FruW skrev 2011-03-23 17:28:31 följande:
MCT tack för att du tar dig tid! ;) orkar du får du gärna läsa på min blog, vill inte dra ner alla i tråden i mina mörka tankar.. ;) du hittar den här om du vill
Drommaromsmått.blogspot.comMmm kikade nu... ja du... nu har jag varit rätt öppen men när det kommer nån som är lite sådär plump så har jag bara snabbt funderat över ett par saker... :
- är det här en viktig relation för mig? Om det är det men ändå inte en nära vän som man delar mer intima saker med kanske jag svara mer undflyende "för husfridens skull"...
- är det nån som jag inte träffat på länge och inte kommer träffa eller ha nån relation med så drar jag mig inte för att vara rätt rak.. "det är inte så enkelt men du kanske har haft turen att slippa uppleva det?" jag har varit på gränsen till elak en gång när en person inte fattade den först diskreta vinken... "jag blöder ut mitt andra missfall just nu men tack för att kommer med goda råd!!" Det samtalet blev väldigt kort efter det...
Mest har det nog berott på min sinnesstämning för dagen... men jag tror en lagom syrlig kommentar där man påminner om hur verkligheten faktiskt kan se ut är rätt bra.. särskilt om det är en person som inte ger sig trots flera "goda råd"..
När jag varit på bra humör och känt mig rätt stark har jag kunnat svara som du... mer undflyende för att komma undan.. men när man är nere så har det varit rätt skönt att ta ner folk på jorden... låter kanske hemskt men...
En jobbarkompis har kommit efteråt och bett om ursäkt... "jag tänkte aldrig på det sättet för jag har inte varit med om det själv".. och tyvärr tror jag ofta det är så...
Vi som gått igenom en massa skit såhär blir mer ödmjuka och vet att det är inte bara att "skaffa barn"...
Hoppas du hittar ett sätt som passar dig! Läs gärna mitt lååånga inlägg nyss i andra tråden!