MissBoring skrev 2012-02-01 23:27:46 följande:
Tack för ditt inlägg. Mamma sa en halv men jag tänkte en hel väl inte skadar.. Men då ska jag hålla mig till en tredjedel
vet du om det är nått speciellt man inte ska äta dem ihop med? Ha skrevc nämligen ut en kur mot BV utan å blinka så jag har pecis börjat äta Doxyferm å flagyl!
stämmer det som stod längst ner i ditt inlägg...att du nu väntar tvillingar? Isf på egna försök el IVF, om jag får fråga...
hon som ska göra utredningen är ST läkare så hon kan nog va nitisk men tror inte jag kan få henne skriva ut nått på erfarenhet
men det kan kanske gå med min vanliga gyn, men detta kom jag va klart på när jag redan varit där :-/ men då kör jag barnalbyl vid nästa äl och funkar inte det så tar jag upp ang trombyl.
Trombyl/Barnalbyl är ju lite blodförtunnande så du ska ju inte ta dem med läkemedel som har samma effekt. Folk tvistar lite om Omega 3 också. Den har lite blodförtunnande tendenser och en del hävdar att det blir för mkt medan andra menar att det går bra. Jag lät bli.
Det är ingen fara att kombinera Albyl med Doxyferm och Flagyl Däremot kanske du inte ska försöka bli gravid sålänge du äter dem. Iaf inte Doxyferm som kan ha fosterskadande effekter. (men fram till äl är ju lugnt!)
Japp stämmer att jag väntar tvillingar! Sjätte graviditeten sen vi började försöka...och första som gick hela vägen! Kommer sättas igång på tisdag...
Min ägglossning blev koko efter alla tidiga mf så jag fick Pergotime utskrivet. Det var första gången jag provade det och då blev det två. Så min kropp svarade bra på det... Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)
Hoppas du får ditt plus snart och att det går vägen!