Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Inne på tredje dagen med Modifastflyt och jag mår illa på "sörjan"....

Hur ska jag orka med detta till op den 23 nov?

Dietisten sa igår när jag ringde att jag troligtvis kommit in i ketosfsen och behöver drick mer vatten.....jag dricker redan över 2 liter vätska...och det är kämpigt bara det... ska försöka hinka i mig ytterligare 5 dl/dag.....

Mådde ni så här illa när ni kom in i ketosfasen? Går det över?

Är till och med hemma från jobbet för det är såååå jobbigt....

Behöver peppning!!

• Philippa
    dålli skrev 2010-11-11 09:34:02 följande:
    nu är jag lite stressad då jag ska opereras om två veckor och mitt ena barn är sjukt förkyld och jag gissar att även jag kommer bli smittad. vet ni om man får vara llite snuvig under op eller inte?
    Min läkare sa att lite ont i halsen var okay, men slemoch hosta är absolut inte okay...

Köp C-vitaminer och KanJang och börja stoppa i dig i förbyggande!
  • Philippa
    PandaPanda skrev 2010-11-11 14:47:28 följande:
    Får man dricka alkhol om man går på modifast?
    Nej, det är för mycket socker i alkohol.
  • Philippa
    PandaPanda skrev 2010-11-11 14:55:08 följande:
    Tror man att man går ner 6 kg på tre veckor? Enligt vågen så visa sig detta på vågen att jag har gått ner ett kg. Måster man röra på sig? Jag har så ont i ena knäet.
    Jag har gått ned 2,5 kg på tre dagar och jag är ute och går varje dag....

Man måste röra sig både innan och efter op.... efter op är det viktigt med promender så tarmarna kommer tillrätta.... och du måste röra dig nu innan för att kunna återhämta dig lättare efter op.
  • Philippa
    Full av förhoppning skrev 2010-11-13 18:19:45 följande:
    Grattis alla opererade och till alla op-tider!!! Ni som inte fått än.... håll ut, snart börjar livet för er med!!

Idag passerade jag minus 40 kilo och det firar jag med att känna mig riktigt skitsnygg för första gången i hela mitt liv och det är en jävla känsla kan jag säga!!!! Ska iväg på tjejmiddag nu och livet leker!!!!
    Kram på er!!!

Oj, vad fin du är! Hoppas du får en trevlig kväll
  • Philippa
    dålli skrev 2010-11-15 09:43:56 följande:
    jag hade en oerhörd tur då nån hoppade av och jag fick dennes plats och sen ville en annan byta läkartid med mig osv.
    nu är det 9 dagar kvar och jag har börjat få förkylningssymptom vilket gör mig skitstressad. köpte enchinagard och berocca och hoppas på att inte bli sjuk så jag inte får opereras.
    Jag har ont i halsen och ska opas den 23 nov... narkosläkaren sa det var okay att opas om man bara hade ont i halsen men ingen feber eller slemhosta.
  • Philippa
    dålli skrev 2010-11-15 12:00:48 följande:
    okej tack! hur mycket måste du gå ner innan?
    De sa inget om vikt bara att jag måste flyta 2 veckor innan... jag har nu gått ned 5 kg på 7 dagar

Fick du någon viktgräns?
  • Philippa
    MinFamiljj skrev 2010-11-17 09:19:23 följande:
    Dietisten på Ersta, rekomendera INTE barnmat, då den är uträknad till ett litet barn och kan inte tillgodose dig med det du som vuxen behöver få i dig. Tänk hur stor burk du skulle behöva få i dig för att täcka dina behov.
    Märkligt.. våran dietist rekomenderar barnmaten....
  • Philippa
    Visitor skrev 2010-11-17 19:28:41 följande:

Nu har jag gått ner 58 kilo, på åtta månader och två dagar. Helt galet ju .

Mitt magsår känns mkt bättre, har nästan inte ont alls, mår inte illa, kan äta som vanligt, till och med dricka. Vilken skillnad, NU känns det bra att jag har opererats.

Angående mitt missfall för ett par veckor sedan så mådde jag väldigt dåligt över det i ett par dagar, men det har släppt nu, det var helt enkelt inte meningen att vi skulle bli föräldrar igen. Nu ska jag sterilisera mig, jag vill inte vara med om att kanske bli gravid igen, och sitta där med ångesten om att vi är för gamla.

Jag är alltså gamla Fragile Angel (men det har ni säkert redan listat ut ).

Jag har, av misstag faktiskt, råkat  radera många av er från Facebook, då jag i min" iver" att inte vilja dela med alla att jag fått missfall, visste inte att man kunde fixa med inställningar så att bara vissa kan se känsliga saker. Så ni som vill, kan ju alltid skicka en förfrågan till mig igen. *Svammel *

Jag som inte ägt någon klänning i hela mitt vuxna liv, har nu köpt fem stycken. Jag njuter, känner mig så fin .

Om jag skulle betrakta min kropp med en utomståendes ögon så skulle jag bli smått förfärad. Satan vad det hänger lite här och där, haha. Men, om jag väger "lite" häng mot att väga de 58 kilona extra jag vägde den 15 mars i år, så föredrar jag nog häng  .

Och hänget går att fixa med en stor plånbok .

Härligt! Välkommen tillbaka
  • Philippa

Nu har jag flyit i snart två veckor och ahr gått ned 7 kg

Ska opas på tisdag!!

Men jag verkar ha fått mens :-O
    Jag ska inte ha mens eftersom jag har -p-sprutan.......kan det beror på att jag har flytit i två veckor med viktnedgång samt nervositeten inför op?

Någon med erfarenhet av p-spruta och detta?

Kan man ha mens under operationen?

SNÄLLA GE MIG SVAR!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)