Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Gött Plutten! Nu jäklar!
Gött Plutten! Nu jäklar!
Det är alltid jobbigt när man måste skylta med sitt namn... jag och en kollega på mitt förrförra jobb fick en psykopat efter oss (han var det på riktigt alltså).
Som sjuksköterska har du namnskylt med för och efternamn. Efter denna händelse togs den "regeln" bort på det sjukhuset och man fick ha bara förnamn....
Nu jobbar jag på KS och det är ett måste att bära den namnskylt som arbetsgivaren tillhandahåller.... hatar det och har försökt slippa eftersom det bara är jag som heter som jag i Sverige. Men icke.
So far so good. Efter händelsen 2002 har det varit lugnt....
Jag har besökt gynakuten på Danderydx flera.... alltid underbart bemötande bortsett från en gång. Hudding en gång, underbart bemötande. KS i Solna flera ggr - alltid vedervärdigt bemötande. Dock av en och samma person..
Tråkigt att läsa om vad du tvingats gå igenom Mrs Lilac...
Många akuta instanser (och andra ställen också för den delen) är svårt eftersatta. Jag skulle vilja påstå att hela vården med få undantag är eftersatta.
Reagerade dock på en sa du skrev...."Det var kanske 3 mer eller mindre sysslolösa sköterskor då jag var där.." Det är vad du ser på ytan... vad som pågår kring vården av en patient ser man inte när man sitter i väntrummet... bara en tanke...