• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • MrsCecilia

Lina Em: Vi har oxå väntat i ett antal dagar, jag tänker att det kanske inte är så konstigt. Vi är många som står i kö och väntar på donatorer. 

Hinos: Stort lycka till! 

• BollanB

Memaja (och ni andra),
    Jag har också prövat akupunktur hos en Traditionell kinesisk klinik.
    Gjorde två IVF utan akupunktur = ingen graviditet
    Gjorde sedan en IVF med akupunktur under två månader före ET = gravid, men MF i v8, så det var väl dålig äggkvalité.

På AVA Riga kan man få akupunktur precis före och efter ET, vilket min akupunktör hemma rekommenderar.

Trots akupunkturen funkade inte det senaste försöket med ÄD.
    Så nu har vi blivit erbjudna Assisted hatching på de frysta.
    Jag tror vi tar det och akupunktur, man vill ju få så bra odds som möjligt.

• Hinos

Idag har Humle och Dumle flyttat in...  en 10- och en 8-cellig varelse.
    Jag fick aukupunktur både innan och efter och det fick jag även den gången jag blev gravid. Jag blev verkligen avslappnad, sov 1½ timme på hotellet efteråt...

Fick även fragmin denna gång...

• Memaja

Hinos, härligt att höra om Humle oh Dumle - håller tummar och tår för dig att de vill stanna kvar hos dig som inneboende nu. Ja, jag tror verkligen på det där med akupunktur.

Själv var på UL i torsdags och fick se mina fd 'ostbågar' som nu hade utvecklats till 2 fina små babisar! Den ena tog det lugnt och var arbetsamvillig att bli mätt medan den andra vill inte alls bli mätt utan var "lite envis" ,enligt barnmorskan,  och ville ligga som h*n hade bestämt och, det gulligaste av allt, suga på sin tumme! Tänk att vara så liten, 6,4 cm, och redan vara en liten babis som suger på tummen. Då kom det en liten tår.

• BollanB

Hinos, jag håller också tummarna för dig och de två.

Glömde skriva förut att en anledning till att jag tror på akupunkturen fast många tycker det är mumbo-jumbo är att vid förra försöket utan aku hade livmoderslemhinnan växt till 8,4mm och vid senaste försöket med aku hade den blivit 10,7. Så nån skillnad gör det...

• RikardS

Tea75, Hinos> Tack för svar. Vi har nu fått schema för nedtrappning.

• Sevgili
    Hinos skrev 2011-02-19 19:52:19 följande:
    Fick även fragmin denna gång...
    HEJ!!

Vad är fragmina? Är det ngn form av injecktion typ Fraxeparine? Håller stortummarna!
  • Pysseltomten

Hej alla,
    Har ju följt denna tråd ett tag nu och går själv på Ava kliniken. Hittills har det fungerat bra med besöken osv, men nu när jag mailar dem så får jag inget svar!? Mailet innehåller frågor som jag skriftligen vill ha svar på och inte bara muntligt vid ett möte. Det har nu gått en vecka, har mailat till 3olika adresser och från 2 olika mailkonton men ingen respons från Ava, är det nån mer som upplevt detta? Obestämd

• LinaEm

Pysseltomten: Har du mailat någon direkt, som t ex Nadia ([email protected]) eller Jelena ([email protected])? Jag har haft kontakt med Nadia under veckan, och hon har svarat samma dag, eller dagen efter om jag mailat sent. Har du kollat bland din skräppost om deras svar kan ha hamnat där? För det låter lite olikt dem eftersom de hela tiden understryker att vid minsta lilla fråga ska vi höra av oss! Lycka till!

• Pysseltomten

Tack Linaem för svar! Känns nästan lite pinsamt men ja tydligen så har mailet hamnat i skräpposten... Skäms jag måste ha missat det tidigare när jag kollat då det är ganska mycket som hamnar där!
    Men det var ju bra att jag fick svar på mina frågor, inte riktigt svaren jag önskat men men.. Är det nån som kan svara på ungefär vad kostnad medicineringen för hormonstimulering går på? Ska antagligen starta ivf i april med korta metoden, min kära make får fixa insprutet varje dag Tungan ute
    Är det skillnad mellan Sverige och Lettlands priser på medicineringen, nån som vet?

Svar på tråden AVA klinik i Riga