• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-16 19:27:09 följande:
    Samma här. Känner absolut ingenting! Nästan så man undrar om det verkligen står rätt till, borde ju hända massor i kroppen nu?! Och eftersom jag mådde så fruktansvärt dåligt av enkelkuren så får jag inte ihop det här med att inte känna nåt av dubbelkur. Men som sagt, de gör säkert sitt i det tysta :)Weeeii! På tisdag är min kur klar, så då kör vi på´t igen! ;) Ska bli spännande att höra vad min läkare säger imorgon också, vilken dag jag får VUL och det :) När har du VUL? Borde väl vara till veckan nu? :)Åh, vad härligt att ni redan valt flicknamn! :) Ja, visst är det så att man velar... Men jag tänker såhär att jag inte vill bestämma något innan jag sett denna lilla person, kan han/hon verkligen heta detta? Ser hon ut som en Anna? Till exempel. Haha, jag är lite knasig ;)Hoppas så innerligt att denna dubbelkur gör susens för oss! Kul att ha nån som är på precis samma i kuren också! :)Kramar
    ja verkligen, det gör det extra spännande=) på onsdag kl 15,40 så får du gärna hålla tummarna för mig=)
    Ja det kan ju vara så att jag ändrar namn när hon/han har tittat ut...
    Men på tal om ingenting...vart bor du?
    Kram
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-16 21:28:01 följande:
    ja verkligen, det gör det extra spännande=) på onsdag kl 15,40 så får du gärna hålla tummarna för mig=)Ja det kan ju vara så att jag ändrar namn när hon/han har tittat ut...Men på tal om ingenting...vart bor du?Kram
    Klart jag ska hålla tummarna för dig på onsdag!! Det lovar jag! :)
    Ja, man vet ju aldrig vad det blir en liten filur som tittar ut sen, och då ser man kanske lättare vad det lilla pyret ska heta :)

Jag bor i Jönköpingstrakten. Var bor du? :)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-16 21:33:35 följande:
    Klart jag ska hålla tummarna för dig på onsdag!! Det lovar jag! :)Ja, man vet ju aldrig vad det blir en liten filur som tittar ut sen, och då ser man kanske lättare vad det lilla pyret ska heta :)Jag bor i Jönköpingstrakten. Var bor du? :)
    då bor vi ganska nära varandra...jag bor i Bodafors, om du vet vart det ligger? =)
    Kram
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-16 22:37:00 följande:
    då bor vi ganska nära varandra...jag bor i Bodafors, om du vet vart det ligger? =)Kram
    Jag kan inte riktigt tänka mig vilket håll det ligger åt... Är grymt dålig på geografi! Haha!
    Men det ligger neråt väl? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Kul att vi bor nära varandra ju! :)
  • kayla23

Hej tjejer läser era inlägg o håller tummarna för er kuligt att ni har det så tätt era dagar sj går jag i ovissheten 24 :e närmar sig och jag vill bara testa nuuuuu.... Ni pratar lite om biverkningar sj har jag inte kännt nått varken på enkelkuren eller dubbeln ,nu känner jag lite kanske inbillning men kissar hela tiden molnande värk i magen och igår kväll trodde jag att jag skulle avlida av den smärtan jag fick kl 00.30 mitt på natten total skumt asså .....!!! kan få värme "attacker" kommer och går emellanåt som värsta klimaterie period kan jag tänkamig hahaha hela jag blir så varm o svettas röd i hela ansiktet och så e det i ca 2 min sedan poff över hel knepigt asså!!!! nån som kanske kan ha nått liknande?? kramizzar

• Jennie1987
    kayla23 skrev 2010-05-17 20:13:16 följande:
    Hej tjejer läser era inlägg o håller tummarna för er kuligt att ni har det så tätt era dagar sj går jag i ovissheten 24 :e närmar sig och jag vill bara testa nuuuuu.... Ni pratar lite om biverkningar sj har jag inte kännt nått varken på enkelkuren eller dubbeln ,nu känner jag lite kanske inbillning men kissar hela tiden molnande värk i magen och igår kväll trodde jag att jag skulle avlida av den smärtan jag fick kl 00.30 mitt på natten total skumt asså .....!!! kan få värme "attacker" kommer och går emellanåt som värsta klimaterie period kan jag tänkamig hahaha hela jag blir så varm o svettas röd i hela ansiktet och så e det i ca 2 min sedan poff över hel knepigt asså!!!! nån som kanske kan ha nått liknande?? kramizzar
    Ååh, förstår att du vill testa nu!! Så jobbigt att vänta!
    Jag hade jättejobbiga biverkningar av enkelkuren, fick blodvallningar som var jättejobbiga! Hade precis som du beskriver det.
    Men nu med dubbelkur känner jag nästan ingenting. Noll, ingenting. Konstigt nog.
    Däremot kissar jag otroligt ofta, tycker inte att jag gör annat än springer på toa.
    Men vet inte om det kan bero på Pergotime?
    Tar sista tabletten imorgon och på torsdag, dag 11, har jag VUL :) Ska bli spännande och se om nåt händer därinne :)
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-17 19:58:14 följande:
    Jag kan inte riktigt tänka mig vilket håll det ligger åt... Är grymt dålig på geografi! Haha! Men det ligger neråt väl? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Kul att vi bor nära varandra ju! :)
    ja visst e det...det ligger nära eksjö och nässjö om det ringer en liten klocka=)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-17 20:32:11 följande:
    ja visst e det...det ligger nära eksjö och nässjö om det ringer en liten klocka=)
    Aha! Då är det ju inte så långt bort!
    Jag bor inte mitt i Jönköping, utan i Huskvarna :)
  • LenaP83
    kayla23 skrev 2010-05-17 20:13:16 följande:
    jobbigt med massa symtom som man inte vet vad det beror på...d tenderar ju o alltid sätta igång en j....a massa spöken i huvudet...
    Jag känner ingenting av dubbelkuren...åt mina sista tabl i morse så nu e d bara att vänta på VUL på Onsdag...peppar peppar=)
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-17 20:34:47 följande:
    jobbigt med massa symtom som man inte vet vad det beror på...d tenderar ju o alltid sätta igång en j....a massa spöken i huvudet...Jag känner ingenting av dubbelkuren...åt mina sista tabl i morse så nu e d bara att vänta på VUL på Onsdag...peppar peppar=)
    Du ligger en dag före mig i allt! Haha, vad roligt att vi är på samma ställe ungefär i vår behandling!
    Jag har ju VUL på Torsdag, då är det dag 11 för mig :)
    Hoppas vi får varsitt finfint ägg! :D
Svar på tråden Pergo dubbelkur