• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Här händer det saker! Grattis igen till SoMa och stort grattis till Natur med!!  Vad roligt!!!!  Å bilder på test, det äääär ju så roligt! Hahah!  *störd*

nu jeklar...
  • MCT79
    MissT skrev 2011-03-19 20:12:47 följande:
    Fick precis reda på ytterliggare en som ska ha barn i år. Det är  nu 10 st i min närhet som har fått/ska få barn under 2011. Orkar inte glädjas längre för allt jag kan tänka på är att vi inte kommer få någon bebis i år. Ursäkta att jag låter så bitter men jag kände att musten gick ur mig nu. JAG VILL OCKSÅ!! Känns så typiskt att pergo är slut överallt för fick jag tag på det hade jag i alla fall en chans att lyckas vilket vi inte har just nu. Hoppas hoppas att det snart finns på lager.

Ledsen för detta inlägg....var bara tvungen att spy lite galla.
    Ta hand om er alla. Jag hoppas vara på bättre humör i morgon.
    Inboxa mig MissT... jag har Pergo som jag hann hämta ut innan jag visste att jag redan var gravid.
    nu jeklar...
  • MCT79
    MissT skrev 2011-03-20 09:24:32 följande:

Önskar er alla en toppensöndag!
    Idag känns det mycket bättre tack vare en person som ger mig en möjlighet och en chans till försök och förhoppningsvis ett lyckat sådant. Ska hämta ut provera och sen kör vi på.

Ta hand om er, ni är guld värda och förhoppningsvis kommer vi alla snart lyckas.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower}

Vad glad jag blir, självklart vill man ju hjälpa om man kan! Jag vet ju också hur det är att kämpa och kämpa.... men min kropp har iaf skött sig skapligt på egen hand vilket gör att man har en chans... att gå och vänta på att kroppen ska göra det den måste för att man ska ha ens en chans måste vara ännu värre!

Kram till dig!
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-20 10:23:36 följande:
    Hej tjejer! Skulle ju testa idag för att få ett starkare plus och vad händer? Jo, det är i princip BORTA?!?!? Fy f-n, vad ledsen jag blir...

Kram och ha en fin dag!
    fan..... 
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-20 10:27:28 följande:
    Ja, fy vad hopplöst det känns Då var det väl en kemisk grav eller?
    Sådär fick ju jag både i aug/sept och sept/okt.. svaga plus som liksom inte tog sig... sen blev det svagare och så kom "mensen".. jag TROR att det av nån anledning inte fäster riktigt.. eller att det fäster men nått går snett direkt..?

Hur var det, hade ni gjort nån utredning??
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-20 10:39:51 följande:
    Japp, var morgonurin och jag tror inte jag drack mer än vanligt igår...

Ingen utredning än, men nu får jag väl kontakta läkaren igen som jag var hos när mensen knasade i jan.

Skit!!!!! Undrar när mensen kommer igång? Har den kommit relativt snabbt för er? Och kan man försöka igen när det är så här tidigt?

Kramar tillbaka
    Mina tidiga mf har blivit som en vanlig cykel... kroppen tolkar det som mens... men än blöder du inte va?
    Jag vet hur det känns men Mabaja fick pos, neg och sen pos igen... är det tidigt KAN det vara för låga nivåer.... Det kan ju skilja lite mellan testerna med...

kraaaam!
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-21 06:00:29 följande:
    Men kan läkarna se nåt då här tidigt? Hann de ens bli en slemhinna??
    Faan vad tråkigt... hela jag svär inombords... Nej om de gör VUL kan de inget se såhär tidigt men de borde kunna se en lätt förhöjning av hcg om man tar blodprov idag typ.
    Annars får de lita på ditt ord, varför skulle man ljuga om nått sånt??

Ring idag, hoppas du får hjälp fort! Hjälpen i mitt fall var utredning med massa blodprover där man inte hittade något... sen fick jag progesteronvagitorier att ta från plus... om det nu var det som var felet vet jag inte för när jag plussade denna gången var plusset STARKT på uppskattningsvis bim+3 och DÅ började jag med progesteron... jag gick ju och väntade på mensen innan och hade inte en misstanken om att jag kunde vara gravid. De andra gångerna har ju blödningen kommit på mellan bim+2 och bim+5 så... något var annorlunda den här gången, vad får jag aldrig veta.
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-21 06:17:08 följande:
    Ska ringa fr jobbet så fort deras teltid börjar, men frågan är om jag ska kontakta gyn på Akademiska sjukhuset eller den privata gynläkaren???

Blir tokig!!!
    Jag hade nog börjat med Akkis.. men min gissning är att det är längre väntan där.... prova båda??

Mitt motto... varför meta om du kan slänga ut nät.....
    nu jeklar...
  • MCT79
    MissT skrev 2011-03-23 10:47:49 följande:
    Idag sätter jag igång med proveran så förhoppningsvis kommer jag också ha ett BIM-datum inom en snar framtid. Är inne på dag 96 nu utan mens och jag trodde aldrig att man kunde längta så efter att den ska dyka upp.
    Hoppas innerligt på att provera och pergo kommer att funka på mig så att vi snart får en chans att försöka.

Önskar er alla en riktig toppendag! Snart är det vår tur att lyckas Glad
    Ta hand om er {#emotions_dlg.flower}
    Håller tummarna!
    Bellas7 skrev 2011-03-23 16:17:47 följande:
    Ush i dag är jag deprimerad, tog test i morse och var neg. Jag vet att det inte tog sig denna månad fast jag hade fyra ägg Ush jag är så trött på detta... :(
    Inte ge upp förrän mensen kommer!
    FruW skrev 2011-03-23 16:36:32 följande:
    Skickar en stor styrkekram till alla fina starka tjejer i tråden! Vi kommer klara detta, vi kommer få våra små!!!

Ngn som har lite funderingar som svar på frågan jag ställde för några dagar sedan?
    Jag missade frågan, kan du skriva igen? =)
    nu jeklar...
  • MCT79
    FruW skrev 2011-03-23 17:28:31 följande:
    MCT tack för att du tar dig tid! ;) orkar du får du gärna läsa på min blog, vill inte dra ner alla i tråden i mina mörka tankar.. ;) du hittar den här om du vill
    Drommaromsmått.blogspot.com
    Mmm kikade nu...  ja du... nu har jag varit rätt öppen men när det kommer nån som är lite sådär plump så har jag bara snabbt funderat över ett par saker...  :
    - är det här en viktig relation för mig?  Om det är det men ändå inte en nära vän som man delar mer intima saker med kanske jag svara mer undflyende "för husfridens skull"...
    - är det nån som jag inte träffat på länge och inte kommer träffa eller ha nån relation med så drar jag mig inte för att vara rätt rak..  "det är inte så enkelt men du kanske har haft turen att slippa uppleva det?"  jag har varit på gränsen till elak en gång när en person inte fattade den först diskreta vinken... "jag blöder ut mitt andra missfall just nu men tack för att kommer med goda råd!!" Det samtalet blev väldigt kort efter det...

Mest har det nog berott på min sinnesstämning för dagen... men jag tror en lagom syrlig kommentar där man påminner om hur verkligheten faktiskt kan se ut är rätt bra.. särskilt om det är en person som inte ger sig trots flera "goda råd"..
    När jag varit på bra humör och känt mig rätt stark har jag kunnat svara som du... mer undflyende för att komma undan.. men när man är nere så har det varit rätt skönt att ta ner folk på jorden... låter kanske hemskt men...
    En jobbarkompis har kommit efteråt och bett om ursäkt... "jag tänkte aldrig på det sättet för jag har inte varit med om det själv".. och tyvärr tror jag ofta det är så...
    Vi som gått igenom en massa skit såhär blir mer ödmjuka och vet att det är inte bara att "skaffa barn"...

Hoppas du hittar ett sätt som passar dig! Läs gärna mitt lååånga inlägg nyss i andra tråden!
    nu jeklar...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3