• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag tror jag kommer komma in hit igen....blod på pappret

Jag orkar itne med ett mf till...5 mf på raken?

Och mannen min jobbar inatt så jag är själv hemma tills i morgon bitti och fan jag pallar inte detta. Ska ringa till kvinnokliniken i morgon bitti och be om att få komma in och titta...ska ringa till privata kvinnoläkaren också. Jag vet inte vad jag ska ta mig till om det går åt helvete nu igen....plussen är ju så fina och jag som börjat tillåta mig själv att tro på det här. hur kunde jag vara så dum...

snälla snälla snälla snälla stanna hos oss....vi är jättebra föräldrar *gråter* 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-06 20:04:15 följande:
    Gud i himlen! Vad är det frågan om????? Jag tvärvägrar du ska INTE in hyär igen. Nejnejnej!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ODD. Nu förstår jag att du är rädd.....Ber till gud att du ska få behålla den lille. Den skulle inte kunna få bättre föräldrar....Stannastannastanna...hoppqashoppashop pas

Nä det måste gå att göra något nu även om mannen är borta. Hur blöder du? Hur mycket? Vad känner du? Är det bekant alltså blödningsmönstret. Känner du ingen i närheten som kan komma och sitta med lilleman när han sover hemma hos er...en granne eller vad som helst. Detta är akut....Det måste gå att se något på VUL nu. Har du bil? Har du ont?

Shishitshit....kan du inte ta bilen och åka till gynakuten? Snälla...Fan också att jag inte bodde nära dig då skulle jag kunna sitta med lilleman när han sover.

Snälla ODD kan du inte åka till gynakuten ikväll? Så fruktansvärt att veta att du sitter där själv...

-"Försök att inte vara rädd detta kommer gå bra".....

********KRAMAR DIG ODD********************************************
    blöder bara lite, men ALLA mina mf har börjat med en liten blödning...oavsett när dem skedde. Liten blödning första dagen, lugnt andra och på tredje sätter det igång.

brukar inte ha ont vid mina mf och känner inget nu heller...

har haft molvärk och tyngdkänsla senaste 2 dagarna...men det ska ju vara normalt vid graviditet.

brukar få huvudvärk 1-2 dagar innan mina mf...hade huvudvärk i förrgår men tänkte att jag bara är trött

Har ingen som kan passa lilleman och gynakuten skulle nog bara skratta åt mig om jag dyker upp, blöder ju så lite bara och så är det så tidigt...v4+6 idag...då säger dem bara "åk hem och vänta ut det, finns ändå inget att göra"

Känner mig så fruktansvärt uppgiven just nu...vill inte ha ett mf till...vill inte

Visst...då vet vi att Trombylen ensam inte funkar och då sätter vi in en massa annan skit....men jag vill inte...går det åt skogen nu så blir det här mitt 7de mf....5te bara i år! JAG ORKAR INTE!

Fanfanfan. Jag vill att den här stannar *gråter*
  • Odetta

Sitter och pendlar mellan att vilja ringa och att faktiskt bara avvakta....ska vara typ v5+0 idag och vad kan dem göra liksom? Tror ju inte ens att dem kan se nått även om det skulle vara bra. Och även om dem ser nått och det är bra så är det ändå ingen garanti.

Så: ringa och bli avvisad...tjata till mig och ändå inte bli klokare? eller: skita i allt, räkna kallt med att det går åt skogen även denna gången och vänta och se?

Nej, idag är jag pessimist...inte en hatt jag bär ofta

• Odetta

Bestämde mig att inte ringa till KK i alla fall utan väntar på att klockan ska bli 8 så ringer jag min privata kvinnoläkare istället...få se om jag får prata med den griniga receptionisten igen bara eller om jag får prata med läkaren.

Jag skulle vilja komma in och titta den här veckan för även om det inte syns mycket så har jag ju en tid nästa vecka och om vi tittar den här veckan och så nästa så vet man ju då om det växer som det ska.

Än så länge inget mer blod, men jag är så trött på det här för jag vet ju att det inte betyder ett smack 

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-07 08:21:23 följande:
    Vilka strålande nyheter...inget blod. Jätte bra. Vad härligt ODD! Har tänkt på di så mycket......Har du fått tag på surkärringen?

Det är klart du ska visa upp dig denna veckan. Allra helst idag. Jag vet att jag var inne super tidigt i min förra grav. v 5 och dom kunde se. Så jag tror abslout dom kan se något speciellt på den privata kliniken där dom säkert har tillgång till lite tyngre saker.

Där jag går kan dom förstora uppbilden något så fruktansvärt...så det är klart att det går. På dom ODD!!!!! Så glad över att du inte blöder mer. Detta kommer gå vägen. Nu blev jag jätte optimistisk i detta.

**********************************KRAM VÄNNEN******************************************** ***
    fick sitta i telefonkön i en halvtimme och fick sedan prata med henne...ja, hon som brukar bara så grinig. Men hon sa att hon skulle prata med läkaren och ringa tillbaks under dagen för hon kunde inte se någon ledig tid men skulle kolla om det går att fixa. Så nu följer min mobil med mig vart jag än gå...även in på toan!

Få se...älskade mannen min kom hem och så fort den där vattenmätargubben har gått igen (han byter visst vår vattenmätare) så ska vi kramas och bara vara. Jag loggar in lite senare igen!

*bamsekram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-06-07 12:14:37 följande:
    men odd, är det som du skrev i en annan tråd att du fick denna blödning efter ett samlag? och att det inte blödit mer sen dess? i såna fall tror jag det kommer gå jätte bra för dig :) men tycker ändå du ska kolla upp det för din egen skull... stor varm kram till er.
    dej, den här blödningen kom igår....den efter samlaget var i torsdags

Men knackaknackataiträ inget mer blod än så länge....men jag känner mig ändå så in i bängen skeptisk

*kram*
    MCT79 skrev 2010-06-07 12:10:18 följande:
    Hur går det för dig Odd, har hon ringt tillbaka ännu?  *kraam!*
    Ja, hon ringde tillbaks för en stund sedan. Läkaren tycker inte att det är någon ide att jag kommer in nu utan sa att vi ses på vår redan bokade tid nästa vecka på torsdag....det blir lååååång väntan

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-07 13:52:14 följande:

Odd: Nästa vecka på torsdag!?! Är dom från vettet???

Har du verkligen ingen gynakut där du bor? Vi har en på Sahlgrenska i GBG. Man kan åka in dygnet runt. Ja visst får man kanske dra en liten vals men det är ju det absolut värt istället för att sitta och oroa sig. Allt som kan göra en lugn är bra.....

Jag tycker fortfarande du ska upp söka akutvården och säga precis som det är du har haft 5 MF och du vill veta hur detta embryo mår pga att du haft en blödning. Dom kan inte neka dig ett VUL på dom kriterierna. Jag har själv åkt in några gånger när jag fått en liten blödning för att bara stilla min oro.

*******************************************KRAM*** *********************************************

tog fel på dagen när jag tittade i kalendern nu...det är nästa vecka fredag

Men gynakuten är typ på kvinnokliniken och dem pratade jag ju med i fredags (efter efter-sex-blödningen) och då ville dem inte ha in mig. Tror inte att jag egentligen blir så mycket lugnare av att få komma in just nu heller, det är för tidigt att se om det är bu eller bä och då blir jag ju inte klokare ändå.

jag hoppas att denna lille stannar för jag orkar inte mer nu. Stannar den blir det definitivt vårt sista barn, i alla fall biologiska...jag orkar inte med den här stressen längre som en graviditet innebär för mig. man ska njuta av att vara gravid och se framåt och jag vågar bara ta en minut i taget och bävar för att bli kissnödig för jag är så rädd för att det återigen ska komma blod och gå åt helvete.

klart att om den inte stannar att vi inte ger upp...än finns det medicin vi inte har provat och vi har ju äntligen blivit tagna på allvar och fått påbörja våran mf-utredning och med tanke på att vi ändå lyckats få 1 barn så verkar det ju konstigt om vi inte skulle lyckas igen...men ja, vi har önskan efter barn...men absolut hatar graviditeten och all stress om ovisshet den medför.

Och nästa vecka ska vi på begravning och då måste vi träffa min mans bror med fru som vi har sagt upp kontakten med pga hennes graviditet....känns bara så jobbigt! Fatta att människan kom knappt 2 veckor efter att vi förlorade vår minibulle i v15+1 och berättade, utan att en endaste gång har beklagat det tråkiga som hände oss, att dem oplanerat hoppsan hejsan väntar barn igen...som det visar sig kommer komma i augusti, en månad efter att minibullen var beräknad! Dem har enorma relationsproblem och jag tycker hon är en dålig mamma och nej, jag tycker inte hon förtjänar fler barn...inget barn förtjänar henne som mamma och vem som hellst hade jag blivit glad för, men inte dem. dem kunde inte ens be om ursäkt när vi ändå tog och pratade med dem om hur det fick oss att känna och att vanligt folkvett ändå är att säga någon beklagan när någon förlorar en efterlängtad graviditet så pass långt in och att det knappt 2 veckor efter en sådan händelse verkligen inte är läge att berätta om en egen dessutom oplanerad graviditet med bf inte långt efter när den förlorade bebisen var planerad till. Ja, och dem ska vi träffa på torsdag...jippy.

inte meningen att spy galla men jag känner mig fruktansvärt jävla arg just nu faktiskt. Inget mera blod pepparpeppar, men ändå. Jag vet ju att det inte är någon garanti och instinktivt ställer jag mig in på att det gått åt helvete igen och väntar bara på att det ska sätta igång...blir ledsen nog som det är....behöver inte vara hoppfull och bli ännu mera ledsen sen. Då blir jag hellre positivt chockad om det mot förmodan skulle gå vägen den här gången...

***kram på er som står ut med alla mina inlägg***
  • Odetta

God morgon kära vänner!

Pepparpeppar så är allt lugnt hittils, inget mera blod sedan i söndags med andra ord. Men det är knappt jag vågar säga det högt för då jinxar jag väl det hela och kommer börja blöda igen. Usch...tycker det är så himla jobbigt med den här ovissheten. Jag tycker att när man får ett positivt gravtest så borde man banne mig vara garanterad en bebis efter 9 månader.

Så så ser det ut här i skrivande stund.

Hur mår ni?

*kramkramkram*

PS: Och jag skriver härinne för jag vågar faktiskt inte gå över till den andra tråden helt ännu...hoppas att det är ok för alla er andra som är här. Ser allt bra ut nästa fredag (såg ju att jag tog fel på dagen när jag skrev tidigare) så flyttar jag över, men tills dess stannar jag här hos er.

• Odetta
    MCT79 skrev 2010-06-08 09:57:43 följande:
    Självklart är det okej att ni är kvar här inne.. herregud! Vi är ju glada för er skull ju!

Visst är det lite jobbigt att läsa, för jag vill ju också! Men samtidigt inger ni ju hopp för att det faktiskt går tillslut.

Min mens är slut nu och vi myste till det lite igår kväll, har beställt ÄL test i massor och tänker köra med dom den här månaden.. Bara hoppas. :)
    Hejjahejja! Juni är en bra månad för guldägg! Så på han bara

Tack vännen! STOR kram till dig!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-08 11:51:17 följande:
    ODD: Vi hörs sen.....BEBISGUDARNA!!!! Vilket bra uttryck. Nu ska jag gå ut och tillbe bäbisgudarna. Det är ju lysande!!!!!!!!

P.s: Tack för se/känna tipset. Har du fler sånna tar jag tacksamt emot D.S
    Alltid, säg till bara!
    Efter att ha levt med panikångest dem senaste 14 åren av mitt liv så har jag lärt mig ett och annat knep att stanna upp och andas. Inte att jag alltid lyckas med det själv, men jag vet hur man kan göra

*kramisar*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3