Nenne666 skrev 2010-04-25 15:35:50 följande:
Aa, det diskuteras säkert hej vilt i dom olika partierna, men vad händer då? Sker något som verkar tillfredställande för folket,
och har det blivit NÅGON handling i frågan? Presentera det GÄRNA för mig, du som vet.Det är ju inte direkt så att invandringen startade igår och att det kommit som en chock för partierna idag, eller? Dom LÄR ju veta hur stort motstånd som faktiskt finns i frågan om att ta in invandrare hejvilt från höger å vänster.....Sen tillhör inte jag den kategorin som gnäller på invandrarna för nån ekonomisk kris, jag gnäller på invandringen för att dom inte respekterar vårt land.Dock INTE alla, men på tok för många...för att jag skulle vilja att en enda krona skulle gå vidare till dom.Exempel: Skicka hem brottslingarna, skicka hem dom som inte vill jobba eller lära sig språket, skicka hem dom som inte respekterar VÅRT land.Dom andra....är hjärtligt välkomna, fast i en mindre skala än det som sker-TACK!Om det inte funnnits ett missnöje, hade aldrig ett parti som SD startats och dom hade aldRIG fått några väljare heller! Är inte det en 'vink' nog att faktiskt göra nåt åt PROBLEMET? Än att sticka huvet i sanden och skita i hur det har blivit?Inser man inte att det finns en grymt stor besvikelse i att INGEN har lyssnat på folket, så blir det såhär! Enkelt!Jag håller inte med dig, allt du skriver har jag redan hört och lägger inte så mkt vikt vid det.Du är JA till invandringen och verkar trivas med hur våra övriga partier behandlar frågan och jag är NEJ till invandringen och anser att dom övriga partierna inte behandlat frågan på ett tillfredställande sätt. Vi kommer inte längre.
"SD är ett parti som lyfter fram frågor som ingen annan vågar ta fram och diskutera.
INGET parta vidrör frågan om invandringen och INGET parti bemöter folkets negativa reaktioner i frågan om invandringen, det GÖR SD, tack och lov för det att NÅGON gör det, för invandrarna utgör en hel del av hela vårt samhälle, ekonomi och ja..."
Ovanstående är ett citat från ett av dina inlägg. Jag har genom mitt inlägg påvisat att de två partier som får mest kritik för att vara slappa mot invandringen har långtgående program och diskussioner kring invandring, integration och den ekonomiska betydelsen för invandring. Jag har visat dessutom på konkreta åtgärder som dessa program och diskussioner lett till i exemplet från vänsterpartiet med personalliggare som inbringat nästan en halvmiljard kronor extra i skatteintäkter. Detta koncept skall nu expanderas till att inkludera flera delar av service sektorn än de som hittils stått som underlag för experimentet. Tanken är att komma till bukt med skattefusk och svartjobb som utgör stora ekonomiska förluster för samhället och där många gånger finger pekas på invandrare som förövare av denna typ av brottslighet. Jag har highlightat de delar av dina inlägg som jag anser att jag konkret och tydligt besvarat med exempel från det kanske mest kritiserade partiet från etnonationalistiskt håll. Jag menar på att om de, vänsterdrägget, har visat sådana krafttag så kan man ju anta att moderaterna och fp inte ligger långt efter. Jag kanske ska leta upp exempel från dem också eller räcker det jag visat för att du kan tänka dig erkänna att jag påvisat det du frågat efter?
Det glädjer mig att du inte gnäller på invandrare för att det är eknomisk kris i landet. Det låter som en vettig inställning i mina öron.
Så vitt jag vet som skickas folk som har uppehållstillstånd hem om de begår grova brott.
Det är synd att du väljer att dra ett streck i sanden framför mig. Jag hade gärna diskuterat frågan vidare. Jag har annars en rad frågor jag skulle vilja ställa dig.