Tistel skrev 2011-09-16 14:59:59 följande:
Grattis alla nya ruvare! ahavamaria till ett fantastiskt
besked!
Det är ni som får oss att hålla modet uppe.
Vi hoppas på att kunna få göra er sällskap om ca 1,5 veckor
Var på UL igår och som tidigare så var slemhinnan bara 6,5 mm på hormonknaprar dag 12.
Vi är rädda för att slemhinnan åter ska krympa ihop ( historik visar på det x2 redan). Det skulle kännas ganska tufft med att börja om ännu en gång utan ett enda ET / FET.
Hur har det sett ut för er med slemhinnan runt dag 12?
Jag äter 2x2 Estrofem / dag + 1 x 100 plåster Estradot 2 gg i veckan. Frågat om vi kan höja dosen, men de gör de inte. Har kört ungefär samma dos under alla 3 nystarterna. *liten suck*
Eftersom vi inte kunde få med oss ett färskt hem, hoppas vi nu på att det kan få bli en liten eskimå i september i stället.
Har gått på 2 x akupunkturbehandlingar här i GBG och ska ha en 3:e på tisdag... hoppas att det hjälper. Onsdag 21/9 får ni gärna hålla tummarna för att vi får resa till Riga. Uppdaterar efter UL igen
Ta hand om er! Hoppas på fina
plus.
Bollan... vi må starta lite efter den stora "maratonklungan" men vi har mål i sikte...och hänger kvar eller hur.
Solskenskram!!!
Hej!
Fråga om du kan höja dosen till tre plåster istället? Tror att det motsvarar den dos du har idag fast med plåster. För mig funkade tabletter dåligt, alla tar visst inte upp östrogen i tarmen så bra har jag förstått. Jag är t ex laktosintolerant och kanske kan det vara det som är anledningen till att plåster funkar bättre för mig. Kanske kan det även vara något för dig? Själv hade jag ju 11 mm den här gången då jag bara kör på plåster från att tidigare legat på 7-8 mm. Har du 7 mm så ska det dock funka om den är treskiktad, så säger iaf läkarna på Huddinge som varit med om många som blivit gravida på det sättet. Kram och lycka till!!