan inte "skaka loss".
    Har kontakt med en kvinna om att ev. ta hennes häst på foder men jag vet inte... hon är väldigt övertalande och säger att det inte kommer vara några problem. Det är en häst som verkligen skulle passa mig men jag vet ju inte hur jag kommer må?  Dessutom vet jag ju inte att det faktiskt går vägen.. ska jag sätta livet i stand-by igen???
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-02-13 18:44:18 följande:
    Ja, det är väl så jag känner också... men sen som Sugar skriver... tänk om- då skulle jag ju förebrå mig själv. I ditt läge... Jag vet inte, ta en häst på foder skulle kännas för stort för mig, kan hon inte ha kvar honom och du är medryttare?? Medryttare så har man ju inte hela ansvaret... Utan kanske bara halva veckan?? Finns någon annan lösning för dig?! Nä, inte sätta livet på stand-by- det är rätt tänkt!!´

Kom på om progesteron, är det inte det som gör att man mår illa " man blir progesteronförgiftad", så om jag mår illa borde jag ha tillräckligt med progesteron?? Jag ska kolla med läkaren...
    sugarrush skrev 2011-02-13 18:08:23 följande:
    Jag går in i vecka nio (8+0) idag! Känns skönt att ha äntligen ha passerat mf-dagarna, så nu är ju varje dag ett nytt rekord.

Jag har gjort såhär: i tolv veckor skippar jag sex, allt kaffe och ansträngande motion där jag får upp pulsen mycket. (Vet förstås inte om det gör ngn skillnad, men det är iaf lite lugnanade för en själv om man har anlag för att noja och klandra sig själv om det nu skulle gå fel igen.)

Progesteron kör jag på, och jag tycker inte det är så värst jobbigt faktiskt. Försök att få det om du vill, det skadar ju inte bebisen iallafall. Jag har även kört med 1/3 albyl minor sedan ÄL, för att öka blodgenomströmningen i livmodern och minska risken för mikroproppar (sådana kan orsaka mf). Jag fick det rekommenderat av två oberoende läkare så det känns som en "safe" medicin att ta.

Hoppas nu att det blir ett starkare plus snart, det hade ju varit superkul! Kram!
    Tack för att du delar med dig... Det var precis den typ av råd jag ville ha... Ska känna efter imorgon, då plusset ska ha blivit lite starkare...
    Härligt om du är så långt nu, då har du ju gjort 1/5!!! Heja, heja!!!

KRAMAR TILL ER BÅDA OCH ALLA ANDRA!!!
    ja jag har funderat massor.. pendlar mellan absolut vilja göra det och att känna att det blir för mkt.
    Stallet där jag har blivit erbjuden plats jobbar så att de hjälps åt. Det är 4 hästar som står där nu, då har man 3 fodringar i veckan och då mockar man även år de andras hästar. Vilket betyder att någon annan tar hand om min häst 4 dagar i veckan.
    Medryttare hade varit perfekt men häster står på Värmdö och jag bor i norrort.
    Jag har en kompis som vill rida nån dag i veckan. Hästen i sig är 21 år, en bruksnordis som är lugnet själv... som inte har nått "behov" av att ridas 5 dar i veckan eller så.... Men självklart tvekar jag med,
    Har velat så himla mycket så jag känner att jag åker och provrider och går på magkänslan. Jag har dessutom gjort VUL innan då och kanske är det kört redan där? Då får jag nått annat att grotta ner mig i...

Pga mitt jobb har jag varit sjukskriven på deltid sen i mitten av augusti... mått psykiskt skit. och jag känner att jag behöver nått att göra som jag vet får mig må bra! Fine om det bara blir borsta,klappa, pyssla mot slutet (sambon har lovat hjälpa med mockning och tungt foder när det behövs). Hon är pensionär och ska ändå bara lulla i skog och mark.

Vi får se...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3