• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-10-21 17:51:31 följande:
    Jag hade tydligen fått fel info ang mitt hcg, tydligen låg det så högt som ca 200 den 2 Oktober så det är säkert rester eller så för inte kan det sjunka så fort ....
    Jo det kan det nog göra... det är nog ingen omöjlighet. Men ägglossningen kommer ju inte förrän hcg närmar sig normal "noll"... (tror det ska vara under 2 för att man ska räknas som icke gravid).
    Jag vet att jag fick ägglossning när hcg var nere på 5-7 nånting..

Du kan nog tyvärr bara vänta (igen) och se vad som händer. Om läkaren ringer i morgon kan du ju tala om att du fått negativa tester som nu är positiva igen! Se om han/hon har någon bra förklaring.
    Väntar tvillingar! 21+3 idag!
  • MCT79
    Ensötcitron skrev 2011-10-21 17:56:22 följande:
    Hej,

Jag hoppar in här hos er.

Fick reda på igår via ett VUL att jag inte har ett 12 veckors foster i magen som jag trodde...
    Det fanns bara rester kvar av något som har stannat upp för flera veckor sen. Total chock.
    Ingen maj bebis som vi längtat efter..........

Känner att det är viktigt att få prata av sig, lyssna och få hopp om att vi snart kan få bli gravida igen!
    Men först är det en skrapning nästa vecka, sen kör vi igång igen!

Hur mår ni? {#emotions_dlg.flower}
    Beklagar verkligen.... Jag har själv haft ett MA i v 12.. man känner sig så d-vla lurad och dum...

Jag plussade igen 10 veckor efter skrapning så ge inte upp!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-10-22 07:11:54 följande:
    Söt citron: beklagar verkligen.! Men skönt att du håller hoppet uppe ändå! Gjorde ni nåt vul innan det i v12? Jag har själv fått 3 tidiga nr och är nu gravid i v11. Fick se ett hjärta i V8+3. men är riktigt rädd för att råka ut för samma som dig. Jag klarar inte detta mer! Imorgon åker jag in till akutm och kollar!
    V 11....shit du plussade ju nyss!!  Foten i munnen Det kommer gå braaaaa!!
    Om de tar emot dig på akuten så kolla du. Det är jobbigt att gå och oroa sig också! Kram!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-22 09:21:26 följande:
    Va kul Plutten02, ser fint ut :)

Jag tog min första tablett trombyl idag, ska man göra det även om man inte fått ett plus eller har ägglossning? Apotekspersonalen sa att det bara är att börja direkt.. men jag har ingen aning?
    Någon som vet?

Ja tog mina från det att jag fick plus på ältestet. I och med att du har svaga utslag på gravtest igen hade jag nog kört på... ifall det är ett nytt plus..
    Det man brukar säga är att man ska göra uppehåll när man har mens. En del hävdar också att det är bra att göra uppehåll från det att man får mens till att man ägglossar.
    Väntar tvillingar! 21+4 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-22 09:26:33 följande:
    Okej dåså, jag tror dock på gravrester från förra missfallet men men det vet jag inte riktigt ännu.. vi får se helt enkelt..men jag kör på med Trombyl och slutar när jag får mens...

Men vad sa du..... 2 oktober hade du vad i hcg? Sen testade du negativt med stickor för 1-2 veckor sedan?  Eller har jag rört ihop det då?
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-22 09:38:45 följande:
    200 i HCG den 2 oktober och det känns så overkligt att den skulle sjunkit så mycket på dessa veckor väll?

Jag har testat negativ men jag kanske inte tittade tillräckligt noga, inte vet jag :(
    Men allt känns så overkligt.. och om jag skulle vara gravid då skulle jag vara på BIM-3 ca och mina test är supersvaga och förut så har jag haft starka pluss på BIM-4 ungefär.. så ja..jag kanske inte tittade tillräckligt noga på mina negativa test och slängde dem .. inte vet jag men allt blev liksom 1000 ggr jobbigare nu när man står och inte vet vad haha men jag ställer mig in på det värsta..   
    Det är ju som du säger själv omöjligt att veta. Jag vet bara att jag gick från jättehögt HCG (v 12) till nära noll på lite drygt 3 veckor efter min skrapning.

Time will tell. Käka Trombyl, avvakta och fortsätta testa. Mer kan du ju inte göra. =)

Kram!
  • MCT79

Det ser ju ut som det blivit starkare...?

Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-23 11:23:46 följande:
    Jaa det tycker jag också men.. det känns ju för svagt för att vara på riktigt om du förstår vad jag menar, jag får forsätta testa imorrn eller på tisdag och se om det ökat .. 

Kan det vara så att ägget kan ta längre tid på sig att fästa sig och därför inte får så starka test eller hur funkar sånt här? 

Eller gå till gyn igen och ta ett nytt HCG för att se vad som händer..

kram      
    Det är nog bra att lämna nytt HCG...
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-10-23 11:57:14 följande:
    MCT79: Kan du något/erfarenhet av borrelia? Haha our little all around nurse Tack i förskott.
    Näääe inte mkt alls tyvärr...
    Här uppe har vi mkt TBE så jag har vaccinerat mig...  men har inte någon bra koll på borrelia tyvärr.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3