• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag kände ingenting mellan äl och mens, speciellt ingen PMS. Ömma brostvårtor, ökade flytningar och illamåendet kom efter plusset.. Men jag var precis som Sassa, hade jättenära till gråten.. Ellenkey: Hör av dig om tabletterna hann fram eller inte. Dom borde hinna fram men man kan ju aldrig lita på posten..

• Eddam
    ymmmi skrev 2010-11-05 12:50:00 följande:
    det blev  Clomiphene Citrate
    Dom köpte jag med och blev graivd med dom! Lycka  till!

Ellenkey: Vad roligt!! Lycka till nu!
  • Eddam
    VeronicaNyberg skrev 2010-11-06 15:08:20 följande:
    Är det någon här som får högre utslag på äl test medan ni käkar pergotime? I vanliga fall har jag endast positivt ca 3 dagar...nu fanns där ett sträck hela tiden under dagarna jag käkade pergo..? :P Hade jag jättetidig äl eller bara högre hormonhalt? ;S
    Jag fick som vanligt.. Allltså inget utslag när jag inte hade äl och utslag när jag hade det..

Har du PCO? Då kan dom visa fel... 
    Vilka dagar åt du Pergo? Det finns ju ingen möjlighet att du har ägglossning medans du fortfarande  har mens..
    Fick du fullt utslag hela tiden eller var det bara 2 synliga streck (dvs ej positivt utslag)?
  • Eddam

Med utslag menar jag allstå att teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket...

• Eddam

Om det inte var lika starka eller starkare än kontrollstrecket så är det negativt..
    Har du gravtestat dig så du vet att det inte ger utslag pga det?!

• Eddam
    ymmmi skrev 2010-11-16 08:11:37 följande:

fick svar i går på mitt blodprov och hon visste inte riktigt om jag hade haft ägglossning för blod provet låg på mitten.
    Dvs stegringen var inte hög men den var inte heller låg så att säga.
    Så någonting hade jag ju haft men om det var en hel ägglossning kunde inte sägas.

Nej men vad jobbigt!! Man vill ju veta äl eller inte.. Vad ska du göra nu? Äter du Pergo varje månad?

Fimpen: Jag håller tummarna oxå!!

Ellenkey: Nej vad tråkigt Hoppas ni "fick till det" igår..

Helena29: Problemet med Pergo är ju att den kan påverka slemhinnan negativt och då kan inte ägget fästa.. Men hoppas din hinner bli treskiktad tills det är dags för ägglossning!!
  • Eddam
    helena29 skrev 2010-11-16 09:07:44 följande:
    Ok, men är det inte så att är inte kroppen redo för ÄL så är heller inte slemhinnan treskiktad? Blir den inte det "automatiskt" när man har Äl då? eller är det olika från person till person?

När räknas en äggblåsa som mogen egentligen? På dag 13 var ju min blåsa 14-15 mm...
    Hur vet man om den troligen kommer att lossna?
    Nej, kroppen kan ordna en fin treskiktad slemhinna utan att det sker någon ägglossning, likaväl som den kan skicka iväg ett fint ägg trots att slemhinnan inte är redo, därför det är SVÅRT att bli gravid. Speciellt för oss som käkar hormoner då Pergo är känt för att påverka slemhinnan negativt..

Är osäker på hur stor äggblåsan ska vara för att släppa ägget men jag googlade och fick fram att det var väldigt varierande från person till person men 16-23 mm nånting....
  • Eddam
    helena29 skrev 2010-11-16 13:18:29 följande:
    Tycker det är lite konstigt att gyn säger att du ska kolla med stickor, läkare brukar ju inte vara förespråkare för sånt! Han ser ju när Äl borde komma och borde kunna rekommendera dig vilka dagar ni bör ha samlag...?
    Vi blev oxå rekommenderade att kolla med test..
  • Eddam

För mig tog det 8 dagar oxå.. Dom kan ju ha fastnat i tullen och att det därför tar längre tid.. Jag  har Clomiphene hemma men hinner tyvärr inte inte skicka dom idag..

• Eddam
    ymmmi skrev 2010-11-18 17:29:59 följande:
    syskonmaking, kanske du kan skicka dom i morgon så har jag dom till på måndag.
    för mensen är på G men har inte riktigt börjat så antar att den börjar i morgon, då kan jag väl räkna den dagen som dag 1 eller hur?
    Då blir det dag 4 på måndag.
    Men va FAN!! Jag har itne varit inne här förän NU och ser nu vad du har skrivit.. har det löst sig ändå?

-----------------------------------

Hur går det för er andra? Nån med BIM eller ÄL snart?? Har ni nån lista?
  • Eddam
    ymmmi skrev 2010-11-22 13:13:13 följande:
    syskonmaking, jo det löste sig, en snäll perosn skickade till mig och jag hoppas att jag får mina tabletter snart också s jag kan skicka tillbax till hon dom som jag lånade =)
    Tur!! Har du inte fått dina än?
  • Eddam

Halloj tjejer!

Trots min tysthet här i tråden så är jag inne och läser och följer er och håller tummarna hårt för er!

Vill önska er alla ett  {#emotions_dlg.flower} GOTT NYTT ÅR!!!! {#emotions_dlg.flower}

• Eddam

Förstår att du kände dig stressad, det var nästan så att jag som var en av dom som plussade som kände mig stressad oxå över just samma sak. Helskumt men jag förstår dig!

Skönt att spolningen gick bra, hoppas pergokuren kan hjälpa till sista biten med!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??