• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

WOOHOO för Puttekulans pluss!!!!!

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Och käraste Happiness!

Jag blir så glad varje gång jag ser dig!

hur mår du vännen? Börjar det sjunka in lite?

(vet du, jag tog faktiskt en magbild i går kväll, trots att jag sa att jag skule vänta med det. Men jag känner min livmoder halvvägs till naveln nu och det gjorde jag inte sist jag fick gå såhär långt så jag vågade ta en bild )

*kramelikram till världens bästaste Happiness*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:05:57 följande:
    ODD: Jag har en present till dig . Kolla i mitt galleri om 1 sek.
    WOOOHOOOOOO *lycklig*

Ser FIIIIIIIINT ut Tacktacktacktack!!!! Nu har jag fått min dagsdos av positiva test

*bamsekram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:15:17 följande:
    Tycker du verkligen att detta ser vettigt ut...jag menar varför kan det inte vara lite starkare. Blir sur. Men jag kollade på dina och jag tycker iof att våra färger stämmer i tid. Vad är jag på idag ODD? Ska se....ÄL+16 va? BIM dag är det iallafall så långt är jag med. Suck nu ska det vara ett sånt där smaskigt illrött jordgubbstreck. YAMMI!
    Ja, ÄL +15 eller +16 är du på idag Strecken blir inte lika starka förrens om en vecka så jag tycker att ditt ser fiiiiiiint ut! Och skulle du ta ett CB typ idag så skulle du få det där fina klara plusset redan idag på det *försöker att locka dig in djupare i testfördärvet* Man kan alltid köpa fler och ta på lördag....

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:32:22 följande:
    Haha ja oss missbrukare emellan....Hej vi heter ODD och HAPPY vi är testmissbrukare (fast ODD är lite värre ) Vad GLAD jag blir att du tycker det ser bra ut. Ja du vet ju hur nojjig man är. Tänk om jag skulle få det där safirblåa *ASG*, mörkblåa,azuurblåa färgen redan idag. Fantastiskt!

Det värsta är ju att apoteket har flyttat in på ICA. Livsfarligt! Kommer ut med 4 CB+ 1 liter mjölk.Haha!
    "Nu har jag storhandlat älskling"....

Hmmm är du säker på att det skulle bli blått idag? Funderar på att handla mjölk *visslar och himlar med ögonen*
    KRAJM
    ASG!!! Du är bara för härlig Happiness!!!!!!

Om du tittar på mina tester så har jag ett CB jag tog på ÄL+14 tror jag det var....det är inte mörkblått (det blev det först på ÄL+20) men det är blått och absolut utan tvekan plus Jag tror att skulle du ta ditt CB idag så skulle du få ett finare plus än du fått på hela året! Kom igen, det är bra med färg på dollartestet

(och tar du det, oavsett när, så ska du ta bort absorberingsdelen först när 10 minuter har gått om du vill spara testet. likaså med kortet )

*bamsekram min vän*
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-07-06 16:40:21 följande:

Vad kul med er plussare! Man blir så himla glad för andra när man vet hur drygt det är efer ett missfall.
    Nu ska jag snart hem från jobbet och äntligen få göra dagens gravtest och ÄL-test.
    Lika spännande varje gång!

Då håller jag tummarna för dig att dina test i dag visar neg på gravtest och stegring på ÄL-test
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:50:49 följande:
    "och tar du det, oavsett när, så ska du ta bort absorberingsdelen först när 10 minuter har gått om du vill spara testet. likaså med kortet )"

Du är för roligt härlig..ja jag ska försöka klara detta...Haha! Kortet är väl nästan det viktigaste av allt. Haha!
    Nu kommer den förlorade sonen.

Springer in och kollar på ditt CB.

*******************************************KRAM MIN GRAVIDA VÄN ODD*****************************************
    *väntar med spänning*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-06 17:09:12 följande:
    Hurdan dos prednisolon behandlar de med då? Jag äter dem pga inflammatorisk sjukdom i si-lederna, så jag blir förstås lite nyfiken på dem i syfte att motverka missfall... 

JAg vet inte hur stor dos dem brukar behandla med då jag inte fått det utskrivet, men det finns en tråd här på FL som heter "utredning efter upprepade mf osv..." och jag tror vi är uppe i tråd 14 eller så...vänta ska jag se om jag hittar direkt länken. Där kan du fråga för dem tjejjerna har stenkoll på allt det här (det var där jag fick lära mig att Trombyl finns)

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

fråga där vet jag!
    *kram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-07-08 14:45:14 följande:
    Beklagar ni tjejer som fått MF....om någon vet varför man fårgå igenom detta helvete och vad som är vitsen med det får gärna kontakta mig...Känns bara så fruktansvärt meningslöst liksom. Vem har kommit på detta? Han/hon borde fått spraken för länge sen.

jag själv är super rädd för att få ett till....undra hur lång tid in i graviditeten man ska känna så här? Livrädd varje dag för att det ska komma blod i trosan. Tråkigt att gå en graviditet utan att tillåta sig själv att vara gravd. Fruktansvärt! Nu är jag ju så tidig och jag hoppas verkligen denna skräck känsla sakta kligar bort ju längre tid det går.

ODD-VÄNNEN! : Something just for you. In my gallery!!! Tänker på dig! Nu har jag äntligen fått det FETA plusset vi snackade om. Mycket starkare än vid IVF:n så det bådar gott. Plusset är inom tiden och fotat..yes mam .
    Joinade facebooken. Har ett CB kvar nu incase off...typ att lukten i kylskåpet-försvinner-test. *kramis*
    WOOOHOOOO! Det är så vackert min vän, så vackert så!!! Och jag saaaaa ju det att du skulle få det där fina fet-plusset innan lördag

Puss på dig min vän! NJUT!!!!!
  • Odetta

Happiness,

Jag kom på en mening med att gå igenom mf och så...men det är en mening man först inser när man sitter där med en bebis i famnen.

Jag tänker såhär att om inte vi hade fått 2 mf innan vi fick vår lilleman, då hade vi aldrig fått den underabar ungen vi nu har. Så jag tänker att dem som inte stannar, det var bara inte rätt barn. Klen tröst, men jag skulle inte för nått i världen vilja ändra att vi fick just lilleman.

Så jag tänker likadant nu, att om det går vägen med den här så kommer jag känna likadant. Visst är det en enorm sorg att veta att jag om 11 dagar hade haft bf med "minibullen"...men får vi behålla "mini" nu så hade vi ju inte fått "mini" om "minibullen" hade fått stanna. Hänger du med i mitt svammel?

Men det är klart....bäst hade ju varit om man kunde få rätt barn med det samma och att mf och ma inte skulle existera...det säger jag absolut inget emot. Men att tänka såhär hjälper i alla fall mig att hantera eländet liten bättre...

*kram*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3