Natur skrev 2011-02-07 21:07:05 följande:
nja det är snarare 23 dagar till äl och därefter 14 dagars hopp och förtvivel...
men jag förstår vad du menar med att ett neg test iaf innebär att man inte kan få mf...
känns som att sorgen börjat bli en konstant följeslagre dock, är så less på denna nedstämdhet, när jag plussade var det som ett andningshål och ett hopp fanns som bubblade i magen, nu känns det mer som uppförsbacke, och jag är så rädd att jag ställer till det för jag längtar o hoppas så mycket, tänk om det är sant det där om att man ska slappna av
det är över ett år sedan första missfallet och jag trodde verkligen att allt skulle vara löst vid det här laget, typ inget varar förevigt inte ens dina bekymmer (märker ni att jag gillar ordspråk) men ett år är väl inte förevigt är klart...
usch var det skruttnorpan som spaltade upp de där olika faserna, jag är i den jobbiga nu, kan man skylla på hormoner?
Exakt sådär kände jag i januari nu när ägglossningen uteblev (trodde jag..).. så jag sa till min sambo att jag måste göra något med mitt liv. Det kändes som jag var på jobbet, framför datorn hemma eller tänkte på att skaffa barn.
När jag väl tog beslutet att göra nått... dvs i mitt fall återuppta ridningen.. så fanns det ledsamma kvar i bakhuvudet men det kändes skönt i själen att kunna grotta ner sig i något annat med.
Nu var jag redan gravid när jag red första gången... men det visste jag inte då... å nu är jag så kluven. Ska jag återigen hänga upp mitt liv på en graviditet som kanske går vägen eller ska jag leva under tiden.
Jag hade ju tom mailat med en kvinna om att ta en häst på foder! Ska titta på den nästa helg.. om den är lugn och fin (det är en äldre häst) så kör jag nog ändå... sambon håller med mig. Han har lovat att backa upp den dan det blir för tungt med skötseln.. och det är ju ändå en övergående period. Nästa sekund drabbas jag av ångest över beslutet...
Min poäng... gör något som ger dig energi under tiden... våra tankar kan vi inte styra, men med massa energi i kroppen blir det lite lättare att handskas med det...
KRAM natur!!