• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Min(a) ska inte ut före januari iaf!!

Jag hoppas däremot att nått annat ploppar ut snart... jag. kan. inte. skita!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Ja det är skit(!)drygt!! Nu körde jag upp ett microlax i källaringången och håller tummarna!

Jag dricker katrinplommonjuice, fil med linfrö, extra linfrö.....nada.

• MCT79
    SoMa72 skrev 2011-07-20 19:17:14 följande:
    Får man ta microlax nu? Förra året fick man inte det sa de på apoteket. Kanon om man får!
    Jaså? Jag slog i FASS och det stod kategori A så då körde jag på...
  • MCT79
    MissT skrev 2011-07-20 19:39:18 följande:
    Jag har använt microlax som gravid och jag har för mig att det står i bipacksedeln att det kan användas när man är gravid.
    Såhär står det i FASS iaf..

Graviditet  (Läs mer om graviditet)

Kategori A.

Microlax kan användas under graviditet.

Så det är nog ingen fara... på Dulcolax däremot står det såhär

Graviditet  (Läs mer om graviditet)

Kategori A.

Graviditet: Det saknas adekvata och välkontrollerade studier på gravida kvinnor. Lång erfarenhet har inte visat någon skadlig eller oönskad effekt under graviditet. Vid graviditet skall dock Dulcolax, liksom alla läkemedel, endast tas på medicinsk inrådan.

Båda är kat, A så det ska vara ok. Undrar varför de sa så åt dig SoMa`?
  • MCT79

JO det är ju självklart inget man använder varje dag... nu hjälpte det inte heller så....  Rynkar på näsan

• MCT79
    FruW skrev 2011-07-22 11:38:34 följande:
    Blä för monster Lisa!!! :(

SoMa snart ska du på Vul va?? Håller tummarna!!!!!

Jag hade inte ont alls förra pergokuren, men jädrans vad det gjorde ont i morse!! Hur lång tid brukar det gå mellan äl o att ett embryo ev fäster?? Kan ju alltid hoppas.. ;)

Puss på er
    Jag fick molvärk på äl+4 mimmi!!!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-07-22 15:11:49 följande:
    Hörrni. Jag lovade ju mig själv att inte bry mig. Samt att jag skulle leva på som vanligt innan man vet. Nu har jag ju BIM på söndag. Ikväll är det partaj. Ska jag dricka vin?
    ta ett test ikväll.. är det neg så hade jag druckit, då KAN det inte påverka fostret.
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-07-22 14:47:31 följande:

Halloj!!

Hoppas, hoppas nu Mimmi! Håller mina tummar för dig och att pergon gör det den ska!!

Här är jag på dag 30... Så nog ta ett  test imorgon så håll era tummarn. Inga känningar alls, fransett avsaknad av ömma bröst, det brukar alltid komma en vecka efter äl... Iofs vet jag inte när äl var.... Men inom 5 dagar borde mens eller plus visa sig!

Kram till alla sköningar här inne!!

Ihhh vad spännande! =))
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-07-23 10:34:50 följande:
    Jag har nog lyckats att inte bry mig dennna månad... har ännu inte tagit ett test... Brukar ha cyklar på 31-35 dagar... Och har druckit vin nästan alla dagar sista veckan, så skulle jag mot alla odds få plus så kommer jag få tokångest!

Tack för alla tummar!
    Vilken självkontroll! Var är Pixan!  ;)
  • MCT79

Okej, jag klarar inte mer nu! Nu får nån av er testa!! Pixan?? Rosen??

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3