AVA klinik i Riga
Åh vad härligt villsågärna!
Ja ÄD är fantastiskt, tänka att vi tragglade med hela 16 IVF innan vi tog steget och då äntligen lyckades. Visste jag hur bra det skulle kännas hade jag gått vidare till ÄD mycket tidigare.
Åh vad härligt villsågärna!
Ja ÄD är fantastiskt, tänka att vi tragglade med hela 16 IVF innan vi tog steget och då äntligen lyckades. Visste jag hur bra det skulle kännas hade jag gått vidare till ÄD mycket tidigare.
Det är så fantastiskt att läsa era historier, ni som sitter där med bebis i famnen. Ibland glömmer jag vad jag längtar efter. Man kämpar på som en robot. Finns knappt med i tankarna att målet är en bebis.
Jag vågar inte tänka så. Särskilt inte då jag redan hållit i min lilla bebis. Men död.
Att det faktiskt kan funka, att man kan lyckas att få ett levande barn är ju såååå peppande!
Tack Azurea o Redan o Tyckommig.
Fick svar av Riga att man ska äta progesteron fram till v 13-14..undrar hur de bestämmer det, kommer Riga vilja ha mera blodprov längre fram för att avgöra sådant..?
Jag har tid för VUL den 15 dec..är så klart jättenervös för det, men idag o i helgen har jag mått svagt illa till o från, så på ett sätt känns ju det bra, den gången vid andra ivf då jag också blev gravid hade jag inga symtom alls inför UL o då var det ju MA...
Är du i Aten nu Redan?
Skönt tyckommmig att du har kollat upp, förstår att det är oroligt med blödningar..ibland tycker jag som det känns att ngt rinner..blir rädd o springer o kollar..hittills har det varit progesteronet...
Ringde o bokade tid på den lokala MVC här i stockholmsförorten...jag sa som det var att det var ÄD o undrade om de hade ngn erfarenhet av detta..hon som jag pratade med var jättetrevlig o sa att hon var den som förlöste den första kvinnan i Sverige som genomgått ÄD...de hade haft flera stycken..så jag provar där så får jag se hur det är...om det går bra på UL på måndag..ville ändå boka en tid så att man har i juletiden. Hon sa även att de även haft några få ÄD som inte haft några problem... det lät lite roligt.....Hon betonade dock att hon så tacksam för att jag sa på en gång att jag var ÄD...hon hadé varit med om fall där kvinnan inte berättat det och det blev inte bra.
Oh Superstort grattis Redan!! Va roligt att det gick så bra den här gången. Nu är det din tur! Jag tror på tvillingar Kram
Då gick det till sin ända detta 7 ÄD försök... också. Dagens hcg prov mindre än 2.
Då gick det till sin ända detta 7 ÄD försök... också. Dagens hcg prov mindre än 2.
Hejsan
Hörde via ett forum om AVA kliniken i riga, är personalen svensktalande?
hon sa att det kostade 14000, men jag läser också högre summor?
förstår att det har o göra med hur många försök man gör, hon hade tagit tre embryon.
hur bokar man tid?
varför bör man välja AVA framför kliniker i Sverige?
Vad har AVA för BMI gräns?
tacksam för personliga svar annars googlar jag vidare:)
Håller tummarna för er Skade och Redan !! Kram
Minus idag oxå. Så var det med det.
Ruvare! 2 expanderade blactocyt inflyttade! ÄD 9. Dubbeldonation. Nu har vi gjort typ allt. Och dagen till ära min slemhinna samarbetar och utveckat sig vidare efter progestoron till o med. Mått från 8.7- 10.1. Det känns bra! Längtar hem nu.
Tack raring! Ja du vet ju att jag engagerat mig.... Denna omgång tar jag IL dropp, på eget initiativ, 1en vecka före, idag ich om en vecka.... Och vid plus igen. Stamcellerna har uppenbart tagit något. Kram är det npgot mysigt med flickorna???<3
Oh fantastiskt Redan!! Plötsligt händer det Underbart!! Grattis!! Kram
Stort grattis Redan till ett pickande hjärta Underbart! Trägen vinner!! Kram
Hej igen
Måste fråga er som vet mer än jag. Jag har funderat och funderat hur jag ska göra med progynonökning eller ej. Kliniken vill inte att jag ökar utan fortsätter med 6 mg/dag trots att slemhinnan bara var 7,5 mm vid transfer. Dr trodde inte att slemhinnan skulle öka nämnvärt av en ökning då jag nu tar progesteron som gör slemhinnan mer kompakt. Han menade att strukturen är den viktigaste och den såg fin ut. Han argument var även att högre östrogendos ger större risk för proppar. Men jag tar ju både fragmin och trombyl så det borde vl inte vara någon fara, eller måste man öka fragmindosen då också eller? När man läser här och i andra liknande trådar så verkar det ju som andra ändå får ordination att öka med både vaginalt, oralt eller plåster. Kan det göra någon skada om jag ökar med att t ex ta 2 mg progynon vaginalt till natten om jag läst att vissa gör? Vad gör förresten skillnaden med att ta vaginalt och inte oralt? Behöver jag i så fall tänka på att sprida ut dem över dygnet så tas var 6:e timme istället för var 8:e timme (även om en vaginalt på natten? Om man väl börjat ta en extra kan det då skada att sluta?
Oj det blev många frågor, men vore jättetacksam för råd från er kunniga.
Efter 4,5 års kämpande med massor av misslyckanden och minus på graviditetstest så har nu det hänt som jag nästan börjat tvivla på kunde hända. I morse fick jag ett STARKT PLUS på graviditetstestet. Jag är sååå tacksam för att jag äntligen får uppleva detta.
Så fruktansvärt Rosen! Beklagar sorgen. Obeskrivligt det som hände. Stora kramar
Idag var jag på KUB (v 11+6) och allt såg bra ut. Barnet sprattlade med armar och ben och var mycket aktivt. Vilken lättnad det var att se att barnet levde och mådde bra Nu kanske man kan börja slappna av och börja fatta och njuta.
Jag är glutenfri sen i Januari. Ska försöka utan glutenfria produkter oxå. Men hur gör man utan mjölk? Vad äter man till frukost? Jag bara vägrar sojaprodukter el annan ersättning för mjölk. Socker blir lättare nu när jag inte ska jobba i höst. Jobbar med godis Omega 3 har jag knaprat sen jag minns inte hur många år tillbaks, d-vitamin och folsyra med b12 och b6 tar jag dagligen. Vad mer kan jag göra! Har ju hört att dåligt immunförsvar är bra för att kroppen lättare tar åt sig saker då. Därför tar jag inga multivitaminer nu. Så förslag till frukost mottages tacksamt då.
Min man gör smoothies världens godaste, men med banan och mango och vaniljyoghurt såklart! Kaffe är livets dryck men jag måste ha mjölk i. Ägg älskar jag jag får dra ner på mjölk men kan inte sluta helt. Jag blev gravid på första ivf försöket och då åt jag allt och uteslöt inget. Men det progesteronet jag hade då var mycket bättre än lutinus. Jag får göra ett tappert försök nu och hoppas på det bästa.
Stort grattis Missne!! Kram