Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jumbopolly skrev 2011-01-25 02:57:58 följande:
    Måste också pass apå att ställa en dum fråga...
    Får man ha piercing i tungan kvar närman opas????
    Inte föra tt jag har någon piercing i tungan men mycket intressant fråga med tanke på att ett hål i tungan växer igen på bara några timmar så det är inte säkert man kan sätta i något smycke sedan igen... någon som vet????
    Nej, man får inte ha piercingen i tungan under op.....
  • Philippa
    Sannalouise87 skrev 2011-02-03 08:28:58 följande:
    Är det någon som vet vad det är som avgör hur mycket man måste gå ner i vikt inför en operation?
    Det är olika i alla landsting.. i mitt landsting finns det inget viktkrav alls att gå ned, bara krav att man ska flyta i minst 2 veckor innan op....
  • Philippa
    METAMORPHOSIS skrev 2011-02-04 09:43:08 följande:
    Nu har min doktor ringt från Ersta, trots att vi inte har telefontid förens den 17/2. Eventuellt måste dom operera mig, har en förträgning i passagen till den nya magsäcken.
    Oj, men det är väl skönt att dom äntligen hittat orsaken till ditt hemska mående?
  • Philippa
    Tinzi skrev 2011-02-06 23:41:11 följande:
    Hej alla goa !

Länge sedan jag var inne nu. Mår iaf TOPPEN! Gått ner 30 kg nu, och OP mig 11 Nov (gick ner 10 kg innan op på flyt) 

Jag är dock orolig för jag kan äta ALLT, (ej provat kolsyra å alkohol bara) kan äta relativt snabbt, äter ca. 5-6 dl, jätte nöjd på det. MEN är orolig at tdet går FÖR LÄTT! Nån mer som känner så? har det så?

Sen är jag såååå less på att det hänger överallt, jag ser förjävlig ut...och har 30 kg till att gå ner (till tvåsiffrigt som jag vill)

Jag undar...när kan man tidigast få operera bort huden på magen? efter viktstabilitet hur länge??flera år?
    kram! 
    Får du i dig 5-6 dl per måltid??
  • Philippa

I Västernorrland får man inget hjälp med hängskinnet alls, OAVSETT hur mycket häng man har...

• Philippa
    entity skrev 2011-02-07 19:20:55 följande:
     Puffar lite här,

tips nån?
    När opades du?
    Hur mycket har du gått ned?
    Hur länge har du stått still?
  • Philippa
    entity skrev 2011-02-07 19:26:48 följande:
    Den 6:e december
    25 kilo (inkl flyt)
    och stått mer eller mindre still i 2 1/2 vecka

Har jag för höga förväntningar? :S
    Ja, du har alldeles för höga förväntningar! Herregud, du har ju gått ned jättemycket i vikt och din kropp är i chock och vill stabilisera sig.. mät dig oxå så kommer du märka att du minskar i cm fastän du står still i vikt.....
  • Philippa
    entity skrev 2011-02-07 19:35:24 följande:
    Tack, behövde höra det från någon annan. Har försökt intala mig själv det, för jag VET ju att jag gått ner mycket - men det blir så knasigt då alla frågar "hur mycket har du gått ner nu" och förväntar sig höra att man gått ner sedan sist, fast jag inte har det.

Började tänka att jag var misslyckad :(

Hur länge håller platåer i sig, på ett ungefär?

Jag äter ju inget godis eller så, visst har någon slunkit ner men det är inte gott längre så jag låter bli, läsk är samma där, inget som lockar.. så jag äter mat, och försöker röra på mig iaf lite varje dag.. kanske får försöka med mer motion också visserligen.
    Platåer kan hålla i sig flera veckor om man har otur.. men du ska givetvis öka på din motion oxå!
  • Philippa
    gosegrismystryne skrev 2011-02-08 15:17:10 följande:
    hej allihop!

den här frågan e säkert redan ställd här... men e de någon som vet hur man går till väga för att kunna få tillbaka pengarna om man själv betalat för en gastric bypass operation? jag gjorde denna i jan 09 vid cftk i sthlm, men har först nu fått höra att man kan få tillbaka pengarna.. dom visste ingenting där, så därför frågar jag här...
    tacksam för hjälp :)
    Det har jag aldrig hört... vart har du hört det?
  • Philippa
    Mary Jo skrev 2011-02-08 15:45:00 följande:

Jag vet att det är en tjej här i gruppen som ska åka till Tyskland och göra sin op privat. Hon får betala resan själv men får tillbaka resten.

:)

I Tyskland ja... men inte här i Sverige.....
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)