Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Leiben skrev 2010-07-05 20:13:19 följande:
    mysigt att lyssna. det aska jag göra i morgon. 
    Hannathu skrev 2010-07-05 20:00:03 följande:
    Skönt att få vara med!

Så var det för fyra år sen resp  ett år sen i min omgivning och vi fick bara missfall istället... 
    ja usch vad hemskt. Vi har ju också gått igenom ett missfall. Och som sagt jättemånga har ju varit gravida eftersom många nu är gravid med andra och tredje tom. Men att få vara med när alla dessa är det samtitdigt det känns såååååååå skönt. Framför allt för hur det hade varit om jag inte också varit det?

Härligt Hannathu va, att vi är här nu? Lite ofattbart men såååååå underbart.
    Det  var jättemysigt att lyssna, vi gjorde det senast vi var hos BM

Att äntligen sitta med en stor mage och en bebis som rör på sig är så ofattbart att jag inte har kommit till fasen underbart än  Hoppas att den kommer, som det ser ut nu är jag mest orolig att det inte ska gå vägen. Är så rädd att vi oxå ska råka ut för vad 4 par som vi känner eller är bekanta med råkat ut för, att förlora barn mellan v 30 och 40. Men statistiken talar ju emot det... (Det är ungefär 500barn per år som dör i magen från v 20)
  • Hannathu

mmm det är jättemycket . Rent statistiskt så kan det ju inte hända ngn mer och det hoppas jag på

Efter alla år med missfall och svårigheter att ens bli gravid  hoppas jag att våra problem är över 

• Hannathu
    NizzY skrev 2010-07-06 17:33:13 följande:
    hej Tjejer och magar jag och mamma tog en runda på stan, vi gick in i varenda barn /leksak affär och vi hade så himmla skoj. Vi krades med alla mjukis djur, tassfade på allt och fnittrade som 2 st fjortisar. Mamma visade mig vad hon tänkte köpa till Bobos osv... lit elyxigare handukar och plädar, jag hade nog aldrigt köpt de för det priset men mamma är lite speciell och hon har råd med det med så
    Hon skämer bort de redan fast de ännu inte är födda
    det var riktigt skoj att gå på stan med henne, det få vi göra flera gånger
    Låter jätteskoj, tror inte att det blir någon sån runda för mig och mamma. Men vem vet, med lite tur så...
    Plly skrev 2010-07-06 15:30:39 följande:
    Hopppppsan, hamnade på Lindex på lunchen och kom tillbaka med 10 bebisplagg som var på rea som jag bara skulle HA...Nu får vi verkligen fixa en egen garderob till bebisen snart

Är ingen shopaholic annars men hjälp vad sött det är med bebiskläder - svårt att låta bli!
    Härligt! 
    Rea är bra! 
  • Hannathu
    NizzY skrev 2010-07-06 20:20:09 följande:
    Ja min morsa är väldigt speciell och det här är hennes allra första och sista barnbarn så

hur mår ni annars då ? många som har semster nu eller ?
    Att vilja shoppa till sina barnbarn är väl inte så konstigt? Och bete sig som fjortisar är mamma och jag rätt duktiga på oxå men jag tror inte att vi kommer ut och gör ngt sånt eftersom min foglossning är ganska elak som det ser ut nu (hoppas fortfarande på att det ska försvinna även om jag inte tror det...)

Semester blir det först i september  
  • Hannathu

knipövningar? Det har jag inte hört från någon att man ska göra innan förlossning men efteråt är det flera som sagt att det är viktigt

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-07-12 08:58:30 följande:

vad man ska uppleva än det ena, än det andra då när man är gravid. Kramp i benen, foglossning, sammandragningar och allt var det nu kan vara.

själv úndrar jag om det är någon annan som hänner så här:

några gånger i veckan vaknar jag på mornarna med väldigt öm mage, den övre delen ovanför livmodern dvs. känns som om nån har knådat den flera timmar ungefär. den ömmar liksom inifrån och det kan sitta i i några timmar. det är bara på mornarna dock. nån annan?

Nej så har jag inte känt, som tur är ...

Var hos läkaren idag och hon klämde på fogarna, fyyyyy fn vad ont det gjorde...
  • Hannathu

Har fått urinvägsinfektion

Men den inne i magen verkar må bra i alla fall, sparkar på som bara den. 

• Hannathu

Jag har varken problem med ont i magen eller kramp, bara foglossning och migrän. Urinvägsinfektionen börjar ge sig och sommarförkylningen är lite bätte

Spjälsäng och vagn är inhandlat sen en del från kompisar då men de grejerna har jag inte sett än, de får jag se nästa helg *spännande*
    Bilbarnstol känns som nästa stora beslut men många grejer i många sånadär listor känns som sånt man kan handla när man känner att man behöver det?

• Hannathu

usch det där lät inte alls roligt, var det bara sammandragningar eller ngt annat?
    Sammandragningar har jag en hel del men de är ju inte speciellt smärtsamma eller speciellt långvariga

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?