AVA klinik i Riga
Hej! Tog nyss modet till mig att ringa upp kliniken och höra om mitt Hcg-test. Har varit livrädd och bara skjutit upp det. Men det var positivt, 329 och vi har iallafall kommit över det första hindret. Är så glad Fröken Bus
Hej! Tog nyss modet till mig att ringa upp kliniken och höra om mitt Hcg-test. Har varit livrädd och bara skjutit upp det. Men det var positivt, 329 och vi har iallafall kommit över det första hindret. Är så glad Fröken Bus
Tack The75! Det värmer! Hur går det med din lilla?
Tack för gratulationer! Annaba, AVA vill att jag ska ta ett nytt test på måndag, gjorde första i tisdags. De har inte pratat om något tredje prov, men vi får se. Vi blev så glada att det blev ett plus, sedan vet vi ju att mycket kan hända, men utan ett plus först kommer man ju inte vidare alls. Hönsmorsam, vi är kvar på Gamla AVA. Vi åkte till Riga tidigt i våras för ett första möte och träffade få dr Fodina, som vi gillade. Sedan hände allt kort efter och Fodina hade bokat in mig på en hysteroskopi och allt kändes snurrigt. Kliniken erbjöd hysteroskopin med den manlige doktorn och jag bestämde oss för att stanna hos dem. När vi träffade honom tyckte vi att han var bra också och tog sig tid att förklara och svara på frågor. Nadia som vi har som kontakt tycker vi är jättetrevlig, positiv och svarar snabbt. Ha en bra kväll, Fröken Bus
Oj, glömde en fråga. Jag köpte progesteron av AVA,Uterogest och tar 8 piller om dagen 800 mg, 3 morgon och kväll och 2 på dagen. Jag tar 07-15-23. Jag tar dem vaginalt, kladdar väldigt lite. Man kan ta dem oralt också, men vissa blir yra.
Åh, vad ledsamt LillySweet! Jag lider med dig. Jag har test på måndag igen och försöker inte tänka på det nu. Zakhynthos, vi har nyss varit i Riga och fått embryon till frysen, 350 euro första året och därefter 300 euro per år. Väldigt dyrt efter allt man redan betalat. Vi skrev på ett avtal och betalade ett år, sedan antar jag att vi betalar igen om ett år om vi inte använt embryona. Chikita123, välkommen. Spännande att vara i startgroparna. God natt, Fröken Bus
Hej alla! Fick svar på mitt andra Hcg-prov idag. Jag var jättenervös, men fick ett bra besked. Hcg var 329 på dag 9 och nu 5485 på dag 15. Visst, allt kan hända men nu finns det ju i alla fall hopp att det kan fungera denna gång. Fröken Bus
Tack för grattishälsningar! MrsCecilia, jag förstår att allt rämnade. Hoppas verkligen att det ser bättre ut på nästa vul! Annaba, håller även tummarna för dig i morgon! TyckOmMig, jag satte in två blastocyster. Detta är 5 insättningen i Riga, men första på AVA med vår andra äggdonator ( övriga 4 insättningar på EVG). Lycka till alla kämpar, både gläds och lider med er, fröken Bus
Annaba, vad tråkigt att det inte gick bra. Jag förstår att du känner dig tom. Bra tanke, att kroppen faktiskt visat att du kan bli gravid. Fröken Bus
Hej! Hur tidigt in i graviditeten gjorde ni första vul? Fröken Bus
Grattis Sissan! Man blir så glad när det lyckas hela vägen! Ger mig och andra ökat hopp! Vet ni varför AVA vill ha så tidigt första vul? Min gyn är på sem och jag kan då hjälp där tidigast om 2,5 v. Känns så jobbigt att försöka fixa annan gyn för detta. Är det mest för deras statistik eller kan de ändra medicinering utifrån vad vulet visar? Om jag får vul 5 aug är det precis då v 9 börjar, om allt nu går som det ska. Vet inte hur jag ska göra, får höra av mig till kliniken också. Ha en bra dag, Fröken Bus