Hej!
Jag känner mig helt förvirrad, besviken och villrådig. Vi var på AVA och träffade Dr Violetta och Lena den 21 januari efter ett långt uppehåll. Vi hade nu tagit steget att byta klinik från EGV och ville komma igång. Violetta gav ett mycket bra intryck och hela besöket kändes positivt om än dyrt. Betalade 360 euro men gjorde då Hydroskopi, blodprov, spemaprov och ultraundersökning och ett långt samtal. Undrar var alla svar finns nu och om det finns en journal på oss eller om allt följt med Violetta? Fick inte ens en lista på vad vi gjort och vad det kostade, bara klumpsumma på ett kvitto. Kom oss inte för stt fråga efter det då, men kände att vi borde gjort det, ganska snart.
Hon bokade in oss på hysteroskopi (sövs och kollar inne i livmodern) nu på måndag 18 feb. Jag har också ätit medicin som hon ordinerat och varit och fixat ultraljud av sköldkörteln.
Nu i fredags fick vi lite panik då flygbiljetterna blivit allt dyrare och några avgångar börjat ta slut. Mailade då klinkiken att jag fått mens och att vi kommer på bokat datum, men fick inget svar. Här på tråden verkade ju allt ok då, så vi bokade flygbiljetterna för 2000 kr.
Nu vet jag inte vad som händer! Jag vet ju att många är i samma båt. Fan, allt kändes ju så hoppfullt och det var så skönt att ha en plan igen. Det är ju nog jobbigt som det är, det här barnalstrandet som aldrig tar sig.... Nu har jag inte fått svar på mail, får försöka igen eller kanske ska försöka ringa. Vill ju ha Violettas kunskap, men det känns inte bra och jag vet inte om man kan lita på den andra klinken är den ens igång än eller ska den startas upp?
Har sett en av er här i tråden som haft den manlige doktorn där på kliniken. Vi såg honom när vi var där, vi hade egentligen inte specificerat att vi ville ha någon speciell läkare, visste inte något om dem. Några fler? Erfarenheter?
Har ni hittat någon info om den ryskägda AVA? Var inne på vanliga AVA och där var ju deras foton borta.
Det blev långt, kunde inte sova i natt, var som ett vrak på jobbet, lärare med lite tålamod....
Fröken Bus