Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MinFamiljj skrev 2010-12-14 08:54:46 följande:
    Godmorgon

Har ännu en fråga. Någon annan som fått sin mens under flytet.
    Jag har p-spruta så jag ska inte ha någon mens.
    Japp, jag!

Jag har haft p-sprutan i många år och visst började jag blöda under flytet och blödde även ca 2 veckor efter operationen..

Jag ringde min BM som sa att omställningen  i kroppen samt den underliggande nervositeten i kroppen kan starta blödningar och att det inte var någon fara...

Så jag blödde sammanlagt ca 1 månad....
  • Philippa
    lotta26 skrev 2010-12-14 09:25:52 följande:
    Hej! här e en som vill hoppa in i tråden!  har fått tid till op i kristiansstad den 14 feb. men har fått att ja ska gå ner ca 15 kg innan vilket känns segt! ja äter hyffsat nyttigt o cyklar på motionscykel 40 min om dagen. men de går segt!
    Ni som har gått på nån diet dryck innan op hur mycket har ni gått ner av den? samt hur länge innan har ni gjort det?
    Jag drack Modifast 2 veckor innan och gick ned 7 kg.

Min kusin drack Nutrilett 4,5 vecka innan och gick ned 21 kg.
  • Philippa

Jag har bara hört och läst en massa negativt om FK, men idag hände något kanon!

Jag är sjukskriven 1 månad efter min GBP-operation  och jag skickade in alla papper i måndags.... idag ringde en handläggare från FK för att ställa några kompletterande frågor och sa att hon skulle göra en utbetalning redan på fredag

Vilken överraskning! Jag trodde det var minst 30 dagars handläggningstid

• Philippa
    Carro777 skrev 2010-12-15 14:15:23 följande:
    Hej!!!
    Jag har fått Op den 12 januari i Lindesberg... Började med flytande idag. Är sååå glad!!
    Grattis! Tråkigt med flyt under julhelgerna bara... men det är bara en jul det är så!
  • Philippa

Jag opades den 23 nov och har nu stått still i vikten i två veckor.... men jag minskar i omfånget enligt måttbandet....(2-5 cm på olika ställen på kroppen)

Är det normalt? Fler som stannat i vikten så tidigt efter op?

• Philippa
    fruhof skrev 2010-12-17 14:08:47 följande:
    Absolut, testa ;)
    Japp mår bra nu och det e underbart att bli mindre för var dag ;))
    Får man fråga vilka komplikationer du fick som krävde en operation?

Bra att du mår bra nu!
  • Philippa
    fruhof skrev 2010-12-17 14:16:15 följande:
    Trollpackan: det blev stopp i den nedre kopplingen på den bortkopplade magsäcken så den blev sprängfylld med magsafter, galla och dyl. Sen fick jag även en "böj" på tarmen nån slags tarmvred. Hade fruktansvärt ont och åkte ambulans och akutopererades. Men det var tydligen vääldigt ovanligt att det skedde just så lång tid efter op. Men det var kämpigt och låg på sjukhus i 12 dagar, det va jobbigast speciellt med en ettåring hemma. Men kan säga att det så här efteråt ändå varit värt allt fast man hade sina ångerstunder där på sjukhuset!! ;))
    Oj.. vilken tur att du mår bra nu!
  • Philippa
    Jejja78 skrev 2010-12-19 08:47:30 följande:
    Är nu sex dagar sedan op och känner fortfarande att det inte är värt det
    Vill ju inte känna då här ! Har ju väntat så länge......
    Det tar ett tag innan man har återhämtat sig fysiskt och psykiskt efter en sån här stor operation.. det är inget konstigt...

Håll ut, det kommer att vända!

KRAM
  • Philippa

Är sååå glad!!

Jag opades den 23 nov och har sedan dess tappat 6,3 kg samt 8.5 cm runt stussen och 8 cm under brösten

Är inte det bra resultat?

• Philippa
    Philippa skrev 2010-12-22 11:42:18 följande:
    Är sååå glad!!

Jag opades den 23 nov och har sedan dess tappat 6,3 kg samt 8.5 cm runt stussen och 8 cm under brösten

Är inte det bra resultat?
    Antar att det inte är några bra siffror eftersom jag inte fått någon respons från någon...

Behöver tips hur jag ska göra för att gå ned mer/snabbare......
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)