Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!
Var o köpte mig en muntermometer idag, tänkte testa tempmetoden.. Ngn som har erfarenheter av detta o tips att dela med sig? Jag har fattat det som om man kan se när äl redan har varit, men kan man se att den är på gång med? Har hört om tjejer som använder det som preventivmedel, o då borde man ju kunna förutspå äl eller..?
Grattis förresten till Pilgrimm!! Jag hade lite svårt att se plusset på diitt cb, men anade en skugga. Oftast blir det ju sämre när man fotar testerna! Men kunde se strecket på testlagrets sticka, så stort GRATTIS till dig!!!
Vad bra att du hittade en termometer! Såg att du frågade efter mig i andra tråden och jag letade och letade men jag hittar inte vart jag köpte min. Och så fick du en bra länk så jag tänkte att jag väntar med att svara tills jag har lugn och ro -dvs först nu.
du kan gott börja tempa redan nu ÄL har ju varit, men du kan se om det verkar ha tagit sig eller inte! Om tempen går upp och stannar uppe så är det ett bra tecken. Har det inte tagit sig så är tempen, även om högre, oftast lite oregelbunden. Innan mens går den sedan ner igen till din innan-ÄL-temp. Detta kan ske dagen innan eller samma dag som mensen kommer. Har det dremot tagit sig så stannar tempen uppe
Och ja, man kan förutspå ÄL...typ. Men det krävs någon månad för att lära sig hur just DIN kurva ser ut (jag kan inte rekomendera denna metod som preventivmedel dock by the way....jag körde med den som det och fick en dotter )
det som utmärker ÄL när man tempar är att tempen dippar och sedan stiger i 3 dagar för att sedan hålla sig på en något högre nivå än innan....jag ska leta rätt på några av mina kurvor som exempel så kan du få se
***kram***