• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-09-10 17:05:42 följande:

Nu undrar jag en grej igen.
    Har länge funderat på det här med ältest. Jag kör med testlagrets. Alltså de som endast visar streck. vad jag förstått så syns det alltid ett svagt streck även dp man inte har äl. Stämmer det?
    testade för några dagar sedan då jag verkligen kände av äl i äggstockarna och överallt. Då var strecket betydligt starkare men ändå inte lika starkt som teststräcket. hur fort går stegringen tillbaka när man fått fullt utslag på stickan?
    Och, kan jag liksom ha missat det fulla utslaget helt enkelt, för en dag testade jag inte då vi sa att det egentligen inte behövs då vi nuppar hela tiden ändå...   Skäms

Idag när jag gjorde ett test så är det ett svagt streck igen... 

När jag plussade både i januari och nu i juni fick jag aldrig fullt utslag på testerna... vilket jag alltid har fått tidigare.. jag var i kontakt med testlagret och hävdade att något var fel med deras tester men de sa att det inte var det utan att jag förmodligen inte haft ägglossning... coolt... bivit gravid utan ägglossning.
    De skickade däremot massor med nya tester utan att jag bad om det så det får mig att tro att de faktiskt hade/har något problem...

I juni kände jag av äl REJÄLT och strecken var nästan lika starka på kvällen så jag tänkte att i morgon bitti är det max.... men då var det supersvagt. Det är möjligt att jag skulle fått maxutslag under natten vad vet jag...

Mys på bara, lita på vad kroppen ger dig för signaler och ta testerna som "bonus"..det är väl mitt tips.. =)
    Väntar tvillingar! 15+6 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-09-11 08:54:05 följande:
    Ipren är det bättre fart i tycker jag.Skrattande.. Men två panodil kanske kan vara samma verkan... Eller???
    sugarrush skrev 2011-09-11 08:50:01 följande:
    Plutten, testa! Och ta inga fler Ipren förrän du testat, de är inte rekommenderade att ta när man vill bli gravid. Ta Alvedon el panodil om det värker, nu när du ännu inte vet, om du kan.
    Hoppas du får ett fint plus! Strongt att vänta såhär länge!
    Det är inte den molande verken i nedre delan av magen som är jobbig som man kan ha vis mens och vid tidig graviditete utan det är den förbaskade träninsgverken som sitter i ovandelen av magen.
    Håller med om att det är bättre fart i Ipren  men man SKA INTE ta dem om man är gravid eller försöker bli gravid. Kika i bipacksedeln så ser du! =)

Testa idag!!
    Väntar tvillingar! 16+0 idag!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-11 09:13:49 följande:
    Så du menar att jag got och väl kan ha missat det starka strecket då jag hoppade över att testa en dag? :)

Men jag undrar en till grej då... :D När man känner av äl så väl som jag gjorde, liksom det spänner och drar och sticker på en eller båda sidorna. Är det så att det inte behöver vara ägglossning då? Eller känns det så även om det inte skulle släppa ett ägg?

gud så lite jag kan om detta...   
    Precis.. man kan missa det.

KÄnningar har man väl när kroppen försöker släppa ett ägg... om det lyckas eller inte kan man nog bara se med blodprover och/eller VUL. =)

Men utgå från att det släpper tycker jag... det gör ju nästan alltid det. =)
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-11 09:40:29 följande:

Jaa, ser ut som jag får positivt utslag på äl-stickorna i dag, så kanske inte försent när sambon kommer hem i kväll ändå!!! Hoppas hoppas!! Drömmer

Rosen, jag har inte alltid streck som är starkare än kontrollstrecket, men dagarna efter jag har fått så går styrkan ner, har kontrollmätt ibland med cb digitala ältest, o de har gett glad gubbe, så tror att testlagrets är lite knas ibland =) men jag kör alltid med dom, blir svindyrt annars ju!

Yes!!  Gud vad skönt! Ja får du positivt idag så släpper det ju inom 24-36 timmar!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-09-11 13:46:41 följande:
    Shit har inte kommit till något apoteket idag är så trött Glad

Om jag vill spara morgonurin i morgon... Så jag kan köpa ett test när apoteket öppnar....  Hur gör jag det på bästa sätt??
    Man ska inte spara urin har jag läst någonstans... det ska vara "färskt". Men om du är på bim i morgon ska det inte behövas morgonurin heller. =)
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-11 12:35:36 följande:
    Hur många dagar tar det för ägget att slå sig till ro? om det nu gör det.
    Om du menar tiden från ägglossning till implantationen i livmodern så har jag sett siffror på 6-10 dagar. Men precis som leaeva säger så vet man aldrig när det släpper så även om man får positivt äl-test säg den 1 september så är det inte säkert att ägget släpper då.
    Det är nog förklaringen hos de som plussar efter bim... ägget släppte inte när man trodde och därför implanerades det senare och när man är på bim+3 kanske man i själva verket är bim-1...hängde du med?
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-09-11 18:22:37 följande:
    Gjorde ett digitalt nu och det var negativt
    Meh?! Men så mycket symtom?? Jag tror tanten kommer utebli och plusset komma!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-09-11 18:31:07 följande:
    Ja eller så spelar det bara ett spratt... mensen hoppar över och även testen förblir minus denna månaden...
    Time will tell.... visst kan man få massor med symtom bara för att man letar och känner efter... men... njaa.. alltså... jag hoppas åt dig!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-11 14:13:03 följande:
    Haha, tack för allt stöd tjejer!! Ska bli såå skönt att få hem sambon igen! Fick ett sms av honom i går kväll, när jag saknade honom som mest, tänk att man kan bli så glad över ngt så litet!
    Ohh vad härligt!! Ha det så bra ikväll! =)  Vin är jag extremt dålig på.... prata med dom på systemet, dom brukar vara superduktiga!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-09-11 19:27:20 följande:
    MMM man får drömma sig bort. Fast man plussat så känns det sååååå långt bort.

Nu skulle jag testa.... BLÄÄÄÄ Då hade jag bara fått 5 test. Jag tog ju inte ut pappert som låg i. Leveranstid på testen så jag hade fått 5 sålänge gratis. Sen kommer de andra 20 testen.... Va fan....!!! Men jag borde väl sluta testa. Mitt dumma nöt tänker att ja då har jag tester nästa gång jag ska bli gravid (alltså att detta kommer gå åt helvete oxå....).    
    Sådär tänkte jag med... tror jag har typ 30 äl-tester och ett tiotal gravtest ligger... man vet aldrig. ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3