• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag kan bara hitta att ett normalt värde en vecka efter äl är mellan 20-90 så det låter ju bra för dig!

Ska du göra fler prov på dig själv eller?

• Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 08:05:51 följande:

Syskonmaking, har du testat något änGlad? Är ju snart dax! Vi behöver fler plus här nu tror jag!
    Nej, inte testat än.. Har fortfarande inställningen att mensen kommer komma.. Även om jag inte har några känningar för mens längre och tappen har dragit ihop sig till en hård, stängd kula. Men den har ju fortfarande dagar på sig att öppna sig..

-----------------------------------------------------

Jag blir lite sentimental, i morgon blir sonen 2 år. Så för 2 år sen gick jag här hemma med rejäla förvärkar och antog att jag var skengravid eftersom bäbisen inte behagade komma.. Hjärta 
  • Eddam

Barnlängtan: Ja den brukar bli mjuk, öppen och låg.. Vi får se..

Sassa: Jag är grymt avundsjuk på alla gravida/alla som just fått barn och alla som lätt blir gravida! Jag hatar dom faktiskt!!!!

sassa07 skrev 2010-09-30 11:44:44 följande:
    Den här månaden ska jag göra barn, så det så!!!!! Hjärta
    Rätt inställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-30 20:17:37 följande:
    Nej den är inte kul den heller. Men att vänta på att ens kunna bli gravid och få ÄL hamnar nog på min topplista av jobbigaste saken att vänta på, tätt följt av BIM-väntanGlad
    Ja jag får nog oxå ställa mig i ledet för värsta väntan är mellan mens och äl... Den är HEMSK! När äl sen har kommit kan man ju inte mycket göra, bara vänta. BIM har man ju ett bestämt datum som man vet att mensen kommer komma, eller inte komma. Men äl kan man ju gå i evigheter och vänta på känns det ju som eftersom den kan komma precis när som helst.. Obestämd

Någon frågade om älflytningar, jag hade mycket mer än vad jag brukar. Jag hade dom en hel vecka om inte ännu mer innan äl kom. Därför jag var helt knäckt att jag inte fick någon äl, trodde ju den skullle komma men flytningarna såklart..
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-01 06:08:45 följande:
    Vad tråkigt för dig att du hade älflytningar med ingen äl, man ställer ju in sig på äl när man har haft rikliga älflytningar. Jag börjar undra om jag någonsin har haft äl eller ej. För både flytningarna och ältesterna har ju antytt att äl är på gång. Men blodprovet visade att ingen äl skett. Och flera gånger har min mens kommit redan 4 dagar efter äl, alltså en på tok för kort lutealfas. Så jag börjar undra om jag ens haft någon äl, med tanke på hur oregelbundna och konstiga mina cykler har varit. Hoppas nu att Pergon ska få ordning på detta.

Jag tycker som flera andra att tiden fram tills äl är värst. Efter den sänker sig ett lugn, man har gjort vad man kan så att säga. 
    Jag fick äl på dag 20 eller om det var 21, kommer inte ihåg längre.. haha Men det är ju en evig väntan på ägglossningarna..
    Ja det verkar ju som att din äl strular en hel del, hoppas Pergon hjälper! Men det borde den ju göra tycker jag!
  • Eddam

Jag klistrar in liustan igen... Snart dax för BIM för några av oss!! Någon som känner något?

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    Catlover: BIM 11/10

Jag känner ingenting.. Tappen har mjukat upp sig liite men långt ifrån som vanligt innan mens, men jag har ju inte BIM förrän i morgon så den kan ju fortfarande mjuka upp sig..

Elea: Bra inställning!! Här ska vi helt klart bli gravida!!!!

• Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-01 08:31:06 följande:
    ...känner mig mer o mer ,ni vet den känslan av att inte vara gravid, suck.
    Jobbigt.
    Jag har klart mer ont i brösten i dag,men de känns mera "mensiga".
    Men jag har inte gett upp hoppet =). Det gör jag då blodet forsar,haha...

Funderar på om jag ska ringa min fertilitetsläkare på måndag med, fråga när jag får min nästa tid....

Jag vet precis hur du känner!! Så kände jag strax efter äl.. Det är en HEMSK känsla!! Men den kan ändras.. Ge inte upp än!!

----------------------------------------

Testoholic som man är så tog jag ett äl test nyss eftersom jag plussade så med sonen.. Och det blev positivt utslag på dom.. Så nu har jag fått upp förhoppningarna lite igen.. Det kan ju lika gärna visa för mens men det KAN ju faktiskt vara en graviditet.. Hoppas hoppas hoppas!!

• Eddam

Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!

• Eddam

Sweetgirl: Tack!
    Jag har ätit 3 enkelkurer och detta var första dubbelkuren! Ja jag hoppas detsamma att den vill vara kvar och att det helst bara är en därinne!

Fimpen: Tack!
    Ja nu ska bara resten av er göra samma sak vid BIM!

• Eddam

Tack allihopa! Det känns skitbra! Även om jag tvivlar lite, TÄNK OM det är fel på testerna (ja, jag har gjort ett till.. haha) Men i morgon ska jag göra ett Clearblue som sagt..

Och nej, självklart lämnar jag er inte!! Jag vill ju se er alla plussa ju!!!!!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??