• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-09-22 16:39:01 följande:

Nu kommer jag vara party poopern här men jag vill bara säga ett stark gravtest betyder ingenting.. hade hur stark test som helst innan BIM men det slutade inte så ändå..
    Jag blir bara arg när folk säger så.. för så sa folk till mig med men inte fan blev det någon bebis fast mina HCG nivåer var höga..

Lycka till Rosen1 och hoppas din bebisstannar hos dig hela vägen..en liten majbebis..så mysigt!    

Fast Together man MÅSTE hoppas...annars blir man galen...

Hur mår du nu?
    Väntar tvillingar! 17+4 idag!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 16:59:11 följande:
    Ja, nu tänker jag inte oroa mig alls. Jag tar sorgen när och om den kommer. Så här starkt gravtest har jag aldrig haft så för mig känns det mer lovande iaf. Sen om det skiter sig får jag ta då. Men nu tänker jag vara gravid tills jag inte är det mer.
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:19:42 följande:
    men hur blir det med cellförändringen nu då?! :O
    Jag visste du skulle undra det så jag googlade lite snabbt. Det verkar som många gjort konisering i tidig graviditet och det har gått jättebra. Det ska tydligen inte vara någon ökad risk för mf!
    Det hon såg med ytliga blodkärl på tappen KAN ju faktiskt bero på graviditeten! :)

När ska du tillbaka till henne? Eller ring i morgon och förklara läget!
  • MCT79

Kika på mina tester Rosen... från de tidiga mf och sen de andra.. =)

MA är ju nått som kan ske senare och har inget med de tidiga hcg nivåerna att göra precis som leaeva skriver!

• MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:27:55 följande:
    Tack :) Du är en klippa!!

Jag ska höra av mig till veckan tänkte jag. Hon skulle höra av sig till mig när hon fått provsvaren antar jag, men jag ringer på måndag för då har jag tid. Kan väl knappast göra nåt att vänta tills dess?! :) Då har jag gått över bim också. Annars får jag bara skäll av henne att jag testat så tidigt, för hon hade värsta undervisningen om varför man inte ska testa innan.
    Det verkar inte som jag lärde mig nåt :P

Jag hoppas blodkärlen beror på det. Stod det nåt om det eller? :)    
    Näe jag läste inget om tappen, säkte inte efter det men det är ju många som småblöder från tappen under grav just för att den blir blodrikare och känsligare. =) Så det är mer teori hos mig.. =)

Nej det verkar inte som du lärde dig nått... hihi! ;)
    SoMa72 skrev 2011-09-22 17:30:13 följande:
    Japp, leaeva, du har så rätt så...
    Hon har ju varit med några år så... ;)
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:34:39 följande:
    HEHE. Hoppas det beror på det. Men jag tror inte det är cancer i vilket fall som helst. Isåfall blir väl sinnesstämningen nånstans mittemellan nu, för just nu är jag världens lyckligaste.
    Fortsätt med det!! Det här kommer gå kanon!!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:34:39 följande:
    HEHE. Hoppas det beror på det. Men jag tror inte det är cancer i vilket fall som helst. Isåfall blir väl sinnesstämningen nånstans mittemellan nu, för just nu är jag världens lyckligaste.
    Från skåne läns landsting:

"Påverkar graviditet mina cellförändringar?
    Graviditet har ingen effekt på cellförändringar. Progress till mer allvarlig cellförändring har rapporterats i upp till 7 %. Endast 0.4 % går vidare till cancer under graviditet. Det är vanligare att cellförändringar försvinner efter förlossningen.  "
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:38:04 följande:
    visst är det inte cancer?...sorry... måste fråga igen..
    Nope.. det är inte cancer!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-22 17:38:39 följande:
    Nämen?! :)
    KÄndes som en mer tillförlitlig informationskälla än bukefalos och familjeliv. Marginellt kanske men ändå. ;)
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-22 17:39:00 följande:
    hmmm fy mobbig det är soma som är gammal .....
    Just ja... blandar ihop er... ni gamlingar är så lika...  SoMa har hängtapp eller hur var det? (kommer aldrig våga träffa henne efter hur jag håller på....)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3