• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Gött Plutten! Nu jäklar!

Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-10-25 17:48:55 följande:
    Jag följer både den i serien på ettan på måndagar, fantastiska!!

Nu har jag suttit o lipat en timma hos kuratorn, hoppas det hjälper!
    *kraaaaaaaaaaaaaaaam*
    Ensötcitron skrev 2011-10-25 13:50:04 följande:
    Hemkommen nu från sjukhuset... Skrapningen gick jätte, jättebra och personalen var helt underbara mot mig. Jag blev såå väl omhändertagen och allt, så det kändes knappt något alls. Klart att det känns tomt, men också skönt. Skönt att snart få börja om från början.... En mens, sen kör vi igång igen. Jag och min underbara man! ...och en stoooooor godispåse fixade han till mig också, jag tänker äta upp allt idag :) Några plus idag som man kan glädjas åt?? :)
    Skönt att det gick bra! Hoppas ni snart är på banan igen! Solig
    Väntar tvillingar! 22+0 idag!
  • MCT79

Det är alltid jobbigt när man måste skylta med sitt namn... jag och en kollega på mitt förrförra jobb fick en psykopat efter oss (han var det på riktigt alltså).
    Som sjuksköterska har du namnskylt med för och efternamn. Efter denna händelse togs den "regeln" bort på det sjukhuset och man fick ha bara förnamn....

Nu jobbar jag på KS och det är ett måste att bära den namnskylt som arbetsgivaren tillhandahåller.... hatar det och har försökt slippa eftersom det bara är jag som heter som jag i Sverige. Men icke.

So far so good. Efter händelsen 2002 har det varit lugnt....

Väntar tvillingar! 22+1 idag!
  • MCT79
    Javisst skrev 2011-10-26 17:51:12 följande:
    Jag tyckte det var bra att du sa ifrån ordentligt, Havsklippan. Det där är inte okej!

MCT, KS? Står det för kejsarsnitt? *nyfiken i en strut*
    Ja det gör det nog också men i mitt fall karolinska sjukhuset! =)

Havsklippan, bra där! Jag tror nog dina chefer förstår!
    Väntar tvillingar! 22+1 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-10-27 18:47:57 följande:
    Den som spar han har... Eller vad brukar man säga???

Hittade ett CB digitalt i lådan idag och tog det... Och det visade det jag ville se Glad

Nu får det vara färdigtestat, får nog lita på detta nu... Eller vad säger ni???

Japp nu är det sluttestat!!
    Väntar tvillingar! 22+2 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-10-30 16:41:01 följande:
    Jag är idag vecka 7 (6+1) så det går framåt. Får väl kanske ringa om en inskrvnings tid... Är ju dock 3e gången.

Någon som har svar på detta... Jag är sjukt trött hela dagarna och kvällarna... Skulle kunna sova hur mycket som helst...  Är det järntabletter som behövs???
    Njaa det kan vara graviditeten också. Ditt järn/blodvärde har inte hunnit påverkas ännu!
    Jag tror jag sov 10-14 timmar per dygn under en period...galet.
    Väntar tvillingar! 22+5 idag!
  • MCT79
    Tabbs2 skrev 2011-11-01 17:15:24 följande:
    Näe vet du va:) Någon måtta får d va på eländet! Där går min gräns baske mig, mannen får allt få tummen ur o fria:)
    Skottår nästa år.....  Cool
    Väntar tvillingar! 23+0 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-11-02 03:23:27 följande:
    Tack snälla ni!! Jag mår faktiskt bättre än väntat :) dock är sömnen helt rubbad, är klarvaken nu, suck...

Ja bara jag slutar blöda så... ;)
    Vad skönt att du mår så bra du kan!! Hjärta
    Väntar tvillingar! 23+1 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-03 08:29:52 följande:
    Ska jag stanna kvar här i denna tråden eller vart ska jag ta vägen??? Glad
    Jag hänger både här och i plustråden... måste ju peppa alla gamla vänner som man kämpat med....  :)
    Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • MCT79

Jag har besökt gynakuten på Danderydx flera.... alltid underbart bemötande bortsett från en gång. Hudding en gång, underbart bemötande. KS i Solna flera ggr - alltid vedervärdigt bemötande. Dock av en och samma person..

Tråkigt att läsa om vad du tvingats gå igenom Mrs Lilac...
    Många akuta instanser (och andra ställen också för den delen) är svårt eftersatta. Jag skulle vilja påstå att hela vården med få undantag är eftersatta.
    Reagerade dock på en sa du skrev...."Det var kanske 3 mer eller mindre sysslolösa sköterskor då jag var där.." Det är vad du ser på ytan... vad som pågår kring vården av en patient ser man inte när man sitter i väntrummet... bara en tanke...

Väntar tvillingar! 23+2 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3