• Fröken Bus

AVA klinik i Riga

Hej alla!

Asol, grattis till killen i magen! Du skrev att ni satte in 3 embryon, hur var det när två försvann? Jag satte in 2 och fick först en blödning och senare ännu en. Antagligen slutade ena att utvecklas först och sedan tyvärr också det andra.... Märkte du av att du miste 2 eller? Hoppas det är okej att jag frågar, att det inte är känsligt.

Grattis Nidra! Spännande Leia83! Det är väl omöjligt att inte hoppas, men jag förstår vad du menar. Fallet blir högre om man börjat tänka för positivt.... Försök ändå att njuta av att det här, kan vara början på något stort!

Kram Bus

• Fröken Bus

Hej alla!

Jag förstår hur du känner dig Leia! Man slits ju mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Hoppas verkligen att det visade fel, låg hormonnivå.

Nidra, kollade du progesteron och österogenockså eller bara hcG? Grattis till fint resultat! spännande.

Memaja och Tea, det känns peppande att ha er som kommit in en bra bit i graviditeten. Det finns ju faktiskt en chans att bli gravid och få barn!

Jag har slutat blöda nu efter missfall. Det höll på länge. Ena dagen känner jag mig peppad att åka över igen och försöka och en annan dag är jag räd datt det inte ska gå nästa gång. Denna gång blev jag ju iallafall gravid, en bra början

Ni som fått missfall någon gång, hur länge väntade ni innan ni försökte igen?

Kram Bus

• Fröken Bus

Hej!

Tack för svar Tea!  Det är så vi tänkt oss ungefär. Jag hade ET 16/12 och siktar på FET april, maj.

Får försöka tänka postivt och se fram emot att göra roliga grejer innan dess. Det värsta är att jag inte riktigt kan glädja mig till 35-årsfest i Stockholm, skidresa osv. Visst ska åka och bo på hotell och det kommer bli kul, men det här barnalstrandet känns så mycket viktigare och då detta inte fungerar så finns tankarna i bakhuvudet och det är svårt att fullt ut glädja sig åt sådant som egentligen är ganska kul.

Däremot tror jag att det är viktigt att leva under tiden och göra det bästa av situationen, så det försöker vi göra.

Kram Bus

• Fröken Bus

Hej på er!

Man blir ju alldeles uppgiven av detta. Leia jag lider med dig! Som om vi inte hade nog ändå med alla problem och ledsamheter runt detta.

Jag betalade 1000 kr för vul innan ET och fick då åka till Stockholm från Uppsala, smidigt. Mycoplasma o ureaplasma, minns inte om det var något mer, betalade vi 3000 kr för. Nu har min gyn lovat att göra VUL på måndag inför FET, skönt.

Svårt också när man varit i IVF-svängen o bara haft kontakt med Reproduktionscentrum i flera år, man har ju ingen gynkontakt då.

Kram till alla kämpar, Bus

• Fröken Bus

Hej Von Hiram,

När jag gjorde ET i december på EGV var det 29 dagar efter mens. Blev gravid, men fick missfall. Vad säger kliniken?

Har nu gjort FET i måndags, spännande.

Lycka till!

Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej!

Hinos, hoppas att du mår bra. Tänk vilken resa för er, omöjligt att sätta sig in i.
    .
    Elle69., Leia83, Jag har TD på måndag och jag tycker inte att jag känner något kroppsligt direkt heller, bara lite öm i brösten. Det känns som att det gått ett år sedan insättning och jag känner mig mentalt som att jag är med barn, önsketänkande som jag hoppas ska bli verklighet.

Ska på spahelg till Stockholm med kompisgänget, i morgon så passande va. Inget vin, ingen bastu, jacuzzi eller så..... De vet inte vad som är på gång heller... Ja, det ordnar väl sig, timingen är inte alltid som den ska, men man kan ju inte sluta planera framåt för att man är i den här sitsen.

Hoppas att vi alla får gott besked, man kan inte göra mer än sköta sig och ta det lugnt. Sedan bestämmer kroppen resten, hur jävligt det än är.

Kram till alla kämpar, Bus

• Fröken Bus

Hej alla!

Känner med dig Mrs Celan. Blir gråtfärdig när jag läser vad du går igenom. Finns det ingen hejd på vad samma människa ska behöva utstå. Tänker på dig!

Pussenuttan, jag såg också programmet och de pratade om att många av barnen som kommit till med donerade spermier, inte fått veta det, då kan de ju inte be att få träffa donator! I Sverige har man väl inte hunnit hålla på med äggdonation så länge som 18 år? Så därför har väl inga barn som kommit till med donerade ägg trätt fram. Grattis till det väntande barnet!!!

Grattis IVF-dagar! Kul med väntat barn!!!

Grattis också, Mela!!!

Hoppas att jag inte missat något, hinner inte sitta och kolla igenom tråden så väl. Jag blir glad när jag ser att ni fått + och det ger mig hopp. Känner igen känslan att man bara vill göra ett tidshopp till lite säkrare tider. Lycka till!

Jag har testdag på måndag( EGV Riga) och kan inte tänka på så mycket annat. Känner efter i hela kroppen, hoppas och tvivlar, ni vet hur det är! Tycker att det är min tur nu, men livet är ju inte rättvist, för då skulle ingen av oss barnlängtare vara här inne....

Ha en bra dag, Bus

Svar på tråden AVA klinik i Riga