Together90 skrev 2011-11-14 05:52:27 följande:
Hej tjejer...
Jag är så orolig.. jag tror kanske att något har förstört med livmoderslemhinna...
Min mens är så otroligt sparsam.. och jag brukar ha så kraftig mens och väldigt riklig, jag har läst om att ibland så skrapar läkarna för mycket och förstör allt där inne.. jag är orolig för om det är fallet att min livmoderslemhihnna inte byggs upp som den ska så är det omöjligt för ett ägg att fästa där.. :(
jag skulle hata läkarna om det var fallet, jag skulle hata dem så att jag dog :( Jag mår så dåligt nu.. jag bara känner på mig att något är fel .. som att jag hade så jäkla konstigt blödningar efter skrapningen osv.
Jag ska ringa SÖS idag och kräva en ny tid för hysterkopin fort... tänk om det är så :( ?
Vad gör man då?
Hej gumman,,.. förstår din oro. Var har du läst om att man ibland skrapar för mkt?
Jag tror mer att din kropp inte hunnit bygga upp någon vettig slemhinna efter skrapningen.. först blödde du ett tag.. sen slutade det och sen blödde du igen eller hur?
Min första månad efter skrapningen var ju också ett evigt hattande med blödningar så jag vet inte hur min "första mens" hade blivit eftersom jag plussade igen.
När man får mens blöder man ju ut livmoderslemhinnan...samma hinna som de nu har skrapat bort istället. Om de skulle skrapa "för mkt" skulle de ju skrapa av livmodern i sig?