• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • LenaP83

Börjar om med nya tag här nu...dag 1 idag så Pergo dag 5-9 o sen nytt VUL 18e juni...jag fick veta att jag ägglossat jätte fint iaf...alltid en tröst o veta att d funkar....
    så nu får vi lägga allt hopp på denna andra dubbelkuren istället!=)

• Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-04 10:55:55 följande:
    Nej, det är riktigt jobbigt att ha ont. Nu har jag haft ont i ett dygn.
    Vaknade med värk i går och det gör ont idag också.
    Jag har BIM den 8 juni, så det är 4 dagar kvar. Så jag ställer in mig på att mensen är på gång.
    Härligt att du har ägglossning! Då får du köra på nu och hoppas att det tar sig! :)
    ja det är ju det! verkar mensen vara på ingång eller kan det vara ngt annat? :)
    ja det var bra, så vi hade massa sex, så nu får vi se om det tar sig eller hur det blir:) Så svårt för mig att säga då jag har BIM eftersom min mens kommer lite då den vill från månad till månad.. så nu är det bara vänta iaf i  minst 2 veckor och se om mensen kommer eller ej.. tråkigt att mensen kom LenaP83
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-06-07 11:40:52 följande:
    ja det är ju det! verkar mensen vara på ingång eller kan det vara ngt annat? :)
    ja det var bra, så vi hade massa sex, så nu får vi se om det tar sig eller hur det blir:) Så svårt för mig att säga då jag har BIM eftersom min mens kommer lite då den vill från månad till månad.. så nu är det bara vänta iaf i  minst 2 veckor och se om mensen kommer eller ej.. tråkigt att mensen kom LenaP83
    Just nu känner jag ingenting, och har inte känt något på hela helgen, så jag vet inte om det är nån mens på gång eller ej.
    Vad bra att ni sexade på! :) Hoppas det tar sig!
    Lycka till!
  • LenaP83

Asså nu e jag såååååå förvirrad...fick "början" till mensen i söndags kväll...sent....o blödde i måndags...asså jag blöder inte längre!?!?!? fattar ingenting...pratade nyss med min läkare o dom vart lika fundersamma...ska ta ett g test idag o visar det neg så ska jag dit imorgon o ta ett akut blodprov, så vi får svar innan jag ska börja med kuren på fredag....o blöder jag inget mer nu så tyckte inte min läkare att jag skulle börja med kuren på fredag o missar alltså en cykel...gaaaaaaah....jag tror jag blir knäpp!!!!!!

• Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-06-09 08:34:28 följande:
    Asså nu e jag såååååå förvirrad...fick "början" till mensen i söndags kväll...sent....o blödde i måndags...asså jag blöder inte längre!?!?!? fattar ingenting...pratade nyss med min läkare o dom vart lika fundersamma...ska ta ett g test idag o visar det neg så ska jag dit imorgon o ta ett akut blodprov, så vi får svar innan jag ska börja med kuren på fredag....o blöder jag inget mer nu så tyckte inte min läkare att jag skulle börja med kuren på fredag o missar alltså en cykel...gaaaaaaah....jag tror jag blir knäpp!!!!!!

Hoppas att det löser sig. Och ännu roligare om du plussar!!! :) Lova att du hör av dig ;)

Lycka till!!

• LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-06-09 09:20:15 följande:

Hoppas att det löser sig. Och ännu roligare om du plussar!!! :) Lova att du hör av dig ;)

Lycka till!!

absolut, d vet du att jag gör hehe=)
  • Sarasvensson87

Vad har ni fått för biverkningar av pergotimen?

• Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-06-09 10:23:16 följande:
    Vad har ni fått för biverkningar av pergotimen?
    Av min första kur (enkel) mådde jag hemskt!
    Hade väldiga humörsvängningar, och dessa värmeböljor! Det var nog som att komma i klimakteriet, kan jag tro! Fruktansvärt! Blodet riktigt kokade.. Fy.
    Men annars var det inte så mycket mer.
    Av andra kuren (dubbel) kände jag absolut ingenting.
    Min läkare sa att kroppen vänjer sig väldigt fort vid medicineringen, så det var därför.
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-09 10:30:11 följande:
    Av min första kur (enkel) mådde jag hemskt!
    Hade väldiga humörsvängningar, och dessa värmeböljor! Det var nog som att komma i klimakteriet, kan jag tro! Fruktansvärt! Blodet riktigt kokade.. Fy.
    Men annars var det inte så mycket mer.
    Av andra kuren (dubbel) kände jag absolut ingenting.
    Min läkare sa att kroppen vänjer sig väldigt fort vid medicineringen, så det var därför.
    okej! jag har ju ätit pergotime förut, dock enkel kur och för ett år sedan ungefär.. men nu då jag ätit dubbekur så har jag galet mycket flytningar, både tunna och genomskilniga och vita tjocka, har massa jobbiga flytningar! kan inte sova på natten heller, har väldiga värmevallningar och bröstvårtorna har blivit större?! Så undra om det finns fler än jag som har typ samma biverkningar! :p
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-06-09 10:34:09 följande:
    okej! jag har ju ätit pergotime förut, dock enkel kur och för ett år sedan ungefär.. men nu då jag ätit dubbekur så har jag galet mycket flytningar, både tunna och genomskilniga och vita tjocka, har massa jobbiga flytningar! kan inte sova på natten heller, har väldiga värmevallningar och bröstvårtorna har blivit större?! Så undra om det finns fler än jag som har typ samma biverkningar! :p
    Det är säkert mycket vanliga biverkningar.
    Nu när du säger det så, hade jag väldigt svårt att sova på nätterna (vad fort man glömmer!!), och det berodde på värmevallningarna.
    Det enda jag kan säga om bröstvårtorna är att jag hade väldigt ont i dom några dagar innan mensen kom.
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-09 11:49:41 följande:
    Det är säkert mycket vanliga biverkningar.
    Nu när du säger det så, hade jag väldigt svårt att sova på nätterna (vad fort man glömmer!!), och det berodde på värmevallningarna.
    Det enda jag kan säga om bröstvårtorna är att jag hade väldigt ont i dom några dagar innan mensen kom.
    ja det tror jag med att det är, tror att det är fler än jag som upplever samma sak.. just därför är det ju lite intressant att veta! Ja att man inte kan sova på nätterna beror ju på värmevallningar.. ja det är bara vänta och se om biverkningarna tänker släppa snart, hoppas det! Är ju ändå 2 veckor sedan jag tog sista tabletten
  • LenaP83

Är på dag 8 i cykeln...4e dagen med pergo dubbelkur...VUL på fredag...hoppas på denna kuren!

• LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-06-14 21:02:20 följande:
    Håller tummarna för dig, alltid!! :) kram
    o jag för dig=)
    Kram
  • LenaP83

oj så dött d blitt i denna tråden...tråkigt! vi som va så flitiga aja, dag 25 lider mot sitt slut o spänningen är olidlig...ska d lyckas denna kur? eller måste vi vänta till Aug på nytt? vi får se

• LenaP83

Hej alla fina!
    Har ätit min 7.e dubbelkur med pergo inkl 1 månads uppehåll.. Var o gjorde VUL igår och hade då ett ägg på 19 mm.. Min läkare blev väldigt glad. D bästa ägget jag haft på dag 14 någonsin! ÄL idag!! Sambon skulle ha lämnat nytt sädesprov igår egentligen men d var vi ganska snabba på att boka av. Känns onödigt o slösa dom på ett prov just nu när d e så perfekt som läkaren sa
    Så nu e d bara hålla tummarna tills dom blir blåa
    Hur går d för er andra?

Svar på tråden Pergo dubbelkur