• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Min läkare sa att det var väldigt vanligt och oftast ofarligt att blöda lite i början så var lättad än så länge. Jag håller tummarna för dig i morgon!!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-01 09:44:07 följande:
    Tjohooooo va roligt Jag håller alla tummar jag kan för er...

Nä jag har inte testat ÄL-test ännu, jag vågar inte, blir bara så besviken om det inte visar något, känns som att mensen eller inte får avgöra om ca 2v, sen ska jag ju ändå ta blodprov igen för att se om jag har haft ngn ÄL...
    Men i skrivandets stund kanske jag ska ta ett test ikväll/imorgon, eftersom jag har molandevärk till å från...

Skrållan83: jag håller alla mina tummar för er oxå, ska bli spännade å se vad grav. testet visar imorgon..
    Ja visst är det en besvikelse varje gång.. Usch.. Det är nog bra som du tänker, att se om  mensen kommer eller inte. Försöka koppla bort det och låta det bli om det vill.. Jag har försökt lite likadant men det är ju omöjligt! Obestämd 
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-01 12:42:32 följande:
    ja man försöker då allt att inte "tänka" men det går bara inte!!! Helt omöjligt!!!
    Jag tror att tänkandet/funderandet/grubblerierna har en liten spärr med i det hela!

När jag gick på zonterapi sa hon till mig att jord är bra terapi, (Som Moder jord, allt skapas där, nu är jag inte kristen men det ligger kanske nåt i det) Så jag tänkte att jag kanske skulle ta mina 5 säckar jord från Plantagen å hälla ut och sen sitta där å pilla hehe... Fast jag har iofs planterat lite blommor hemma så lite terapi kanske...

Men nu tycker jag att det är vi här i tråden, våran tur (å även ni andra som läser här) för detta är stressigt... psykstress!!
    Haha Om du satsar på det där med jorden så ta gärna bilder och visa.. hihi

Annars så känner jag mig oxå svullen om magen nu när jag har ÄL.  Spänd och hård nej men det känns som precis innan mens. Svullen och mensvärkig.. Har du inget test hemma eller vägrar du testa?  
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-01 21:25:58 följande:
    Min sambo tyckte det va en kanon idé med jorden -INTE hahaha...
    Magen e fort. svullen, jag har verkligen ont hela tiden nu... jag tog ett test när jag kom hem men det visade INGET!!! snyft... 
    Så nu känns det bläääääääääääääää....

Min inställning från början va att nu kommer det att bli bebbe, lite pillerhjälp och sex så löser vi det här... visst man vet ju ännu inte men blev så besviken när ÄL testet inte visade något...

Vad har ni för ÄL test???
    Haha! Tyckte han inte att det lät bra? hahha

Jag förstår dig verkligen! Det är apjobbigt men det kommer gå tillslut. Jag läste i nån annan tråd att det var rätt många som fått ÄL på dag 18-19 så ge inte upp hoppet!! 

Jag har dom billigaste ÄLtesten (stickor) från quicktests.se. Sen om jag får utslag på dom så dubbelkollar jag med Clearblues digitala.. 
    Stickorna funkar kanon för mig. Förut har jag provat från billiga tester eller något liknande och dom visade nästan fullt utslag heela tiden förutom dåom få gånger jag fick äl då visade dom lite starkare än kontrollstrecket. Det var en riktig gissningslek med dom.. Men dessa funkar toppen tycker jag. Dom visar ingenting förän ÄL, svagt utslag på morgonen men ändå att man tydligt ser att ÄL är på gång och sen fullt utslag på em och kvällen. 
    Men som sagt, jag dubbelkollar med Clearblue, det blir ju så jäääkla dyrt om man ska testa bara med dom..

MD77: Jag har ingen aning om storleken på ÄB heller tyvärr.. 
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-07-02 05:04:09 följande:
    Precis samma inställning hade jag också när jag tog den första pergotimen, "Nu, nu jäklar blir det bejbisverkstad på riktigt!" Men ack så bedragen jag är.... Efter en orolig natt, sovit typ 3 timmar, så steg jag upp 04.30 imorse och gjorde det där grav.testet. Och som jag befarade - ingenting... det var så klart negativt. Jag känner mig (åter igen) så nedslagen! Var är den där mensen? Varför mår jag så illa, varför har jag så ömma bröst, varför har jag sådan halsbränna? Och så blir det negativt... suck!
    Fast det betyder väl att jag med gott samvete kan bli full på festival i helgen...!?
    Nej vad tråkigt!!
    Men underligt att du varken får mens eller plus på stickan.. Hmm.. Vore jag du skulle jag vänta en vecka till och har mensen ännu inte kommit så skulle jag be att få ett VUL för att utesluta eller bekräfta graviditet så du kan gå vidare.. Min gyn sa att man kan börja se en graviditet i v 5-6 nånting..
    Sup på du i helgen och tänk på annat!
  • Eddam

Sassa: Har du hittat någon ägglossning än?

Skrållan: Bra att du mådde bra i helgen!

Carolina: Är provera samma sak som Prmolut eller?

MD77: Hoppas det går bra i morgon! Vad är du på för dag?

• Eddam
    MD77 skrev 2010-07-05 21:11:28 följande:
    Idag är dag 11 så det blir VUL på dag 12. Jag sitter och försöker känna efter om det händer något därinne i magen, får lite konstiga "smärtor" ibland, hoppas att det är alla mina (max 3) fina äggblåsor som växer och frodas Glad
    haha, ja vi får hålla tummarna!
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-07-06 21:50:50 följande:
    Jag börjar nu bli lite orolig och frustrerad. Idag är jag på mensdag 35 från förra mensen... och ingen ny i sikte. Tror ni det är värt att ringa läkaren imorgon för lite rådgivning? Eller kommer han bara säga "vänta några dagar till"?.... ååh, det är så jobbigt detta...
    Ring i morn!! Och be att få komma in för en koll!! Eller be och be, BEGÄR en koll!!

MD77: Vad roligt!! Då är det bara att vara lite aktiv nu då!
    En fråga bara.. När dom säger att dom är 12 och 13 mm, hur menar dom då? Alltså är äggen så stora i verkligheten eller är det bara på skärmen dom mäter dom storlekarna eller hur funkar det? Jag har alltid trott att det inte ens handlade om 1 mm på äggstorleken...
  • Eddam

Ja just, det är äggBLÅSAN dom mäter inte ägget! Nu är jag med igen, tyckte det kändes lite konstigt.. Tack för förklaringen!

• Eddam

MD77: Så spännande!! Jag ska hålla tummarna för dig!!
    Nu kanske jag  upprepar frågan men bor du lång från Danmark?

Sassa: Tråkigt att du inte hittar någon ÄL..
    Jag hade test från testlagret förra gången jag ville bli gravid. Men det är ju några år sen men då fungerade dom bra, vet ju inte om dom har samma märke längre.

Här känner jag ingenting alls.. Eller jo, nån mensvärk lite då och då men inget jag tänker på. Har BIM 15/7..

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??