• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-06-02 07:42:02 följande:
    Jag börjar nog med pergo på lördag :-/
    Är lite nervös... eller ganska jättenervös!
    Ska har mens på fredag men igår (1gång) kom det lite bruna flytningar och idag har det
    runnit till lite mer...
    Jag ska utomlands i nästa vecka med sambo, så nu väntar jag på att gyn ska ringa tillbaks för vad jag förstår så måste man göra ett ultraljud efter kuren, men då kommer jag att vara utomlands...
    Alla läkare verkar vilja olika.. Jag tex behöver inte ultraljuda utan jag får ta ett blodprov på dag 22 för att se om det varit någon ÄL eller inte.. Ring och fråga vad din läkare vill..

Skrållan: Fått någon mens än??
  • Eddam

Vad ska Rosenrot göra?

Skrållan: Surt att mensen inte har kommit än.. :(
    Men vänta tills i morn innan du börjar fundera. Det normala var ju att det kom 2-5e dagen efter sista tabletten.

Här har jag börjat testa men inte fått något utslag på ÄLtesten.. Vill ha ÄL NUUUUU! Obestämd Även om jag egentligen vet att det kan ta några dagar till så känns det inte som att Pergon har hjälpt.. Men jag har ju en hel del kurer till utskrivna så jag kan ju fortsätta knapra piller om det skiter sig..
    Hur har era andra läkare gjort? Har ni fått ett paket utskrivna eller har ni fått flera?

• Eddam

Okej, Ja risken för flerbörd är ju större.. Vi får hoppas att vi inte får allt för många barn när vi snart blir gravida allihopa!

Ja det är min första Pergoomgång.. Är det din första omgång oxå?

Bara för att jag skrev att jag inte känner något så har jag fått en rejäl mensvärk... Kan det vara ÄL tro?? Jag hpppas iaf! Här ska det "mysas"!

• Eddam

Sassa07: Svårt att veta om det är mens eller inte. Vänta till fredag och ring läkaren annars, be att få komma in på en koll.. Eller som någon skrev, börja med pergon ändå, man kan ju tydligen börja med det utan mens.. Men som sagt, prata med läkaren först..

Skrållan: Skönt att mensen kom! Snart  är det dax för Pergon..

Annakohler: Oj ett helt år??? Här har jag fått höra samma som alla andra, MAX 4 månader i streck...

.........................................................

Idag fick jag fullt utlsag på ÄLtestet!!! Dubbelkollade med Clearblue och den visade en glad gubbe!!! Wiiiieeee!!!!!! Här ska det göras bäbis!!

• Eddam

Jag tror att orsaken till att dom normalt inte skriver ut Pergo i mer än 3 månader i streck är att det kan öka risken för äggstockscancer och förstorade äggstockar. Man kan få cystor som måste försvinna helt innan nästa behandling påbörjas..
    Dom vill ha koll på oss helt enkelt och det känns riktigt bra tycker jag iaf!

Sassa07: Svårt! Ring 1177 och fråga? Annars börja med Pergo och se hur det går. Det går ju som sagt att börja med Pergon även utan mens.. Men svårt om du har fått liknande innan och att du då fick mens efter 2 veckor..

Skrållan: Snart är det söndag! Vilken dag börjar du på då?

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-04 14:35:50 följande:
    Jo jag ringer 1177 senare idag, och jag ska även iväg efter jobbet å köpa grav.test så jag testar mig imorgon bitti...

syskonmaking & skrållan83, mys nu ordentligt i helgen
    Hur har det gått för dig??
  • Eddam
    lerumstessan skrev 2010-06-05 10:52:02 följande:
    vad tror ni, ska man ha sex varje dag nu då när jag fått utslag eller ska man fortsätta med varannan, våga ju inte, tänk om man missar??
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Sassa: Hur har du gjort? Har du börjat med Pergon?

Skrållan: Tagit första tabletten än?
  • Eddam

Ni som har tagit flera pergokurer.. På vilken dag har ni fått ÄL? Eller ja, frågan gäller ju såklart även er som fått sin första ÄL oxå!

• Eddam
    lerumstessan skrev 2010-06-06 23:16:49 följande:
    Sent varje gång, denna gång på dag 19!!
    Jag läste en tråd där någon frågade när alla hade fått ÄL efter Pergon och det var flest som hade fått ÄL sent.. Konstigt att det är så..
    Jag fick på dag 9 så jag funderar på hur det kan vara så olika...?!

Sassa: Hoppas du får det skönt utomlands!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??