-
-
Hej Mela,
Det ger mig hopp att det kan gå någon dag, men just nu känns det nästan overkligt, hur ska det bli...
Jag har gjort 4 inseminationer, 3 ivf med egna ägg och 3 äggdonationer på EGV i Rga och embyon har bara fäst en gång 2 st. Då försvann först ena och sedan andra, men jag hann aldig se något hjärta slå. Det låter helt fantastiskt och det är klart att du ska vara glad!
Är det någon här som använt sig av hatching eller satt in blasosyster? Har ingen riktig koll på det där. Jag har ingen aning varför det verkar så svårt att få embryon att fastna. Slemhinnan växer alltid som den ska. Har någon hört vad det kan bero på?
God kväll, Bus -
Åh, vad spännande Hoppfull10!
Lycka till, vi hejar på dig!
Kram Bus -
Hej alla!
Nu vill EGV att jag ska göra en hystroskopi för att se om något är fel. Slemhinnan v'äxer alltid till sig och det ser bra ut, men kan tydligen vara problem inne i livmodern ändå. till synes fina embryon fäster inte, varför? Någon som gjort hystroskopi i Sverige?
Mvh Fröken Bus -
Hej!
Tack Tistel för svar. Hittade de något avvikade via hysteroskopi på dig?
Var det din gyn som gav remiss. Var hos gyn idag för att få en tid. Jag är inte så säker på att han vill ge en remiss, tycker att Riga hittar på så mnga tester.... Verkar tycka att det är överdrivet eller ibland kanske inte fosrningen i Sverige är övertygad om det ena eller det andra.
God kväll, Bus -
Hej alla!
Kul att se så många plus!
Jag och min man har varit i Riga över helgen och satte in våra 2 sista embryon (på EGV). Jag har varit inne här och läst varje dag, men inte skrivit på länge.
Sista 2 embryos överlevde upptining, men var bara 5 och 6 celler. Detta är vår 4 insättning på EGV, ET + 3 FET. Blev gravid på ET men fick missfall, ett hårt slag när det nu äntligen gick, efter ett antal ivf:er.
Nu börjar resan som ni alla beskriver, föräntan och vånda. Dagarna segar sig fram. Tänker på hur det blir om det inte lyckas igen, då måste vi börja om från början igen med alla prover. Jag känner igen mig i att det inte är så lätt att få hjälp.
Ni som har positiva besked här inne, ger hopp och det är lätt att glädjas med er! Ni som fått ett minus igen, där vet man ju exakt hur det känns. Hur det bara tar slut, allt hopp man hade under de där 2 veckorna.
Nu börjar min jobbvardag i morgon igen, ska verkligen försöka tänka på mig själv och inte stressa upp mig, vilket jag lätt gör. Visst det kanske inte spelar någon som helst roll för om dessa embryon fäster eller inte, men jag vill ha gjort allt jag kan -
Oj, råkade skicka iväg... lite väl snabbt.
Hur tycker ni att AVA Riga fungerar som klinik, är ni nöjda? Vi har varit nöjda med bemötandet på EGV, men om vi skulle behöva börja om funderar jag på om vi skulle byta till AVA.
Vill inte tänka på det eftersom att då känns det som att jag redan dömt ut det som för nuvarande finns i magen.
Nu ska jag gå lägga mig, jobb i morgon.
God natt, kram Bus -
Hej Fru XX!
Tack för lyckönskningarna och grattis!!!
Jag blödde troligtvis ut första embryot först i v 7. Då syntes en rund grej som kunde vara embryo nummer 2, som fortfarande var kvar. Ibland fäster tydligen ett och det andra försvinner.
En vecka senare eller så började jag blöda igen, hade väldigt ont och åkte till gynakuten. Då kom nästa ut. Väldigt deppigt. Jag hann inte göra något ultra som visade hjärtljud eller så, vet inte om allt var som det skulle från början. Blev bara så glad med HCG på över 3500 vid första testet. Förtsa plusset någonsin.
Nu hoppas jag, men är orolig att hoppas för mycket. Ni vet ju alla hur det är. Vet inte vad mina embryon hade för kvalitet. Det var ju de två sista.
Mvh Bus -
Hoppas att det går bra för dig.
Förstår din oro, alla blivande mammor är nog lite oroliga, men vi som får kämpa så in åt skogen och har koll på exakt när vi blev med embryo, tänker nog mer.
Nu har jag börjat nohja över en till sak som doktorn sa Riga på ultrat. Han tyckte att det såg ut som att vänster äggledare och äggstock var vätskefylld. Min gyn sa inget om detta veckan tidgare och jag vet inte att jag haft detta problem tidigare.
Jag antar att jag nu väntar ut ruvandet och sedan tar kontakt med gyn efter det. Vill inte börja rota där inne nu. mitt i allt. Fan, det känns som att det kunde räcka med själva barnalstrandet, inte en massa extra komplikationer, som kanske påverkar om det fäster eller ej.
Ska försöka tänka på annat, men ni vet ju hur l'ätt det är.
Bus -
Grattis Sissan! Vilket underbart besked!
Jag går som bäst och känner efter vad/om jag har några symtom. Har testdag på torsdag. Ska ta blodprov då och brukar få svar dagen efter.
Vet inte om jag vågar prova hemma innan. Jobbar i skolan och har fullspäckat torsdag -fredag,. Inte så kul att ha lektioner för mina 26 st sjätteklassare om jag får ett negativt besked igen.
Hoppas så himla mycket nu på lite flyt, men försöker hålla förhoppningarna nere. Det var våra 2 sista embryon, så det blir extra tufft att börja om från början.
God natt, kram från Bus