• Fröken Bus

AVA klinik i Riga

Hej alla! Jag läser nästan varje dag, men har inte skrivit på väldigt länge. Era graviditeter peppar mig och jag vet hur det känns när det misslyckas. Vi har försökt sedan 2006. först vanligt, sedan Reproduktionscentrum i Uppsala med IVF och ett ET, 3 Fet i Riga på EGV. bara en graviditet med missfall v 9. Var i Riga på möte med Dr Fiona precis innan hon sedan slutade. Var där igen och gjorde en hysteroskopi och träffade då den manliga läkaren. Nu hittade jag nyss en startplan från Nadia som fastnat i Spammailen! Fasen att jag inte tänkt på att kolla där. Hon vill att jag ska ta ultra och sedan spruta på måndag! Hoppas verkligen att jag kan få en tid! Jag köpte spruta där Diphere- nånting som motsvarar Procren. Insättning runt midsommar. Visst odlas blastocyster i 5 dagar? Har ni odlat till blastocyster? Jag har många antikroppar TPO ca 136 och äter Levaxin för sköldkörteln. Hade högt värde har nu med ökning av medicin gått ner. Sist 1,77, men jag har höjt dos igen och hoppas det sjunker lite till. Andra här som har mycket antikroppar? Äter några Levaxin? Oj, detta blev långt. Ha en bra helg! Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej igen! Har nu börjat boka över att ta spruta intramuskulärt. Jag skulle behöva ta den själv och vad jag förstår ska den tas i rygg/bak på sidan. Känner ingen doktor/ sköterska och min man är bortrest på månd. Kan jag ta den själv? Det är inte att det gör ont jag är rädd för, utan att ta den fel. Vad händer om det bara kommer i fettet ej muskel? Någon som gjort detta!? Fröken Bus

• Fröken Bus

Tack för svar! Det blev så jäkla bråttom nu när jag missat Avas mail om att allt måste ske i morgon. Jag vet inte vad jag gör om inte min gyn har tid. Är på samma ställe, men min gyn ska gå i pension och de övriga verkar då ha väldigt mycket att göra. De måste göra en undersökning!!! Skulle det gå att göra undersökning och spruta en dag sent eller är det kört denna månad då? Någon som vet? Kanske kan fråga sköterskorna på gyn om någon kan ta sprutan. Har heldag undervisning med min åk 5 i morgon och är förkyld. allt på en gång... Jag kan knappt sova, ni vet hur man stressar upp sig! Det är ju inte alltid man går den hjälp man behöver! Skönt att kunna ventilera med likasinnade.

• Fröken Bus

Tack för tips Cecilia! Jag bor i Uppsala, så det är en bit till Stockholm. Det måste ordna sig på något sätt, annars blir det dags mitt i sommaren när det är omöjligt att få hjälp... Nu ska jag sova, vaknade 05.30 och kunde inte släppa allt med spruta osv. God natt!

• Fröken Bus

Usch, Önskebarn. Vi är många som känner igen oss i den totala uppgivenhet som infinner sig när det inte fungerar, efter allt man unvesterat med tid, oro, hopp, ofta krångel med kontroller och en massa pengar. Det känns så hopplöst och jag kommer tillbaka i den där känslan... Lider med er. Ha en skön sommar och koppla bort ( då gott det nu går). Fröken Bus

• Fröken Bus

Grattis Cecilia! Sitter och ler här! Så kul att se att detta med äggdonation kan gå trots att det gått åt skogen några gånger innan. Det ger mig hopp för egen del. Så trist att de inte kan hjälpa till ned ett litet blodprov, så sniket! Jag hade ju panik inför att inte få hjälp idag med ultra och spruta, men det fixade dig och bara det känns så skönt. Det är då mycket att oroa sig för i det här projektet... Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej alla! Det är intressant att följa er alla! Jag har nu ätit progynon en vecka och oroar mig lite för hur allt ska bli. Äggplock beräknat till månd.- tisd 17-18 juni och sedan insättning torsd fred. Vi vill ju odla blastocyster, om man har äggplock månd. Räknas det som blastocyster från månd till fred? Oroar mig och grämer mig för att jag inte sett till att gå ner i vikt inför ET, väger alldeles för mycket och det är ju så klart självförvållat. Har alltid vägt mycket, men har lyckats gå ner flera gånger och nu borde man väl vara motiverad!? Motar bort olyckliga känslor med mysiga middagar med maken... Efter ET, får man bada då några dagar senare tex i havet. Vi brukar åka till Italien på sommaren och funderar på om vi kan göra det i sommar och i så fall när det vore smartast att åka, strax efter ET för att bara slappa, men man vill väl kunna doppa sig eller efter ett par veckor. Har ni någon erfarenhet av detta med semester och bad? Eller är det smarta valet att stanna hemma? Ha en bra kväll alla kämpar!

• Fröken Bus

Stackars Cecilia! Vilken oro med blödningar, hoppas att det avtar! Vilken lycka Ahm66, snart dags ! Vår ET framflyttad över ca 10 dagar. Donatorns mens lät vänta på sig. Hoppas på lyckoägg denna gång! Kram till alla som kämpar, fröken Bus

• Fröken Bus

Hej alla! Grattis till bebisen The75! Vilken lycka! Mrs Cecilia, hur mår du nu? Läskigt med blödningar och så mycket oro. Skönt att det ändå såg bra ut för bebisen! Annba, hur har du det? Cice, hur går det? Hönsmorsan och Tessy, jobbigt när inte mensen kommer som förväntat! Jag följer er alla varje dag, men skriver bara ibland. Vi åker till Riga på tisd för att maken ska lämna sitt bidrag. Vår plan är att odla blastocyster om det bara blir nog många befruktade embryon. Funkar det då blir det ET måndagsmorgon. Vi har bokat in oss på flera olika hotell, även i Jurmala, för att ha semester i samband med detta. Vågade inte boka flyg för tight, det kan ju alltid bli lite ändringar, så vi stannar hela 9 dagar. Jag har gjort flera IVF:er och äggdonation med ET och 3 FET innan, så jag vet ju hur det blir med den orofyllda väntan sedan när ET är gjort. Är både spänd av förväntan och lite orolig. Ja, ni vet ju hur det känns! Ha en skön lördag och lycka till med allt! Fröken Bus

Svar på tråden AVA klinik i Riga