• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-09-15 17:22:28 följande:
    På måndag ska jag till överläkaren och prata. Lite nervös men väldigt förväntansfull. Det känns som att hon kommer hjälpa oss... jag hoppas verkligen det. ad ska man fråga?!
    Uppdatera mig om din historia.... 3 tidiga mf va?
    Berätta hur det har varit.. att ni plussar lätt men att det inte stannar... fråga om trombyl behandling, progesteron...det är väl det jag skulle göra.
    Är ni utredda med blodprover/undersökning?
    Väntar tvillingar! 16+4 idag!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-15 18:07:21 följande:
    Ja, tre tidiga missfall.

Vi har gjort utredning med blod-och spermaprov och allt visade sig vara helt normalt.

Jag ska verkligen fråga om trombyl eller progesteron. Men om hon säger nej då?!!! :O
    Då kan du självmedicinera med Albyl minor.. finns på apoteket.. du tar en tredjedels tablett från ägglossningen.. kommer mensen så slutar du med den.

Det är några som köpt progesteronsalva.. jag vet tyvärr inte själv var man köper det. Men det har finns länkar inte alltför långt bak!
    Väntar tvillingar! 16+4 idag!
  • MCT79
    Pandoras box78 skrev 2011-09-16 10:15:19 följande:
    Jag är också från Värmland, Karlstad närmare bestämt

Nu har jag fått utslag på ÄL-stickorna! Vilken tur att gubben är hemma från Stockholm nu
    Har en sån skön positiv känsla i kroppen, denna gången SKA det gå vägen. Hoppas hoppas hoppas!!

Har haft en ganska tuff vecka hittills, bara dåliga nyheter. Börjar med att svärmor troligtvis har fått cancer igen, 4:e gången!! Och denna gång sitter det troligtvis i skelettet.
    Tyckte ju att det räckte med dåliga nyheter där men nä, efter det så har jag fått skola om mig till psykolog då två av mina bästa vänner tydligen kanske ska gå isär (varav ena parten var helt ovetande om att de hade problem). Och jag hamnar i mitten för båda vill prata med mig. Fast där har jag en tydlig ståndpunkt, jag vill att båda ska må bra så klart, men jag kommer att försöka tänka på deras dotter först. Det är ju ganska lätt att fastna i sitt eget tänkande när något sånt händer.

Usch varför är det sådär?? Problem kommer alltid i grupp.... Skickar lite styrka till dig jag med!
    Väntar tvillingar! 16+5 idag!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-17 09:06:45 följande:
    Godmorgon alla sköningar.

Att självmedicinera sådär utan läkares ordination, är det bra? 
    Idag är det 6 eller 7 dagar kvar till BIM, men jag känner ingenting. Mer än att jag är förkyld...
    Önskar så innerligt att jag kommer vara gravid i jul!!!    
    Bra vet jag inte.. det är ju inte dåligt heller. Att ta en tredjedels albyl minor är ju samma sak som Trombyl som skrivs ut... vet inte vem det var som var på läkarbesök där läkaren frågade "och vad självmedicinerar du med?"  "en tredjedels albyl minor"  "bra fortsätt med det!"

Så jag tror inte det är farligt. Men man ska nog tala om det när man kommit en bit in i grav, eller om man måste söka vård av andra anledningar.

Jag kände ingenting 7 dagar före bim heller...
    Väntar tvillingar! 16+5 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-09-18 10:52:34 följande:
    Hej tjejer!

Gissa vad?

Nu hoppas jag bara att den vill hålla sig kvar... Idag är det nio dagar sen ägglossning, men testet är från dag 8. 
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} 

Men vågar knappt ens hoppas på att den ska hålla sig kvar. Känns som att jag har några dagar jag får vara gravid nu, men sen är det kört. Så svårt att försöka vara positiv och tro på att det ska gå. Rynkar på näsan 
    JAAAAAA!!!! SÅ starkt redan nu!! Det måste gå bra!!!
    Väntar tvillingar! 17+0 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-09-18 11:50:56 följande:
    Strecket ser lite starkare ut än MCT:s bim-3. Jag har svårt att säga när BIM är men ungefär på tis/ons/tors.

Men nu måste jag ta tag i livet här, ha en bra söndag allihopa! Kram!
    Ja det är det! Det där är minst två! ;)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-09-18 16:40:34 följande:
    Haha nu börjar sambon bli nervös när ni skriver att det kanske är flera barn där som gömmer sig
    Speciellt efter att jag precis tog det här CB-testet på eftermiddagsurin - fortfarande BIM i mitten av veckan - och teststrecket är till och med är starkare än det vågräta!

Jag fattar fortfarande inte... ska sluta spamma tråden med bilder nu.
    Tjuuusigt! Spamma på ! Vi älskar ju bilder!
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-09-19 16:37:37 följande:
    Nu tar vi en paus från verkstaden, varken jag eller förhållandet mår bra av all press och stress. Har bestämt att vänta till efter nyår. Håller tummarna för er alla här, kommer att sakna er!!! Kramar!!
    Jag förstår dig... det kan vara klokt att ta paus från aktiv verkstad ett tag! Plötsligt händer det vettu.
    Du vet var vi finns!

KRAAAAM! Solig
    Väntar tvillingar! 17+1 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3