• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Bollen82

Jag fick dubbelkur när jag skulle bli gravid. Det tog sig på första försöket.
    Nu försöker vi med ett syskon och jag har precis ätit en enkel-kur. Jag tycker att biverkningarna är likadana denna gången.
    Ska på VUL idag och kolla om min kropp reagerat på enkelkur, annars får det bli dubbel igen.

Lycka till!!

• Jennie1987
    Bollen82 skrev 2010-05-12 09:52:36 följande:
    Jag fick dubbelkur när jag skulle bli gravid. Det tog sig på första försöket. Nu försöker vi med ett syskon och jag har precis ätit en enkel-kur. Jag tycker att biverkningarna är likadana denna gången. Ska på VUL idag och kolla om min kropp reagerat på enkelkur, annars får det bli dubbel igen.Lycka till!!
    Åh, vad härligt att höra att dubbelkur fungerat för dig!
    Jag hoppas såklart att det ska göra det för mig också :)
    Börjar med dubbelkur på fredag, så det ska bli spännande!
    Håller tummarna för att det hänt något i kroppen nu och att dom ser något på VUL!
    Skriv gärna sen när du vet :)
    Lycka till!
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-12 10:46:48 följande:
    Håller tummarna för er!Själv börjar man med dubbelkur imorgon=)
    Då ska jag givetvis hålla tummarna för dig också!
    Kika gärna in igen och berätta hur det går!
    Lycka till!
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-12 10:50:23 följande:
    Då ska jag givetvis hålla tummarna för dig också!Kika gärna in igen och berätta hur det går!Lycka till!
    Det ska jag absolut göra
  • kayla23

Hejsan Önskar er lycka till sj är jag på cykeldag 18 idag efter att ha tagit dubbelkur pergo hade inga biverkningar denna gången heller (pust) hade gärna vela ha nått så man kunde känna att det kanske skulle ha funkat men nej så det blir att vänta på BIM får helt enkelt hålla tummarna =D håller dom givitvis för er med kramar Kayla

• Jennie1987
    kayla23 skrev 2010-05-12 18:27:08 följande:
    Hejsan Önskar er lycka till sj är jag på cykeldag 18 idag efter att ha tagit dubbelkur pergo hade inga biverkningar denna gången heller (pust) hade gärna vela ha nått så man kunde känna att det kanske skulle ha funkat men nej så det blir att vänta på BIM får helt enkelt hålla tummarna =D håller dom givitvis för er med kramar Kayla
    Ska hålla mina tummar stenhårt för dig!! Och jag hoppas verkligen att det går vägen!
    Jag börjar med dubbelkur på fredag :) Ser verkligen fram emot det!
    När jag åt enkelkuren så hade jag en hel del biverkningar... Så kanske ska räkna med det dubbla nu ;)
    När har du BIM?
  • Bollen82
    Jennie1987 skrev 2010-05-12 09:55:42 följande:
    Åh, vad härligt att höra att dubbelkur fungerat för dig! Jag hoppas såklart att det ska göra det för mig också :)Börjar med dubbelkur på fredag, så det ska bli spännande!Håller tummarna för att det hänt något i kroppen nu och att dom ser något på VUL!Skriv gärna sen när du vet :)Lycka till!

Dom såg inget på VUL igår. Min kropp reagerade inte på enkelkur.. Så på söndag ska jag börja äta primolut nor, och sedan köra en dubbelkur med pergo..
    Nya månad, nya tag!
  • kayla23

Hej Jennie1987. Jag har BIM den 24 maj så vi får se håller tummarna så innerligt =D håller tummarna för alla !! kramizzar

• Jennie1987
    Bollen82 skrev 2010-05-13 12:08:34 följande:
    Lycka till!! Jag börjar med dubbelkuren imorgon, och ser verkligen fram emot det!
    Hoppas att dubbelkuren är vad som behövs för oss, så att vi kan få vårt efterlängtade +!
Svar på tråden Pergo dubbelkur