• Fjällräven

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Får man haka på här?
    Vår kille är precis 10 månader och eftersom det tog sin lilla tid att få honom så vill jag och mannen börja rätt tidigt med syskon.
    Men lillen så tog det sig på andra kuren, hoppas på samma tur denna gång. På onsdag så börjar pergokuren sen får man hålla tummar och ligga i som kaniner ;) 

• Fjällräven

Tack för välkomnandet!

Jo, det gick fort när vi väl började med Pergotime, tog två år innan det tog sig. Idag började på kuren, hade en omgång som jag hämtat ut men inte behövde förra gången. Får se om det tar sig annars måste jag ring och be om att få fler. 

• Fjällräven

Första kuren så prickade vi in ÄL helt perfekt! Men inte tog det sig för det :/
    Sen andra svängen så hade jag inte ens äl enligt blodprovet och vi hade sex helt "fel" egentligen och då tog det sig!
    Ibland har kroppen egna idéer....

Lycka till på nästa kur! 

• Fjällräven

Sassa07: Blev gravid på egen hand efter 10 mån. men fick MA, sen tog det det ett år till innan jag fick plus på stickan.
    Slutade med p-piller 1 jan 2007 och fick pergotime utskriver i okt 2008. Har pco, men det var redan konstaterat sedan länge tillbaka.

• Fjällräven

Skrållan83: MA är missed abortion, fostret har dött men kroppen har inte stött ut det. Jag upptäckte det på VUL i v.11 men fostret hade dött i v.6-8 nån gång. 
    Men hade känt på mig att något var fel så det kom inte som någon större chock... 

• Fjällräven

mammaLWB: Grattis!

Imorgon tar jag sista tabletten på kuren, sen är det bara att ligga i som kaninen  

• Fjällräven

Grattis till giftermålet!

Nu har jag beställt ÄL-stickor, så man vet om och när man har äl.! 

• Fjällräven
    sassa07 skrev 2010-07-30 10:39:01 följande:
    Jag hoppas på ÄL i dagarna Har oxå beställt ÄL test... Hoppas att dom kommer idag
    Men tog inte du sista pillret för några dagar sen??? Så då har du ÄL nu då???

Jag har lite molande värk... Ska till gyn på måndag och kolla äggblåsor!!!
    Jag tog sista pillret i söndags, så om jag har tur så kanske ÄL börjar närma sig Har inte det nu, men kanske nästa vecka nån gång.
  • Fjällräven
    sassa07 skrev 2010-07-31 09:05:12 följande:
    Är du inte runt dag 15 nu då??? borde det inte vara runt ÄL tiden??? Fast jag vet ju inte hur lång cykel du har...

Idag mår jag så illa!!! Förra kuren kände jag ingen ting!!!
    Är på dag 13 idag, så inte riktigt än. Men det känns att det "rör" på sig för har som mensvärk igen. Har haft ganska sena ägglossningar med pergo tidigare, första kring dag 18-19 och andra gången på dag 22.

Vad jobbigt att må illa! Hoppas det går över snart!
  • Fjällräven

MD77: *hoppashoppas*

Är det fler som börjar ta pergo på 3:e dagen? Varför rekommenderar en del att man ska ta på 5:e dagen? Spelar det nån roll? 

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??