Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Alicia 72 skrev 2010-08-19 11:38:05 följande:
Hej tjejer!Sällar mig till er om det är OK?
Jag har en dotter på 3 år som vi hemskt gärna vill ha ett syskon till.
Försöken att få till dottern gick supersnabbt i form av att jag blev gravid på första försöket som tyvärr slutade i mf. Hann aldrig få mens förrän jag var gravid igen och denna gång resulterade det i vår dotter.
Därför trodde vi i vår enfald att det skulle gå lika lätt denna gång och då vi inte ville ha tätt mellan barnen började vi försöka i december-09. Döm om min förvåning när ingenting hände, mensen kom månad efter månad. Jag var ärligt talat chockad, så blint och naivt hade jag litat på att det skulle gå lika snabbt.
I början på juli plussade jag till vår stora lycka och vi spenderade hela sommaren med att mörka för vänner och bekanta att jag var gravid. Bara för att den 30 juli få missfall... Blödningen avstannade snabbt för att övergå i brunt klet (ursäkta beskrivningen) som varken avtar eller tilltar. 2,5 vecka nu. Förra mif jag fick, innan dottern så gick jag så här i 6 veckor. Och gyn har en väntetid på 1 månad så det är väl bara att avvakta....
Hur länge har ni blött och när har er äl/mens kommit igång efter mf?
Är jättesugen på att försöka igen och hoppas att vi kan följas åt till ett plus!!
Alicia
MEN, alla är hur goa som hellst härinne så behöver man nu en sådan här tråd så är detta den absolut bästa!
Vilken vecka fick du ditt mf nu? Hur kroppen hanterar det hela är så olika dels från person till person men också från mf till mf. Tror att så länge du inte är helt blödningsfritt är det bra att avstå från bebisverkstaden, men sen är det bara att köra på.
För egen del har dem flesta av mina mf varit så tidigt...runt v5 bara. Det har min kropp hantera som en vanlig mens och äl har kommit igång med det samma. Mitt MA jag fick i v16 i januari blödde jag i ca 2 veckor, men sedan blev kroppen som normal igen. Men det är jag det....och jag har fått höra att det är mer ovanligt att vara så fertil som jag (och mannen) är än att behöva gå igenom så många mf som vi har haft.
*kram*