• Fröken Bus

AVA klinik i Riga

Vi ska till Riga på tisd och lämna makens bidrag och sedan förhoppningsvis odla blastocyster. Vad har ni fått för mediciner före och efter? Med vänlig hälsning, Fröken Bus

• Fröken Bus

Annaba: Oh, vad roligt med lite goda nyheter! Kan tänka mig att du går och småler på jobbet Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej alla! Nu är det snart dags. Sitter på frukosten och ska knalla iväg 8.30 till kliniken. Vi har tid 9.00. Är nervös och ser fram emot detta på samma gång. Vi har odlat blastocyster och vet inte hur många dom blivit kvar, känns läskigt. Ha en bra dag alla ni dom kämpar på olika sätt, Fröken Bus

• Fröken Bus

Amh66, spännande att det är dags och hoppas att du och de små mår bra! Annaba, skönt att du inte fått någon mer blödning! Lillysweet, bra att du försöker stressa av och tänka på dig själv. Jag tycker också att det kan vara svårt att släppa jobbstressen och är glad att jag har semester nu. I första skedet har det gått bra. Vi hade 12 ägg som blev 10 embryon till dag 3 och 6 blastocyster till i dag, dag 6. De satte in 2, so far so good. Vi blir kvar här i Riga till torsdag. Jag mår hittills rätt bra med medicinerna, men känner igen det där med svullen mage. En kram till alla medkämpar, Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej! Sista dagen i Riga, vi gillar verkligen den här staden och särskilt the Quiet Center med alla fina hus och bra restauranger. Denna gång hann vi med Jurmala och spahotell, vilket var mysigt. Nu har vi varit här 10 dagar då det blev en lång semester. Lillysweet, jag mår bra. Uppsvälld mage av medicinen tror jag, lite känningar över nedre magen. Känner ju efter och funderar hela tiden... Skönt att du får semester nu och kan ta det lugnt. Annaba, spännande med ett vul. Jag tror det beror lite på hur modern/gammal ultraljudsutrustning. Hos min gyn är det urgammalt. Jag förstår fin tanke att man då säkert börjar oroa sig. Till sist, STORT grattis till Amh66 och fe fina pojkarna. Underbart! Kram till alla, Fröken Bus

• Fröken Bus

Tanken är att jag ska göra blodprov på onsdag. Tyvärr blev det som befarat problem att få min vårdcentral Aleris i Uppsala att hjälpa mig med HCG-test. alla är på semester och jourläkaren sjuk. Killen på vårdcentralen dom ringde upp var väldigt schyst och försökte se lösningar, men det krävs ju att en läkare ska vilja skriva ut remiss. Gyn är på sem en månad. Vet ni någonstans i Stockholmsområdet för man kan betala för remiss, utan tjafs? Det tar på krafter och psyke att ringa runt och böna och be på ställen där man aldrig varit förr. Jag börjar bli lite nervös. Jag tror så mycket på positivt nu, så jag kommer bli fullständigt deppig om det blir -. Ha en skön dag! Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej LillySweet! Tack snälla för snabbt svar! Jag ska ta testet på onsdag 10/7. I morgonbitti skulle jag ringa Aleris vårdcentral igen och se om jourläkaren finns på plats och vill skriva ut remiss, om inte ringer jag Strandkliniken direkt. 550 kr är det värt att slippa jaga runt och vara orolig. Tack för tipset! Fröken Bus

• Fröken Bus

Tack snälla MrsCecilia för erbjudandet. Nu verkar det ha löst sig ändå pga den schysta killen på vårdcentralen. Han hade räddat runt och ringde på eftermiddagen med en tid till läkare i morgon som skulle skriva ut remiss. Jag betalar bara 150 kr för läkartiden. Hade även Strandvägen som extra, var rejält stressad i morse. Ha en skön kväll, Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej alla! Jag är nervös idag. Åkte 50 mil ( 2 ? 25) igår för att ta blodprov och Hcg. Blev så fint bemött på vårdcentralen. Fick en läkartid, där doktorn skrev ut remissen utan att ifrågasätta. Sköterskan var så inkännande och gullig. Nu ska jag ringa idag och kolla om det är klart i eftermiddag. Förhoppningsvis blir vi glada, men det kan också bli då att allt återigen slutar här och det känns som en avgrund öppnar sig. Läskigt, nästan bättre att leva i ovisshet :-/ Nu vet ju tyvärr de flesta av er hur det känns när allt bara slutar efter allt man investerat och hoppats. Ska ta en riktigt skön, lugn dag inne när det regnar ute och hoppas hoppas hoppas på goda nyheter! Fröken Bus

• Fröken Bus

Åh, vad kul Lilly Sweet!!!! Grattis! Jag hoppas att jag får samma besked!!! Ringde igår, men provet var ej klart. Ska ringa idag igen. Är nervös och vågar nästan inte ringa... Är orolig för minus. Nu när allt fungerat så bra, skulle jag bli så ledsen. Hoppas hoppas, ska ta tjuren vid hornen och ringa ... snart. Lycka till med nästa prov och njut av semestern i Dalarna, det är ju så fint där. Katstina410, Stort grattis till tvillingarna och det nya livet som vi ju alla strävar efter, ett liv med barn. Ha en skön sommardag, kram Fröken Bus

Svar på tråden AVA klinik i Riga