sugarrush skrev 2010-07-06 14:29:48 följande:
Usch stackare *kramar om* det där låter inget roligt alls!
Så många missfall, så mycket sorg och elände...
Men vad härligt att ni har er dotter att njuta av. Annars hade det kanske känts ännu tuffare.
Det kanske ändå är skönt att de påbörjat utredning för er nu. Vad jag har läst finns det vissa som får speciella tillskott/mediciner som får dem att lättare behålla barnet, om man fått upprepade missfall så att en utredning gjorts. (Då kan man ju upptäcka vari problemet ligger.) Jag är inte så insatt i vad det är de får för mediciner, men om det är något sådant som behövs kommer de ju med stor sannolikhet att upptäcka det nu.
Håller tummarna för er skull att det vänder nu i och med utredningen!
*kram*
för många hjälper Trombyl, det är blodförtunnande och motverkar att kroppen "dödar" fostret genom att stänga av näringstillförseln med microscopiska blodproppar.
Funkar inte enbart Trombyl kan man lägga till Fragmin eller Heparin till Tronbylen. Både fragmin och Heparin är också blodförtunnande, men på en annan nivå.
Sedan kan man även behandla med Prednisolon utöver Trombyl och fragmin/heparin. Prednbisolon är ett kortison och stänger av det egna immunförsvaret.
Många läkare tror inte på att dem här medicinerna funkar, men vi är MÅNGA som fått hjälp av dem! Jag äter Trombyl just nu och det verkar pepparpeppar gå bättre denna gången. Funkar inte trombylen kommer vi att sätta in dem andra medicinerna också. Det hittades inga fel på mig i utredningen.
Dem hittar faktiskt på dem allra flesta inga fel (dem tar inte alla test som är tänkbara utan bara "standard" testen), och när läkaren då inte är villig att prova med tex Trombyl så står man där om man själv inte vet om att den behandlingen finns. Vet man om detta däremot så kan man försöka övertala sin läkare att även om denne inte tycker att det finns tillräkliga studier på att Trombyl hjälper, så finns det tillräkliga studier på att Trombyl inte skadar. Varför då inte prova?
(Om läkaren ändå ställer sig på tvären så kan man självmedicinera med 1/3 Albyl Minor. Det ger en blodförtunnande effekt, men inte på samma nivå som Trombyl...men bättre än inget)
Efter att vi fått våra första 2 mf så bestämde jag mig för att självmedicinera med Albyl minor och då gick det vägen och vi fick vår son. Nu lät sig inte min kropp luras av Albylen en andra gång så nu har jag fått gå över till Trombylen. Av 5 graviditeter bara i år så är den enda skillnaden att jag äter Trombyl nu och nu är jag i v10!
*kram*