• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Sassa: Har du börjat med Pergo än?

Är det någon av er andra som börjar känna något gravtecken? Eller kanske tillomed har börjat testa?
    Klistrar in listan igen..

Nu ska det bli barn listan:

Sassa07
    : BIM 21/9 Minus
    Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 
    Syskonmaking: BIM 2/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10

• Eddam
    MD77 skrev 2010-09-25 21:47:21 följande:
    Jag måste väl erkänna då...jag testade idag, kunde inte hålla migGlad Det blev som väntat, negativt. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är vad, är det PMS eller grav.symptom?
     Jag har ganska mycket molvärk till och från och lite annat, men det behöver ju inte betyda något...
    Nej vad surt!! Men det är ju svårt att veta med dig oxå, du kasnke har BIM 1 okt och då är det ju inte konstigt att du testar negativt... Hoppas på plus om några dagar!!

Är det någon av er som känner på eran tapp? 
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 22:15:04 följande:
    Jag känner inte min tapp... Bakåtlutad livmoder så vet inte om det påverkar.

FInns det ngt trick för att känna den, tex ställning så tar jag gärna emot det  Foten i munnen
    Jag har suttit på toan och kört in fingrarna.. haha.. Bra förklaring va? hahahha Men då har jag känt den enklast. Vet inte om jag har väldigt lätt att hitta den men innan äl och vid äl är den väldigt låg och mjuk, superenkel att hitta. Och nu efter äl är den jättehög och stenhård..
    Har du läst något hur den ska kännas?

Kom bara ihåg att vara noooogrann med handtvätten innan, jag brukar tvätta med tvål och sen sprita händerna.
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-09-26 14:54:39 följande:

Ni är underbara, ni har superkoll på allt utanför å innanför kroppen
    Jag kollar iaf inte tappen, men en sak e jag bra på: att få mens hehe..

Jag äter oxå ACO Lila vitamintabletter, jag har en söt son som brukar påminna mig, för jag har lite fint sagt att man behöver äta dom för att få en bebis... Så imorse låg en tablett jämte kaffekoppen när jag gick upp
    Han undrar ofta varför inte han får syskon??? Inte av ACO iaf...

Men gud så sött att han lagt fram en tablett! Hjärta

Fimpen: Men kan ju vara (som en gyn sa till min syster och hon höll på att skämmas ihjäl!!) djup och fin.  haha.. Så det kan ju vara så att du inte känner den därför. Det kan ju även vara så att din tapp inte flyttar sig så  mycket mellan dom olika dagarna att du märker någon skillnad så du tydligt upptäcker den. Tyvärr kan jag inte heller säga att känn efter den runt tex äl för det verkar variera väldigt från person till person vart den är, min är tex vääldigt låg medans andra är väldigt hög just då..

--------------------------------------------------------------------

Här har jag en väldig "mens" värk, hoppas det är bäbisvärk och inte mensvärk jag känner..  Obestämd
    När jag var gravid med sonen har jag såhär i efterhand räknat ut att jag måste ha plussat på dag 13 efter äl. Och 3 dagar innan "plussade" jag med ältest. Jag fick alltså starka utslag 3 dagar i rad, därför gravtestade jag mig.. Såå nu blir jag ju sugen att börja testa med ältest eftersom jag inte har några gravtest hemma.. Meeen jag måste nog hålla mig några dagar till eftersom jag bara är på BIM-6.. Åhh vad det drar i testtarmen!!!
    Någon annan som fått "plus" med ältest?
  • Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-09-26 18:57:00 följande:
    Åh nu lockade du mig till att testa med ett ältest! På kvällen 10 dagar efter ägglossning! Det var så där irriterande "nästan" positivt, liiite svagare än kontrollstrecket. Jag har också lite mensvärk och lite rosa spottings trots mitt intensiva progesteronkräm-smörjande så jag tror att jag antagligen får mens om några dagar. Jag ska testa i morgon bitti för att få det ut världen...
    Hoppas det är samma som för mig att testet visar för graviditet!!! Om det är så starkt så borde det ju vara något mer än bara mens på gång.. Jag håller tummarna!
    Men du ska testa med gravtest i morn elelr?
  • Eddam

Usch idag är en deppdag, har fått en känsla att jag inte har blivit gravid denna gång heller.. Vet inte varför men jag känner mig tom eller hur man ska förklara det.. Allt är Skit idag!

• Eddam

Vad ni är härliga tjejer! Jag ska deppa ner mig idag så tar jag nya tag i morn!

Fjällräven och MD77:Tråkigt med menserna! (MD77: Hoppas det är nidis..)

Barnlängtan: Tråkigt att det var neg. Men som sagt, det är ju tiiidigt än...

Sancia: Jag har BIM i helgen.. Men allt känns skit idag så jag tror mensen är på väg..
    Hur går det för dig?

Fimpen: Testa på!

• Eddam

Smurfette: Vi får deppa ihop! Så tar vi nya tag sen..
    Kan du få mens trots progesteronet? Eller måste du sluta för att mensen ska komma eller hur funkar det?

• Eddam

Fan! Jag har världens mensvärk och tappen har sjunkit ner och blivit mjuk = mensen kommer inom nån/några dagar.. Fan!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??