• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

plutten02 skrev 2011-11-14 20:17:39 följande:
    Kaviar med mjukost... Är det okej att äta??? Den randiga kaviarn med färskost i...
    absolut! =) Färskost är väl ok, den är pastöriserad!
    Väntar tvillingar! 24+6 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-15 16:09:02 följande:
    vad bra för den är SÅÅÅÅ god på kokt ägg
    Är också helt såld på den just nu.... Hjärta
    Väntar tvillingar! 25+0 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-16 09:04:34 följande:
    Nu ligger jag på SÖS och inväntar min hysteroskopi ...nervös
    Mina tankar är hos dig!
    FruW skrev 2011-11-16 10:59:10 följande:
    Lycka till together! Det kommer gå jättebra! Kram

Skönt att det var en bra läkare tabbs. Ang att vänta så vet jag inte... Vi ska ju eg vänta 2 menscykler, men vi har inte tänkt på att skydda oss nu när vi äntligen får ha sex igen.. Sen har vi ju Ivf planerad, start kring nyår... Så vore väl lite "dumt" att bli gravida igen just nu, men risken är nog inte så stor med tanke på att det tog 1,5 år sist...
    Vi resonerade lika när vi skulle vänta en cykel... vi körde inte hårt med stickor men skyddade oss inte..
    plutten02 skrev 2011-11-16 08:14:49 följande:
    Ja men visst. Äter du den till något annat än ägg???
    Ibland bara som den är på knäcke... köpte en tub till idag...  Hjärta
    Väntar tvillingar! 25+1 idag!
  • MCT79

Plutten näe. Bara hm dom har mammakläder. Och Gina tricot tror jag.

• MCT79
    Together90 skrev 2011-11-16 18:19:45 följande:
    Nu är jag hemma och har varit hemma ett tag ...men jag är så trött efter narkosen och vill bara sova sova sova.. har redan sovit 2 timmar när jag kom hem ungefär...super trött !

Läkaren sa att allt såg bra ut där inne och det fanns inga tecken på något onormalt eller konstigt så det var ju sköööönt. Den verkar vara "bebisvänlig" så nu är det bara och vänta och se. 

Jag frågade honom om han såg någon "skada" på livmoderslemhinnan men det sa han att han inte gjorde idag men det är svårt att säga tydlingen vad jag förstod det som.

Men alla väggar var jämna och fina och inga polyper eller ärrbildningar så jag är ialla fall rätt nöjd med ingreppet. 
    Det tog enligt honom bara  7 minuter själva kameratittningeb så ..vet inte om det är normal tid men ja det var så han sa.

Men nu är det gjort och då kan man strycka det av listan på utredningen.

Hysteroskopi 1 : check

Kram              
    Skönt att det är gjort och att allt såg bra ut! Solig
    Väntar tvillingar! 25+1 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-17 14:16:17 följande:
    Vad är det som gör att man får så fina hud när man är gravid???

Jag får alltid så fin hud i ansiktet när jag är gravid... Alla finnas försvinner efter ett tag... Som nu i vecka 9 har alla försvunnit, det har varit samma sak varje gång.
    Ingen aning.. det gäller inte mig iaf... har precis sett ut som en missbildad enhörning med hornet på hakan...
    Väntar tvillingar! 25+2 idag!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-18 10:48:19 följande:
    Haha, det där var väl ändå en lätt överdrift?! Men kul!
    Tro mig! Tom min annars väldigt förlåtande sambo sa "vad fan har du gjort på hakan?!" Den var typ 1*1 cm i "basen" och stack ut 1/2 cm kanske... så kanske inte ett HORN HORN...men ändå... horn... Cool
    Väntar tvillingar! 25+3 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-18 15:20:41 följande:
    Nu ringde min läkare precis och hon har gått med på att skriva ut "gulkroppshormon" till mig, vad heter det ? pregstrol eller vad heter det?

Im so happy, hon skulle kolla vilken dos hon ska skriva ut och sedan skulla hon ringa om 1 vecka ca ..
    Spännande.. har förhoppningvis ägglossning nästa helg runt där och sen dagar efter så har jag nog receptet på detta och kan ta det ifall jag har tur att bli gravid.. happy girl     
    Progesteron är nog ordet du letar efter.. skönt! Finns två olika varianter mig veterligen... dels de som är som stolpiller fast för slidan...vagitorier.. de heter Progesteron och något mera.
    Sedan finns det Crinone-gel... en gel man sprutar in med applikator som sedan "stelnar" i efterhand.
    Jag har provat båda och fördelen med crinone är att det rinner ut mkt mindre och kladdar mkt mindre.. nackdelen är att man får gul/rosa/grön aktiga klumpar som kommer ut efter ett par dar... nån paraffinrest från crinone...fräscht. ;)
    Väntar tvillingar! 25+3 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-04 17:36:23 följande:
    vart kan man hitta mamma tröjor??? Vill inte ha ammningströjor utan sånna som finns på HM men dom säljs bara styckvis.
    jag köpte lite på bonprix... sådär kvalitet. De blev rätt mkt kortare i armarna när man tvättade dem..
    Men har bara sett mammatröjor säljas styckvis tyvärr...

Har du kollat om du kan hitta paket på blocket eller tradera? Ofta i fint skick ju.. man använder dem ju inte så länge...
    Väntar tvillingar! 28+0 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-06 22:00:19 följande:
    Välkommen Riss! Tråkigt med mf! Hoppas att det går vägen nästa gång.

I dag har vi varit ute och firat min födelsedag, nu är jag trött och lite onykter. Ingen ÄL på gång här ännu, hoppas att den kommer igång snart....  
    Grattis i efterskott!! {#emotions_dlg.flower}
    Väntar tvillingar! 28+1 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3