• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:22:55 följande:
    jag vågar faktiskt inte tacka...
    så tokigt det blev nu...
    trodde jag skulle dansa kyckling dansen och vara suuuper glad...
    istället sitter jag och gråter och darrar...
    WOOOOOOHOOOOOOOHOOOOOOOO!!!!!!!

Nu JÄVLAR SKA det gå bra vännen!!!!! Jag håller mina tummar och tår STENHÅRT!!!

***Bamsemegakram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 19:21:54 följande:
    usch nu säger jag det fast jag inte ska - TACK alla...
    Kommer testa med digitala imorgon... vågar inte ikväll då jag dricker mycket cola ;)
    Kommer ta första spruan ikväll efter vi lagt dottern.
    Den här gången kommer jag inte berätta detta för någon förrens efter vi kommit hem från Grekland. det vill säga 18 september. Kommer jag klara det tro? ha haha neeeej! Men OM jag ska berätta det för någon så är det 2 av de närmsta vännerna... INGEN på jobbet, ingen i familjen, ingen annan alls...

fick faktiskt ett pluss nyss också och då hade jag precis slängt i mig pizza och 2-3 glas cola.. dock var det ju inte väldans starkt, men vad hade jag förväntat mig lixom?

NU JÄVLAR SKA DET GÅ!!!
    Tack där uppe...
    och tack alla här nere ;)Kyss
    Kom att tänka på en sak.....du vet att cola innehåller typ lika mycket coffein som kaffe? Det är bra att undvika koffein helt, särskillt om man haft flera mf....bara en tanke

(och meningen är absolut inte att skrämma upp dig, bara lite info att kanske inte dricka så mycket / inget alls om du själv inte hade tänkt på det )

*kram*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 19:24:22 följande:

Mycket väl? Hur då menar du?

Måste bara fråga, är det nåt fel att skaffa barn med en donator, det känns som vissa här tycker det.

snälla väntan, det finns ingen här som tycker att ditt val att skaffa barn med donator är fel...du behöver inte ha taggarna uttåt härinne

Och säger man "ja det är du med donatorn" så tror jag att det enbart är för att kartlägga och komma ihåg vem just du är...så tänker jag, "väntan" är hon med donator, Happiness är hon jag pratat med som också haft sent MA, röntgensyrran är hon som har det lyxiga jobbet och så vidare. Det ligger absolut inget illa menat bakom, bara ett sätt att komma ihåg /  minnas vem vem här är

STOR kram till dig! Jag tycker att det är jättetuft av dig att du går din egna väg och kämpar på för att själv se till att få det barn du önskar dig. skulle fler göra som du skulle det nog finnas en hel del färre tanter därute som är bittra över att livet inte blev som dem ville. Vill man ha barn men inte vill / har en man att få dem tillsammans med så är ju donator ett ypperligt bra alternativ! *kram*

• Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-07-23 20:33:00 följande:
    Odd: Du som är så bra på g-test Tror du att det är någon poäng med att testa redan på söndag (äl+7)? Är så otålig Plusade på äl +9 ca sist.
    Det är ju bara ca 50% chans för plus på äl +10 så antagligen är det en dum ide. Borde vänta en vecka till och bara testa om mensen inte kommer. Det är ju så man "ska" göra

Jobbat hela veckan. Trött. Skönt med helg nu!! 
    Nja, ÄL+7 är slöseri med test...absolut tidigaste jag fått utslag (och då så svagt att jag inte vågat tro på det ändå) har varit på ÄL+8. Så vänta till åtminstone ÄL+8 men om du kan till ÄL+10 (fast jag vet att det är supersvårt)

Jag håller mina tummar
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 22:38:07 följande:
    oj det tänkte jag inte på. gäller det även zero och light? gråter floder ;)
    Jag vet inte om dem är koffeinfria...tror faktiskt inte det. Zero och light är ju mindre callorier....men koffeinet finns nog kvar (om det inte står på att det ÄR koffeinfritt på etiketten, då är det ju lugnt)

Det är koffeinet som inte är bra, så man ska hellst undvika det helt. dem säger att "i en vanlig graviditet..." då kan man dricka  typ 2 koppar kaffe eller annan dryck med koffein i om dagen, men har man haft flera mf så är rådet att helt låta bli ( i alla fall från utredningsläkare och så). Lika som dem råder en att slopa koffeinet om man planerar barn för det ökar chanserna att BLI gravid.

Andra saker med koffein i: Svarta teer, kaffe, cola...

Det är bara att läsa på etiketterna och det mesta har ju koffeinfria alternativ 

Dricker du tee ska du dock undvika gröna teer, det finns ett annat ämne i det som inte är så bra. Det bästa teet att dricka under graviditet är RÖDA teer, rött tee innehåller något ämne som stödjer en hälsosam celldelning (tips från amerikanska Barnmmorskor)

*kram på dig*
  • Odetta

Just det, en till sak angående röda teer.

Rött tee med ingefära i är super mot illamående

*kram*

• Odetta
    färnik skrev 2010-07-24 09:52:18 följande:
    26:e mars enligt kliniken, 27 enligt mig själv. Flört

Jag har under alla mina graviditeter (det här är den 6:e...) haft symptom väldigt tidigt, oftast börjat må lite illa, gå upp och kissa på natten osv redan 1 vecka-10 dagar efter ÄL.. Ofta resonerar ju folk så att mår man illa etc så är allt bra där inne, men det behöver uppenbarligen inte vara så. Förra grav så spydde jag som en tok i v8 och skulle läggas in med dropp, då kollade de med VUL, och insåg att tvillingarna där inne inte levde... Rynkar på näsan Så för egen del, hade jag gärna varit symptomfri, så jag i alla fall kunde försöka låtsas som ingenting...
    Ja, jag har inte heller kunnat förlita mig på mina symptom...med MA:et mådde jag illa från v7-11 och då hade den dött i v8 redan. Ömma bröst hade jag aldrig och magen var uppblåst så det fanns ju inget direkt som skvallrade om att det hade gått så fel (förutom att jag i v13 fortfarande inte kunde känna min livmoder...vilket jag kunnat göra klart och tydligt dem andra graviditeterna....och att jag fick en liten blödning i v14+6)

Så nej...det där med symptom...tycker att ska det gå åt fanders så ska man få slippa eländet. Jag är så glad för alla VUL jag fått hittils (3 stycken) och ska få (ska till SpecMVC på tisdag) annars hade jag nog blivit galen på riktigt...

*kram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-28 08:13:08 följande:
    Vad tror ni om att ha sex massor kring äl, är det bra eller ska man bara ha varannan dag för att spermierna ska vara bra?
    Tänk om man har massa sex och ut kommer vara odugliga spermier?

Sist blev vi iofs gravida när vi hade mycket sex... men ändå... :)
    Vi har alltid haft mycket sex kring ÄL....hela veckan innan och så några dagar efter. I alla fall en gång om dagen

Dem säger att såvida det inte är fel på mannens simmare så kan man gott ha det varje dag, men är dem få eller slöa är det bättre med varannan.
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-29 14:21:46 följande:
    Bm eller läkare har fortfarnde inte ringt...väntar väntar. Vattnet med det bruna kom en gång igår. Och det var efter VUL:t.  Det har inte kommit något mer sen dess....men man blir ju så jäkla orolig. Var på vippen att åka in till gynakuten men jag vet ju att det finns inget dom kan göra om ett MF redan startat. Så istället för att jaga upp mig ännu mer har jag försökt att tvinga mig att inte tänka på det...eller försöka tänka lite positivt.

jag bara vägrar få ett MF till.
    Det används ju massa glid på vul vännen så då blir man oftast lite kladdigare. Sedan käkar du albylen så du är mer lättblödande...så det är säkert ingen fara alls *kramar om*

Lägg dig mer och vila lite och skippa din långa promenad idag så ska du se att det känns lite bättre. Att det gör ont över äggstockarna kan vara ligamenten (muskelfästerna av livmodern) som drar, det är ingen fara det heller....och molvärk är växtvärk. Så, nu har jag slagit hål i alla spöktankar....MINIHAPPY mår bra, så det så *slår näven i bordet*

*bamsekram min vän*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 14:43:59 följande:
    Du får bli min psykolog också när jag väntar knoddis tror jag. Kommer vara ett nervvark utan dess like om jag nu, inte så troligt, skulle få ett pluss om 100 år. Alltså in my next life.
    Absolut vännen! Och du ska se att det inte kommer ta 100 år innan plusset kommer igen, det är jag säker på!

*stora kramar till dig med*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3