AVA klinik i Riga
Vad är fragmina? Är det ngn form av injecktion typ Fraxeparine? Håller stortummarna!
Nidra: Är det här första gången ni väntar barn, alltså första gången du är gravid i 10e veckan? Fantastiskt kul att läsa och nu väntar ni tvillingar från FET. Grattis grattis!! Är det Violetta som har hjält er?
Jag fick också ett nedregleringsschema som jag ska påbörja när jag är i 10e veckan. Så här skrev Nadia till mig:
You should continue use all medicines the same doses untill 10.04.11 and from 11.04.11 You should start step down medicines by this plan:
Firstly You should step down Progynon pills:
3 days: morning 2 pills, evening 1 pill
3 days: morning 1 pill, evening 1 pill
3 days: morning 1 pill
After that You should stop use progynon pills and start step down Progesteron and utrogest pills:
3 days: morning: progesteron 400 mg, afternoon: utrogest: 1 pill, evening; progesteron 400 mg
3 days: morning: progesteron 400 mg, evening: progesteron 400 mg
5 days: morning: Porgesteron 400 mg;
After that You should stop use Porgesteron and utrogest and start slowlys tep down prednisolone pills: You should start use this pills: 1 pill 1 time per day during 1 week. After that You should stop use it.
Regarding Fragmin injections: before You stop use this medicines we recomend for you to make this kind of tests in the end of April:
- APTT
- Fibrinogen
- Protrombine complex ( protrombine time)
- D-dimeri.
Please inform me about this test results and then I wil send you doctor recomendation when you should stop use this injections.
Nidra: Du har fantastisk tur NU! Två riktigt efterlängtade barn i magen. Grattis! Tack för att du delar med dig. Det är tufft och svårt, speciellt med de bagaget du/ni har haft. Vi lever i nuet och framöver. Tänk positivt och njut av varje dag. Nervositet och oro är ju ingen hjälp, snarare tvärtom, kan skapa stress. Ser fram emot att följa din resa och jag önskar dig/er allt gott!! Ta hand om dig och gör saker som du blir glad av och njut av din graviditet. =) Som vi kan läsa här når inte alla till graviditet och jag känner mig oerhört lycklig lottad att jag först när jag är 44 år i alla fall, äntligen väntar barn och tar ingenting för givet. Jelena är trevlig tycker jag också. Hon assisterade mig vid själva insättningen men annars har jag Nadia.