• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77 skrev 2010-07-07 21:03:22 följande:
    Tack! Skönt att höra Glad
    Jag bor nära våran kära huvudstad så det är en bit att ta sig till Danmark. Men efter VUL imorgon så vet jag nog mer exakt, hur mycket de växt och hur snabbt. Om det ser bra ut så åket vi nog till Danmark redan imorgon kväll, sen blir det lite semester kombinerat med insemination, förhoppningsvis.

Jag håller tummarna för att dina bröst börjar ömma snart och att du börjar må illa, i alla fall lagom mycket så att du känner dig och blir gravidGlad (Hoppas du inte tar illa upp)
    Oj, ja då är det inte bara att "åka över bron" för er direkt.. Men kul med kombinerad semster oxå! Oj vad mycket du kommer kunna tänka på semestern och inte på inseminationen... hehe

Klart jag itne tar illa upp! Jag vill må illa, krävs det så ligger jag gärna på toagolvet och spyr ett tag.. hihi
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-08 07:54:05 följande:

Jag kände mig också uppblåst, enl. ÄL kalender på FL skulle det vart ÄL mellan ons, tors-lördag i förra veckan, men det kan ju komma senare också... men värk va det det kan jag garantera!
    Jag tog test både morgon och kväll.... Jag hoppas ju att ÄL-test inte funkar på alla
    Lider nog av den där inbillningssjukan...

Syskonmaking: Jag känner också lite mensvärk då å då.. Jag har bim 16/7! hade ju vart en schyst "gå-på-semester-present" om det visade pos. nästa helg

Skrållan83: Hur har det gått???

Jag tror absolut att det kan  vara så att dom inte funkar på alla.. Likaväl som att du kan ha haft stegringen på lunchen så du missade den när du testade morgon och kväll. Vissa har ju bara stegring några få timmar.
    Lite inbillningssjuka är alltid bra dock.. hihi

Jag säger samma Skrållan: Hur har det gått?
  • Eddam

Nej vad tråkigt Skrållan: Men som Sassa skrev, skönt att det ändå "redde ut sig"..

• Eddam
    MD77 skrev 2010-07-08 14:00:20 följande:
    Jag var på mitt andra VUL idag, herregud vad mina ÄB hade växt! Den största hade växt från 13 mm till 20,5 mm på bara 2 dygn. Allt såg fint ut, 3-skiktad slemhinna på 9 mm så alla förutsättningar finns. Så nu åker jag och min kompis ner till Danmark, semestrar och jag gör förhoppningsvis en liten avstickare till Storkkliniken Glad
    Wohoo!! Hejja hejja!!
    Lycka till!
  • Eddam

Skrållan: Vilken go karl du har!! Och han har ju helt rätt även om man inte riktigt vill tänka så utan hellre vill vara gravid.. Men snart så!

Sassa: Jag har fått en sån grym mensvärk och det spänner i tuttarna. Så jag tror att mensen kommer komma i morgon eller övermorgon. Det känns precis så.  Förra kuren fick jag en svaag mens 10 dagar efter ÄL och på söndag är det 10 dagar efter ÄL för denna omgång så jag tror inte det blev bäbis denna månad heller. När jag var gravid med sonen kände jag ju ingenting mer än lite mensvärk några dagar innan jag plussade. Så jag har gett upp hoppet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv och tjurar..

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-09 19:56:52 följande:
    Tråkigt att höra att du tror det e mens, men ännu är hoppet inte ute men du känner ju din kropp bäst..
    Man ska och får tycka synd om sig själv... så det tycker jag att du gör rätt i!

Jag lider fort av "inbillningssjukan" har molande/mens värk... äter choklad tills det sprutar ur öronen, bakar varje dag, bullar eller bröd... kanske ett sätt för mig att inte "tänka" på det....

Jag e så himla orolig, för jag vet inte vad jag gör om mensen kommer.... *suck*

Ha en mysig helg
    Ja det är skitsurt, men men, som sambon sa, njut av våran underbara son som vi faktiskt redan har och låt det ta den tid det tar. Vi har inte bråttom. Snat men sjukt svårt att inse..

Hoppas inbillningssjukan övergår det ett stort fett plus nästa vecka!!!
    Har du en ny kur Pergo OM det skulle skita sig?
  • Eddam

Idag när jag var på apoteke för att att hämta ut ett nytt paket med Pergotime så säger dom att läkaren nog har blivit av med licensen!!!!!! WHAT?!?!?! Och inte går det att ringa till dom heller eftersom det är lördag, får prova på måndag.. Hoppas jag hinner få tag på dom innan jag är på dag 3...

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-10 16:37:23 följande:
    What!! shit va e det för läkare??? Jag hade fått panik!

MEN? Har du fått mensen???

Nope jag har inga mer Pergotime att hämta ut så jag hoppas ju att dom vill skriva ut en kur till om det nu inte visar något!!!
    Jag skall ringa dom på måndag och se vad dom säger!!!
    Grrr denna planering...
    Jadu, man börjar ju undra.. Men det är en rätt känd läkare som forskar i ämnet. Nån proffessor(-nånting) i "kvinnocancer". Så det är inte nån sketen läkare i nån källare direkt.. Måste ju ha blivit något fel när dom skrev in recpetet.. Hoppas jag iaf.. Obestämd

Har ni pratat något om vad som händer OM det mot förmodan inte skulle ta sig denna gång?
    Jag håller med dig, JÄVLA SKIT PLANERING!!!
  • Eddam

Glömde ju svara på din fråga.. Nej, jag har inte fått mensen än.. Och den värsta mensvärken har försvunnit, nu kommer det bara lite då och då. Men jag har ändå på känn att den kommer snart.. Jag chansar på i morgon..

• Eddam

Jo ni har rätt, vi måste fortsätta kämpa även om musten går ur en när man får ett bakslag.. Obestämd Skönt att ha några som pushar på en!

Sassa: Jag menade om läkaren har sagt vad som händer efter kuren. Om dom pratade något mer, några andra planer.. Eller sa dom bara att ni skulle höras efter kuren?
    Ja jag skulle oxå vilja att dom kollade upp min karl om det inte går denna gång.. Även om det har fungerat förut så kanske det inte gör det denna gång.. Zink ska tydligen karlarna äta, det ska bättra på dom små simmarna..

Skrållan:  Skönt med lite semsterplaner. jag är hos mamma nu och har varit i en vecka nu och man hinner inte riktigt tänka på allt lika mycket som när man är hemma i sin vardag!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??