• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-25 13:24:44 följande:
    ja det är en himla tur det! Okejokej, ja det är nog smartast att lyssna på doktorn. Bra att du får lämna prov för att se om du ägglossat med:) Jo det är stressande att hålla på med tester hit och dit.. tänk vad roligt om det tar sig nu:)! Jag hoppas verkligen det!=)  Jag är mest nervös och orolig för att jag ska bli överstimulerad nu, eftersom jag inte ska få göra något VUL efter dubbelkur med pergo.. Förra året då jag åt enkel kur med pergo fick jag ju göra det
    Nämen vad konstigt att du inte får göra VUL nu efter dubbelkuren!
    Hoppas att du inte blir överstimulerad... Men måste vara jobbigt att inte veta det, vad nerövs jag skulle vara!
    Jaa, hoppas verkligen att det tar sig! Att det ska vara så svårt!
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 14:10:55 följande:
    Nämen vad konstigt att du inte får göra VUL nu efter dubbelkuren! Hoppas att du inte blir överstimulerad... Men måste vara jobbigt att inte veta det, vad nerövs jag skulle vara!Jaa, hoppas verkligen att det tar sig! Att det ska vara så svårt!
    Ja jag tkr det jag med, men han har inte tid och är väl många andra som har tider så finns väl inte tid för att göra det med mig då! Men han ville vi skulle äta dubbelkur fram till agusti då utredningen börjar, så jag lyssnar på doktorn och får jag ont i magen eller symtom på överstimulering så får jag ju åka till sjukhuset helt enkelt.. men vi ska sexa som sjutton till veckan:) Får borde få någorlunda äl med dubbelkur tkr jag=)
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-26 08:33:26 följande:
    Ja jag tkr det jag med, men han har inte tid och är väl många andra som har tider så finns väl inte tid för att göra det med mig då! Men han ville vi skulle äta dubbelkur fram till agusti då utredningen börjar, så jag lyssnar på doktorn och får jag ont i magen eller symtom på överstimulering så får jag ju åka till sjukhuset helt enkelt.. men vi ska sexa som sjutton till veckan:) Får borde få någorlunda äl med dubbelkur tkr jag=)
    Vad lustigt. Även om din läkare har många som ska göra VUL, så borde du också för göra det ju! Men som sagt, du känner förhoppningsvis om du är överstimulerad, och kan isåfall söka hjälp då.
    Jaha, vad är det för utredning du ska göra i augusti?
    Du kanske har skrivit det tidigare, men jag kan ha missat/glömt vad det var.
    Jaa, ni får sexa på och hoppas på det bästa!
    Jag trodde också att jag skulle få en jättebra ägglossning av dubbel, men har inte kännt mycket :/ Kände mer av enkelkuren och då hade jag en svag ägglossning.
    Först idag, på dag 17 känner jag lite grann i äggstockarna.
    Och enligt min läkare hade jag ägglossning söndag-måndag som varit.
    Kan ju vara så att jag får lite senare ägglossning än han trott, så får väl sexa till det ikväll också för att vara på den säkra sidan.
    Detta är en hel djungel!
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-26 11:36:02 följande:
    Vad lustigt. Även om din läkare har många som ska göra VUL, så borde du också för göra det ju! Men som sagt, du känner förhoppningsvis om du är överstimulerad, och kan isåfall söka hjälp då.Jaha, vad är det för utredning du ska göra i augusti? Du kanske har skrivit det tidigare, men jag kan ha missat/glömt vad det var.Jaa, ni får sexa på och hoppas på det bästa!Jag trodde också att jag skulle få en jättebra ägglossning av dubbel, men har inte kännt mycket :/ Kände mer av enkelkuren och då hade jag en svag ägglossning.Först idag, på dag 17 känner jag lite grann i äggstockarna.Och enligt min läkare hade jag ägglossning söndag-måndag som varit.Kan ju vara så att jag får lite senare ägglossning än han trott, så får väl sexa till det ikväll också för att vara på den säkra sidan.Detta är en hel djungel!
    Ja jag tkr det jag med, men pratade min mamma som jobbar inom vården och hon sa att jag skulle ta det lungt och att jag kommer märka om jag blir överstimulerad.. så det får vara som det är nu helt enkelt!:) Så ska det sexas som sjutton i helgen och till veckan;)! I augusti så börjar vår utredning på inferilitetskliniken i örebro. Ja man tkr ju och tror att man ska få bättre och mer kännbar äl av dubbelkur, jag hoppas hoppas att jag får det=) Ja precis, även fast det är "beräknat" äl någon dag så kan den ju bli lite senare eller tidigare än väntat, så bara att ha massa mys och hålla tummar och tår=) Ja det är en hel djungel, aldrig kan det få vara lätt heller! :p
  • Jennie1987
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-26 12:06:34 följande:
    Ja jag tkr det jag med, men pratade min mamma som jobbar inom vården och hon sa att jag skulle ta det lungt och att jag kommer märka om jag blir överstimulerad.. så det får vara som det är nu helt enkelt!:) Så ska det sexas som sjutton i helgen och till veckan;)! I augusti så börjar vår utredning på inferilitetskliniken i örebro. Ja man tkr ju och tror att man ska få bättre och mer kännbar äl av dubbelkur, jag hoppas hoppas att jag får det=) Ja precis, även fast det är "beräknat" äl någon dag så kan den ju bli lite senare eller tidigare än väntat, så bara att ha massa mys och hålla tummar och tår=) Ja det är en hel djungel, aldrig kan det få vara lätt heller! :p
    Ja, jag tror också att du lär känna om du är överstimulerad, så det är nog bara att köra på! :)
    Jo, precis, och jag misstänker faktiskt att min läkare har räknat lite "fel" denna gången, eftersom jag inte kände någonting söndag-måndag, och istället känner en del nu. Så kan ju vara så att jag ska ha ägglossning nu istället.
    Får som sagt sexa på och hoppas på det bästa :)
    Ja, visst är det jobbigt när man inte riktigt hänger med i vad som egentligen händer i kroppen? Helt otroligt snurrigt! :P
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-26 13:13:46 följande:
    Ja, jag tror också att du lär känna om du är överstimulerad, så det är nog bara att köra på! :)Jo, precis, och jag misstänker faktiskt att min läkare har räknat lite "fel" denna gången, eftersom jag inte kände någonting söndag-måndag, och istället känner en del nu. Så kan ju vara så att jag ska ha ägglossning nu istället.Får som sagt sexa på och hoppas på det bästa :) Ja, visst är det jobbigt när man inte riktigt hänger med i vad som egentligen händer i kroppen? Helt otroligt snurrigt! :P
    Ja det gör man allt.. det märker man nog rätt tydligt! Har bestämt att inte kolla med äl test i fall det är äl eller inte, utan litar på kroppen och hur jag känner mig, brukar ju känna av då jag har äl, så nu ska vi börja mysa här till helgen! ;) Känns träligt då man har inplanerade sexdagar, inge roligt, sex ska man ju ha då man är sugen, inte för att man "måste" men nu känner vi att vi ska ha sex iaf 4 dagar på raden just för att inte missa äl, det kan ju göra skillnad med dubbelkur pergo, vi ska testa och se!:) Men som sagt, sex vill man ha för att man e sugen, inte ha det som ett jobb, fattar du hur jag menar? :p Okej, ja men då har du säkert äl nu, de kan ju inte säga något exakt besked om då du ska ha äl, utan de säger väl på ett ungefär.. men bara för er att sexa på med då:) Så kanske det tar sig denna månad=)!! Wiiiiie!:) Ja hur kroppen funkar är ett mysterium!:p
  • LenaP83

har beräknad mens om typ 1 v o har i flera dagar haft sjukt ömma bröstvårtor! har även idag haft som menskvärk...nedre delen av magen o bak i ryggen...va tror ni? e mensen på g???? faaaaaaaaaaan vill INTE att den ska komma!!!!

• Sarasvensson87

Ska ha äl måndag-tisdag, om man ränkar efter hur man käkat pergo iaf! Men den lär nog bli lite senare känns det som, inga känningar av äl nu iaf! Jaha där ser man LenaP83, jag vet inte om det är mens som är på ingång om några dagar eller om det kan vara något anant:) Hoppas att det är något annat som gör att du har ont=)

• Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-29 23:50:57 följande:
    har beräknad mens om typ 1 v o har i flera dagar haft sjukt ömma bröstvårtor! har även idag haft som menskvärk...nedre delen av magen o bak i ryggen...va tror ni? e mensen på g???? faaaaaaaaaaan vill INTE att den ska komma!!!!
    Aj, aj, aj!!!
    Jag har jätteont i magen, strålar ut i ryggen/svanken.
    Supertydliga menssymtom va? Fan!
Svar på tråden Pergo dubbelkur