lelle75 skrev 2014-02-24 08:11:52 följande:
Kära vänner, jag försökte att ställa mina frågor till läkaren men det går undan när man väl är där och tyckte inte att jag fick ngt riktigt svar angående slemhimman. Så nu frågar jag er kloka medmänniskor, hoppas att ngn vet och kan svara. I torsdags var min slemhinna 8,7 mm efter en vecka med östrogen x2 om dagen. FET är nu på fredag. Jag har enormt ont i huvudet emellanåt och rädd att jag får mycket östrogen, är det ngn som vet om slemhinnan kan bli för stor och släppa? Och efter hur många mm släpper den? Är det ngn som vet hur mycket den växer per dag eller det kanske är individuellt. Har dessvärre inte fått några tydliga instruktioner på när jag ska börja med progesteron och hur mycket jag ska ta, jag frågade inte heller då jag inte trodde att de spelade ngn roll, förra gången började jag fyra dagar innan och gången innan dess började jag dagen innan. Jag har försökt att googla mig fram till svaren men hittar bara att när man börjar med progesteron så krymper slemhinnan, så jag är rädd för att börja för tidigt. Men samtidigt hoppas jag på att huvudvärken försvinner när man börjar med progesteron, ngn som vet om den försvinner då? Hur ser det ut för er andra, vad har ni fått för instruktioner, när ska ni börja med progesteron? Jag går tyvärr inte på AVA där vi verkar få bra svar om allt, men har nog förstått att det är dags att byta klinik eller se till att lyckas denna gång..
Lutinus tre ggr per dygn. Har alltid börjat två dagar innan ET/FET oavsett ivf el äd men då har ET/FET alltid varit på em. Är det på fm så börja tre dar innan ist. Lycka till!! Kram