• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together, vi fick veta i 6+3... Lång väntan...

Saftmedbulle, jag håller tummarna att det är en ofarlig blödning och att bebis mår bra!

• MCT79

Den klippte mitt långa fina inlägg!
    Klart du kommer få barn! Flera stycken!
    Himla starkt gjort av dig tycker jag, vet själv hur jobbigt det var!
    Igår var vi själva på barnens hus en kort stund när mamma var här. Köpte andra flaskor och en mobil till sängen bland annat... Kom på mig själv ned tanken "om jag får barn..." för att sen minnas...

Jag hoppas sååååååå att IVF är det som kommer ge dig plusset som går hela vägen!!

• MCT79

Jag man får nog oftast precis så mycket man orkar bära... (?) Det jag tycker är klokt att tänka på är dock att man inte måste orka med ett leende på läpparna... det är okej att bli förbannad, gråta, skriva och vara bitter. Bara man inte fastar i det, utan tar sig upp igen sen!
    Men för att orka måste man få bryta ihop emellanåt. Ingen orkar vara "duktig" hela tiden...

Jag har många gånger velat ge upp. Men man reser sig igen, och igen och igen. Konstigt nog.
    Nu har jag fått min belöning. Men tro mig när jag de senaste 2,5 veckan velat ge upp flera gånger.. Sååå slut efter graviditeten... och vilan lär dröja några år till... =)

~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79

Together jag tog en vecka till. Till 12+0 alltså. Sen har jag sett andra sluta redan v8-9 så
    Det verkar finnas alla varianter!
    Grattis till tvillingarna! Jag hoppas du får en smidig graviditet! Det är härligt och lite speciellt att få två men väldigt väldigt jobbigt också såklart…

Kram!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2012-04-02 20:49:10 följande:
    Ja, visst hinner man bli hispig den halvtimmen man inte mår illa, eller klämma sönder tittarna den stunden dom inte gör ont?! :)
    Jag kom på mig själv med att sitta och klämma på brösten på pendeltåget... såg säkert helt normalt ut. Inte. Tur det finns andra mindre normala stockholmare så man flyter in....
  • MCT79

Missboring, den ska förbli förhöjd sögs det. Jag tycker tempning är svårt. Min var förhöjd kanske 0,1 grad under grav... Små marginaler!

• MCT79
    M I M M I skrev 2012-04-06 10:06:35 följande:
    Hej! Hur mår ni? Hoppas ni får en trevlig påsk! Här var vi klantiga nog att planera att fira påsk med 2 st höggravida par... Smart? Inte så.... Ena paret fick sin bebis i går, de andra åkte till förlossningen i natt. Kul för dom så klart! Men inte lika kul för oss, om ni förstår mig rätt nu..

Så, massa mat o bara vi 2 som ska ära den ;)

Kram från mig
    Men åhh kom hit med maten! =))
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2012-04-10 14:34:05 följande:
    Lyckat RUL idag... är SÅ lycklig!
    Ohh vad härligt! Grattis!
    Dag och natt skrev 2012-04-10 15:01:42 följande:
    Härligt saftis!! Jag har mitt om en vecka...
    Å det kommer gå super för dig också! Men jag förstår att du är orolig! Kraaaaaam!
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-04-10 20:37:58 följande:
    Skönt att ni har en läkare som känns bra! :) tycker ni gör helt rätt och väntar på honom.

Här är det upp och ner, som vanligt. Har pratat med min mf-dr idag, inför vår Ivf. Han vill hemskt gärna att vi fortsätter att gå hos honom vid nästa grav, det kändes jättebra att han tar emot oss trots att han har massor att göra! Diskuterade andra mediciner med honom, han förklarade bra och jag känner mig trygg i att bara köra med trombyl och progesteron vid nästa graviditet. Ni hör att jag säger nästa va! Inte "om jag blir gravid igen...." hjärntvätt på hög nivå här! ;)

Kram
    Klart du blir gravid igen.. förmodligen direkt.. kom på mig själv när jag rensade lite bland kläder idag, "ohh overallen kanske mimmi vill ha nästa år!"  Sådeså!
  • MCT79
    un poco skrev 2012-04-25 20:26:18 följande:
    Tack skruttnorpan!
    Får man lov att fråga vart resan går?

Jag inväntar ÄL tror jag. Har blivit jätteyr den sista veckan och fått ont i brösten.
    Så hade jag ett gravtest liggandes som jag testade med igår kväll.
    Det kom upp ett ytterst ytterst svagt positivt streck. Vet inte hur jag ska tolka det.

Får väl vänta några dagar och evt testa igen. Jag tror jag håller på att bli knäpp, eller har för mycket fritid
    För kan gravid test ge utslag för något annat än Hcg?

Hoppas ni andra har det bra.
    näe gravtest ska bara ge utslag på hcg! spännande!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2012-08-29 17:27:10 följande:
    Mimmi drömde om dig i natt ( två pojkar i magen) och drömde ju samma om den andra med två i magen ;)
    "den andra" är det jag det?`hahah!
  • MCT79

Mimmi hur gick det för dig? Har smsat dig men vet inte om du fått det...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3